Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kveld spilte jeg gjennom Celeste, det spillet var en veldig positiv overraskelse. Jeg er ikke sånn voldsomt glad i plattformspill egentlig men dette gav mersmak. Det var akkurat så vanskelig at jeg fikk blod på tann og bare måtte klare det. Likte også historien veldig godt. Anbefales. 

Lenke til kommentar

Fullførte med Claire i Resident Evil 2 på Vita i går, begynt med Leon i dag :wee: Herlig med ett gjensyn her, mangfoldige år siden forrige visitt.

 

Ja, jeg spilte RE2 på nytt for et par år siden. Når man blir vant til tank-kontrollene igjen så holder spillet seg godt og spesielt stemningen sitter like godt som den gang. Jeg vet jeg har skrevet dette før, men RE-spillene perfeksjonerte kombinasjonen av lyder, musikk og kameravinkler for å skape akkurat den rette stemningen. Dette gikk man dessverre bort fra i RE4, men RE1-remaken gjorde akkurat dette veldig bra så Capcom vet fortsatt hvordan.

 

Bare å glede seg til RE2-remaken, som jeg håper holder samme, høye nivå.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo litt delte meninger om kontrollene. Jeg synes de fungerer godt for den typen spill, men de krever litt mental omstilling hvis man ikke er vant med dem. Da jeg prøvde RE2 på nytt døde jeg flere ganger i begynnelsen før jeg fikk dreisen på dem, og sånn var det første gangen også. Alt i alt synes jeg ikke remaken av RE1 (til PC) tapte noe på å la deg fjerne tank controls og håper det blir mulig i toeren også.

Lenke til kommentar

Det som jeg syns er fint med kontrollene er at de forsterker gameplayet ved at zombiene føles enda farligere. De vanskelige kontrollene gjør spillet mye mer klaustrofobisk. Jeg vil tro tank-kontrollene var et bevisst designvalg, og det er perfekt i samspill med spillets tema.

Lenke til kommentar

RE2 er fett, rundet det et par ganger på N64, men det er jo mange år siden. 

 

Spillet kostet kr 799,- den gangen, det samme som jeg ga for N64 konsollen, ny  :green:  

 

RE4 var mitt favorittspill lenge, husker første gangen den jævelen med sekkestrie tredd over skallen satte motorsaga i meg - faen, dette er fantastisk! Så kjøpte man det til Wii etterpå og skaffet seg pistolgrep til remoten, da ble det enda bedre. Chicago Typewriter!!!

Lenke til kommentar

RE2 er det beste i serien. RE4 er kult for hva det er, men RE2 er på mange måter et perfekt spill, spesielt hvis man hadde gleden av å spille det når det kom. Det holder seg godt også. Kontrollene er perfekt.

 

 

Fulgte heldigvis denne serien fra starten av, og glansperioden på PS1. Ville ikke vært foruten de grusomme opplevelsene og minnene fra den gang :p Det er en serie jeg kan plukke opp igjen den dag i dag :) PS Vita er helt ypperlig å spille PS1 på også, da de ser  helt kanonbra ut på OLED-skjermen der. Pixel-perfect og dype nydelige farger! Spillene er det de er, og kontrollene er en del av sjarmen sånn sett. For spillere som aldri har rørt de, og som plukker de opp første gang..så skjønner jeg at det kan være ganske krise ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

RE2 er fett, rundet det et par ganger på N64, men det er jo mange år siden. 

 

Spillet kostet kr 799,- den gangen, det samme som jeg ga for N64 konsollen, ny  :green:  

 

RE4 var mitt favorittspill lenge, husker første gangen den jævelen med sekkestrie tredd over skallen satte motorsaga i meg - faen, dette er fantastisk! Så kjøpte man det til Wii etterpå og skaffet seg pistolgrep til remoten, da ble det enda bedre. Chicago Typewriter!!!

 

Har aldri fått prøvd RE2 på N64, hadde alltid lyst på det. Men prisen avskrekket meg den gang, hadde jo ikke så god råd da :p Husker mange N64 blader skrytte det opp i skyene og trekk fram hvilken imponerende port det var, CGI-sekvenser og greier :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Begynt med Uncharted: The Lost Legacy. Det virker lovende så langt og jeg setter pris på den indiske settingen. Det er også deilig å slippe humoren til Drake i akkurat dette spillet og heller spille som Chloe, som også er en langt mer moralsk grå karakter. Som kjent arbeider hun her sammen med Nadine Ross fra Uncharted 4, og jeg er ikke bedre enn at jeg håper på noen scener der de blir veldig gode venninner.

Lenke til kommentar

Går logisk nok mye i Final Fantasy XIV og Far Cry 5 her. Men fikk Atelier Lydie & Suelle til Switch i dag, og har som smått fått testet det. Virker som å være et bra JRPG, men er ganske uvanlig, da det ikke handler om å redde verden og alt det tøvet der. I stedet dreier det seg (i alle fall foreløpig) om to jenter som driver et lite atelier, eller alkymy-studio der de lager alt mulig ved å slenge ting i en gryte og rote iltt rundt. Kort sagt. :p Men det i seg selv ville jo vært kjedelig, så tar ikke lang tid før de forsvinner inn i et magisk bilde, hvor de finner flere nye ingredienser å leke alkymister med. Fun times. :) Er et utrolig laid back og rolig spill hvor man slipper å stresse med noe som helst. Selv tidsfristen fra de forrige spillene er borte, så vidt jeg vet. Fungerer perfekt som avslapping etter å herje litt for mye i Far Cry 5. :)

Lenke til kommentar

 

Fullførte med Claire i Resident Evil 2 på Vita i går, begynt med Leon i dag :wee: Herlig med ett gjensyn her, mangfoldige år siden forrige visitt.

 

Ja, jeg spilte RE2 på nytt for et par år siden. Når man blir vant til tank-kontrollene igjen så holder spillet seg godt og spesielt stemningen sitter like godt som den gang. Jeg vet jeg har skrevet dette før, men RE-spillene perfeksjonerte kombinasjonen av lyder, musikk og kameravinkler for å skape akkurat den rette stemningen. Dette gikk man dessverre bort fra i RE4, men RE1-remaken gjorde akkurat dette veldig bra så Capcom vet fortsatt hvordan.

 

Bare å glede seg til RE2-remaken, som jeg håper holder samme, høye nivå.

 

https://www.christiantoday.com/article/resident-evil-2-remake-release-date-rumors-capcom-to-introduce-new-camera-perspectives-in-gameplay-switch-port-could-be-unlikely/127215.htm

Lenke til kommentar

 

 

Fullførte med Claire i Resident Evil 2 på Vita i går, begynt med Leon i dag :wee: Herlig med ett gjensyn her, mangfoldige år siden forrige visitt.

 

Ja, jeg spilte RE2 på nytt for et par år siden. Når man blir vant til tank-kontrollene igjen så holder spillet seg godt og spesielt stemningen sitter like godt som den gang. Jeg vet jeg har skrevet dette før, men RE-spillene perfeksjonerte kombinasjonen av lyder, musikk og kameravinkler for å skape akkurat den rette stemningen. Dette gikk man dessverre bort fra i RE4, men RE1-remaken gjorde akkurat dette veldig bra så Capcom vet fortsatt hvordan.

 

Bare å glede seg til RE2-remaken, som jeg håper holder samme, høye nivå.

 

https://www.christiantoday.com/article/resident-evil-2-remake-release-date-rumors-capcom-to-introduce-new-camera-perspectives-in-gameplay-switch-port-could-be-unlikely/127215.htm

 

 

"However, the fans should not get their hopes up that the "Resident Evil 2" remake will not use fixed camera angles."

 

Jeg gir opp. For en håpløs uttalelse. De bør så absolutt håpe at RE2 beholder de låste kameravinklene. Det er nettopp bruken av kameravinklene som gjør en del situasjoner så skremmende som de er.

Lenke til kommentar

Tror du bør lese den setningen igjen. ;) Fans bør ikke håpe at vi ikke får faste kameravinkler. Med andre ord bør vi håpe at det blir faste kameravinkler. Litt kronglete uttalelse, kanskje, men leser du det som kommer før og etter den setninger sier han først at fans vil ha et nytt kamera (som i f.eks RE4-6?), og RE1 Remake har stor suksess, til tross for (eller på grunn av) at det har faste kameravinkler. Med andre ord vil jeg bli svært overrasket om RE2 Remake ikke har samme kamera som i originalen og tank controls.

Lenke til kommentar

Kontrollene får nok en liten overhaling, enkle ting som quick-turn (eller valget i hvert fall) sammen med mer nøyaktig og flytende animasjon vil nok gjøre sitt. Men låste kameravinkler er jo alfa-omega ja. Noen annet ville i grunn vært rimelig katastrofe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...