Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Monster Hunter World, Metal Gear Survive (føles mye bedre enn man skulle tro etter min mening), Fear Effect Sedna (jævla makkverk; buggy og bedritent på flere måter, og kjempeskuff for de av oss som likte originalene), pluss litt Xenoblade Chronicles 2.... Virkelig satt i gang med litt for mange spill på en gang :p

Monster hunter world fikk en rage quit oss meg og slett fra hd etter og ha prøvd meg på pukei-pukei x antall ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Monster Hunter World, Metal Gear Survive (føles mye bedre enn man skulle tro etter min mening), Fear Effect Sedna (jævla makkverk; buggy og bedritent på flere måter, og kjempeskuff for de av oss som likte originalene), pluss litt Xenoblade Chronicles 2.... Virkelig satt i gang med litt for mange spill på en gang :p

Monster hunter world fikk en rage quit oss meg og slett fra hd etter og ha prøvd meg på pukei-pukei x antall ganger.

 

 

Pukei-pukei faktisk. Gikk du inn uten oppgradert våpen og armor da eller? :p

Lenke til kommentar

 

 

Monster Hunter World, Metal Gear Survive (føles mye bedre enn man skulle tro etter min mening), Fear Effect Sedna (jævla makkverk; buggy og bedritent på flere måter, og kjempeskuff for de av oss som likte originalene), pluss litt Xenoblade Chronicles 2.... Virkelig satt i gang med litt for mange spill på en gang :p

Monster hunter world fikk en rage quit oss meg og slett fra hd etter og ha prøvd meg på pukei-pukei x antall ganger.

 

 

Pukei-pukei faktisk. Gikk du inn uten oppgradert våpen og armor da eller? :p

 

Hehe gjekk inn med oppgradert katana og bone armor.

Lenke til kommentar

 

 

 

Monster Hunter World, Metal Gear Survive (føles mye bedre enn man skulle tro etter min mening), Fear Effect Sedna (jævla makkverk; buggy og bedritent på flere måter, og kjempeskuff for de av oss som likte originalene), pluss litt Xenoblade Chronicles 2.... Virkelig satt i gang med litt for mange spill på en gang :p

Monster hunter world fikk en rage quit oss meg og slett fra hd etter og ha prøvd meg på pukei-pukei x antall ganger.

 

 

Pukei-pukei faktisk. Gikk du inn uten oppgradert våpen og armor da eller? :p

 

Hehe gjekk inn med oppgradert katana og bone armor.

 

 

Noen av monstrene kan virkelig få frem frustrasjonsnivået i MH, men dertil deilig når fienden endelig faller. For pukei-pukei er det vel thunder damage som er tingen, og å ha med seg nok antidote. For min del var det møtet med Legiana som vakte størst frustrasjon, og skjønte ikke hvordan jeg skulle få tatt den med mine short range dual blades. Men selv den måtte bøte til slutt :p  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pukei-Pukei gikk ned ganske lett for meg, spiller med insect glaive da det er det våpenet som jeg føler mest komfortabel med når det gjelder moveset. Alt det andre føltes enten for tregt ut eller for kort rekkevidde :p Skal opp mot Anjanath som neste, dog, så får se om ikke den kanskje er den første som slår meg ut!

 

Har ellers spilt mer MG Survive også, og føler fortsatt det er overraskende bedre enn mange av anmeldelsene skulle tilsi. Ikke hatt nevneverdige problemer med å skaffe mat og drikke for å overleve heller, så med mindre jeg løper rett inn i en enorm difficulty spike i form av missions som jeg ikke klarer av en eller annen grunn så tror jeg jeg skal i hvert fall komme meg gjennom story :p

Lenke til kommentar

Har fremdeles ikke gitt opp Xenoblade Chronicles 2 - men har kanskje lagt 3-4 timer i selve spillet - og over 10 timer med "combat trening". Og enda skjønner jeg ikke halvparten av hva som foregår. Moro er det da  :green:

 

Jeg har spilt noen jrpg's tidligere, men kan ikke huske noe så komplisert kampsystem tidligere? Ikke noe i nærheten. Som regel er jo slike kamp funksjoner noe som enkelt kommer av seg selv, men ikke her.

 

Blir nok en god del timer til, før jeg føler at jeg mestrer kampsystemet godt nok til å gå videre i spillet. 

 

Edit: Så er det den klassiske situasjonen da - du treffer en fiende som er akkurat hva du makter, du balanserer på en knivegg og klarer akkurat å revive - og bli revivet i grevens tid, mange ganger - til slutt er det bare et par auto sverdsvingninder som mangler før du ender den laaange kampen.... så kommer det en jævla ørn - 20 levels høyere enn deg og blander seg inn??? What?  :omg:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Har fremdeles ikke gitt opp Xenoblade Chronicles 2 - men har kanskje lagt 3-4 timer i selve spillet - og over 10 timer med "combat trening". Og enda skjønner jeg ikke halvparten av hva som foregår. Moro er det da  :green:

 

Kampsystemet er faktisk helt enkelt. :) Kampene går stort sett automatiske, så alt du trenger gjøre er å være i nærheten av fienden du vil denge. Når du denger den vil du sakte, men sikkert bygge opp tre andre skills, og disse igjen bygger opp et fjerde "super skill". 

 

On-topic fikk jeg Kirby: Star Allies i posten i dag, så da har jeg nok noe å gjøre i en del timer. Regner ikke med dette er et spill jeg vil komme tilbake til i flere uker, men demoen var rimelig bra, så kommer til å kose meg med dette så lenge det varer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har fremdeles ikke gitt opp Xenoblade Chronicles 2 - men har kanskje lagt 3-4 timer i selve spillet - og over 10 timer med "combat trening". Og enda skjønner jeg ikke halvparten av hva som foregår. Moro er det da  :green:

 

Kampsystemet er faktisk helt enkelt. :) Kampene går stort sett automatiske, så alt du trenger gjøre er å være i nærheten av fienden du vil denge. Når du denger den vil du sakte, men sikkert bygge opp tre andre skills, og disse igjen bygger opp et fjerde "super skill". 

 

 

 

Haha, ja hadde det vært så enkelt.... mulig man kanskje kan "seile" gjennom spillet uten å legge mer i det?

Lenke til kommentar

Spiller litt day of infamy,

Er litt usikker på hva jeg egentlig syns om spillet, føler det ikke er helt fugl eller fisk, på en side virker det som den prøver å være litt RO/RS, et ganske realisitsk skytespill, men på den andre siden, løper du ca. 40km i timen når du løper, og flamekaster er tydeligvis et run and gun våpen. 

Jeg spiller jo bare på en public så kan ikke si hvor mye spillet faktisk oppfordrer til lag spill, men ting virker mer kaotisk og run and gun enn feks RO. Men så er jeg ikke sikker på om de vil være RO, Det står ikke noe sted at spillet prøver å være realistisk alt det sier er "autentiske våpen" noe spillet har en del av(bortsett fra den flammekasteren da) 

 

Så om spillet ikke prøver å være et RO spill så kan jeg jo ikke klage på at spillet er litt vel høyt oktan. 

 

Mitt største problem er at brettene ikke virker så bra desgina, det virker helt klart som de ikke er balanserte, men igjen public server så hvem vet, men dette er helt klart et spill der du kan spill en runde å bare bli drept og ikke få gjort en del, så neste runde dreper de 20 fiender før den treide runda får du ikke til noe igjen.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

 

 

Har fremdeles ikke gitt opp Xenoblade Chronicles 2 - men har kanskje lagt 3-4 timer i selve spillet - og over 10 timer med "combat trening". Og enda skjønner jeg ikke halvparten av hva som foregår. Moro er det da  :green:

 

Kampsystemet er faktisk helt enkelt. :) Kampene går stort sett automatiske, så alt du trenger gjøre er å være i nærheten av fienden du vil denge. Når du denger den vil du sakte, men sikkert bygge opp tre andre skills, og disse igjen bygger opp et fjerde "super skill". 

 

 

 

Haha, ja hadde det vært så enkelt.... mulig man kanskje kan "seile" gjennom spillet uten å legge mer i det?

 

 

Har godt over 30 timer i spillet selv (pluss spilte XC1 og XCX en god del), og har spilt på autopilot i kampene stort sett hele tiden. Tror du bare tenker for komplisert. ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har fremdeles ikke gitt opp Xenoblade Chronicles 2 - men har kanskje lagt 3-4 timer i selve spillet - og over 10 timer med "combat trening". Og enda skjønner jeg ikke halvparten av hva som foregår. Moro er det da  :green:

 

Kampsystemet er faktisk helt enkelt. :) Kampene går stort sett automatiske, så alt du trenger gjøre er å være i nærheten av fienden du vil denge. Når du denger den vil du sakte, men sikkert bygge opp tre andre skills, og disse igjen bygger opp et fjerde "super skill". 

 

 

 

Haha, ja hadde det vært så enkelt.... mulig man kanskje kan "seile" gjennom spillet uten å legge mer i det?

 

 

Har godt over 30 timer i spillet selv (pluss spilte XC1 og XCX en god del), og har spilt på autopilot i kampene stort sett hele tiden. Tror du bare tenker for komplisert. ;)

 

 

Nei, det er ikke det. Jeg vil mestre kampteknikkene! Blades- og Driver combos osv. I slike spill er det ofte selve combaten som kan være det mest givende, så spille stort sett på "auto" er ikke noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar

Prøver meg litt på Xenoblade Chronicles 2, koselige omgivelser og ser ikke alt for ille ut (i forhold til spill på PS4 pro osv) på tven.

 

Men merker at jeg allerede etter veldig kort tid får litt mark over å ha null frihet.

 

Blir tvunget i et veldig, veldig trangt spor konstant. Jeg liker liksom å farte litt rundt på egenhånd og finne ut av ting selv.

 

Men får gi det en sjanse :)

 

Kan jo skrive allerede nå at dette bare er tull, etter ganske kort tid er man fri til å røre rundt og loote hvis man vil :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...