Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørt litt PC-nostalgi i det siste: Heroes of Might and Magic 3, Duke Nukem 3D, Dungeon Keeper, Theme Hospital... Planlegger også en ny runde med Age of Empires 2, Warlords Battlecry 3, Hexen og Shadow Warrior. Det er lenge siden disse spillene imponerte med grafikken, men spillbarheten er fortsatt høyere enn det aller meste jeg spiller i dag.

 

Sammen med SNES Classicen så snakker vi om en skikkelig nostalgibombe.

Lenke til kommentar

Kjørt litt PC-nostalgi i det siste: Heroes of Might and Magic 3, Duke Nukem 3D, Dungeon Keeper, Theme Hospital... Planlegger også en ny runde med Age of Empires 2, Warlords Battlecry 3, Hexen og Shadow Warrior. Det er lenge siden disse spillene imponerte med grafikken, men spillbarheten er fortsatt høyere enn det aller meste jeg spiller i dag.

 

Sammen med SNES Classicen så snakker vi om en skikkelig nostalgibombe.

 

Heroes 3, Duke 3d og Shadow Warrior er like gode i dag, 

Har uanete mange timer med Duke nukem også i senere år.

 

Selv har jeg nå passert 50 timer med Divinity Original Sin 2, og den er da på 12 plass over mest spilte spill på steam for meg.

Ikke dårlig for en som egentlig ikke liker cRPGs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På PC spiller jeg The Evil Within 2, et veldig imponerende skrekk spill så langt. Jeg spiller også noe CoD WW2 og litt American Truck Simulator. Det blir gjerne en runde PUBG her og der også :)

 

På PS4 spiller jeg hele Uncharted serien, og har kommet meg til Uncharted 4. Etter det skal jeg prøve å fullføre Bloodborne (veldig vanskelig) og til slutt begynne på Horizon Zero Dawn. Så jeg har litt av hvert å spille :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lenge siden internettet har fått vite hva jeg spiller. Stakkars dere. :p Spiller for tiden Final Fantasy XIV (PC), Fire Emblem Warriors (Switch), Farming Simulator (Switch), Atelier Firis (PS4; for å pirke skal jeg laste det ned i natt og spille i morra) og Etrian Odyssey V (3DS).

 

Spilte også Valkyrie Chronicles HD en liten stund, men det var så ufattelig ræva at jeg ikke taklet det. Hvorfor spiller jeg turbasert, når AIen ikke gjør det? Jeg flytter karakteren. AIen fyrer løs helt til jeg er død, selv om det er min tur, og jeg flytter rundt på en annen karakter. WTF?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Spilte også Valkyrie Chronicles HD en liten stund, men det var så ufattelig ræva at jeg ikke taklet det. Hvorfor spiller jeg turbasert, når AIen ikke gjør det? Jeg flytter karakteren. AIen fyrer løs helt til jeg er død, selv om det er min tur, og jeg flytter rundt på en annen karakter. WTF?

Spillet er en blanding av turbasert strategi og tredjepersonskytespill. Kommer du nærme nok og fienden ser deg, så skyter de i selvforsvar helt til du avslutter trekket, eller tar opp våpenet for å skyte, evnt. kaste granat, lege deg selv, osv. Så da må du finne ut hva som er lurest; holde god avstand og risikere å bomme, eller gå nærmere så det er lettere å treffe, mot at du kan komme til å bli beskutt.

Og dette går begge veier, såklart. Det hender ofte at motstanderen avslutte sine trekk tidlig fordi de blir beskutt av dine soldater.

 

Her går det i Fallout 4. Jobber meg igjennom Nuka World nå, også fortsetter jeg på Far Harbour etterhvert.

Har også spilt litt Doki Doki Litterature Club, men jeg tror jeg må slutte for jeg har ikke godt av det.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Valkyria Chronicles er jo noe av det beste som finnes innen turbaserte strategispill. AIen kan skyte hvis du kommer på skuddhold, men som nevnt går det begge veier. En stor del av taktikken i spillet går ut på å tenke fremover og plassere troppene sine slik at fiendetroppene kommer til å gå inn i skytefeltet ditt på sin tur.

Lenke til kommentar

Jeg flytter første karakter, og han blir automatisk skutt på. Deretter tar jeg meg god tid til å flytte neste karakter (det er jo min tur?), og den første idioten blir drept, fordi fiendene bare plaffer løs hele tiden. Han gjør ingenting for å forvare seg. AIen gidder heller ikke flytte seg, fordi den andre karakteren min ikke gjør noe som helst for å skyte tilbake. Jeg har jo ikke gitt henne beskjed om det. Tåpelig. Bra noen liker det, men det er ikke for meg. Men kostet jo bare 90 spenn på PSN, så var ikke et stort tap. Kjøpte det i hovedsak for å sette meg inn i serien og se om jeg liker den før VC4 kommer. Der sparte jeg nok noen kroner. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...