Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Might & Magic VI: Mandate of Heaven.

 

Etter å ha lest mye positivt om denne serien, startet jeg opp med spill nr 6 fra GOG.com.

Spillet er fra 1998, så grafisk er ikke dette noe mesterverk. Men dette er noe du fort venner deg til, og må si jeg storkoser meg med dette RPG spillet.

 

Spilleren blir ikke holdt i hånden, og du burde sette deg inn i spillets ulike funksjoner før du starter. Men når det først begynner å sitte, må jeg si at spillet er et mesterverk!

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefan av de gamle Might&Magic-spillene, spesielt 6 til 8. En stor del av tenårene mine gikk med til å spille disse spillene.

 

Noe av det jeg liker best med dem sammenlignet med andre rollespill er at det er ingen levelscaling og det kan være store forskjeller i vanskelighetsgrad fra et område til et annet, slik at man hele tiden må prøve seg fram. Levelprogresjonen er heller ikke så treg som i f.eks. Baldur's Gate og det er vanedannende å bygge opp karakterene når man ser at ferdighetene man prioriterer skill points til får umiddelbare resultater. Også har spillene en passe størrelse; det er mulig å runde spillet og gjøre alle quests uten å bruke 100 timer, noe jeg synes er helt perfekt siden enorme verdener som i Skyrim blir jeg lei av lenge før jeg er ferdig.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefan av de gamle Might&Magic-spillene, spesielt 6 til 8. En stor del av tenårene mine gikk med til å spille disse spillene.

 

Noe av det jeg liker best med dem sammenlignet med andre rollespill er at det er ingen levelscaling og det kan være store forskjeller i vanskelighetsgrad fra et område til et annet, slik at man hele tiden må prøve seg fram. Levelprogresjonen er heller ikke så treg som i f.eks. Baldur's Gate og det er vanedannende å bygge opp karakterene når man ser at ferdighetene man prioriterer skill points til får umiddelbare resultater. Også har spillene en passe størrelse; det er mulig å runde spillet og gjøre alle quests uten å bruke 100 timer, noe jeg synes er helt perfekt siden enorme verdener som i Skyrim blir jeg lei av lenge før jeg er ferdig.

 

Ja det er som du sier følelsen av progresjon når man går opp i ferdigheter, fullfører et Dungeon etc... som med direkte innvirkning gir deg følelsen av å bli sterkere. Ingen levelscaling, og du føler du må trå forsiktig uansett hvor du går. Savner en slik "vanskelighetsgrad" på nyere RPGs, levelscaling må være noe av det verste som er blitt innført i formatet.

 

Skal runde 7,8 og 9 (delte meninger om dette siste), før jeg prøver meg på det nye Might & Magic X:Legacy.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er kjempefan av de gamle Might&Magic-spillene, spesielt 6 til 8. En stor del av tenårene mine gikk med til å spille disse spillene.

 

Noe av det jeg liker best med dem sammenlignet med andre rollespill er at det er ingen levelscaling og det kan være store forskjeller i vanskelighetsgrad fra et område til et annet, slik at man hele tiden må prøve seg fram. Levelprogresjonen er heller ikke så treg som i f.eks. Baldur's Gate og det er vanedannende å bygge opp karakterene når man ser at ferdighetene man prioriterer skill points til får umiddelbare resultater. Også har spillene en passe størrelse; det er mulig å runde spillet og gjøre alle quests uten å bruke 100 timer, noe jeg synes er helt perfekt siden enorme verdener som i Skyrim blir jeg lei av lenge før jeg er ferdig.

Ja det er som du sier følelsen av progresjon når man går opp i ferdigheter, fullfører et Dungeon etc... som med direkte innvirkning gir deg følelsen av å bli sterkere. Ingen levelscaling, og du føler du må trå forsiktig uansett hvor du går. Savner en slik "vanskelighetsgrad" på nyere RPGs, levelscaling må være noe av det verste som er blitt innført i formatet.

 

Skal runde 7,8 og 9 (delte meninger om dette siste), før jeg prøver meg på det nye Might & Magic X:Legacy.

Du har mye herlig spilletid i vente! 6 og 7 (fram til slutte) er episke spill i mine øyne. 8 er direkte dårlig i forhold og det klarte jeg aldri å fullføre. Nummer 9 er på samme sti som 6 og 7 igjen, og er et ganske bra spill.

 

Min favoritt serie i mange år fram til Fallout 3 og NV kom ut! :)

Lenke til kommentar

 

Du har mye herlig spilletid i vente! 6 og 7 (fram til slutte) er episke spill i mine øyne. 8 er direkte dårlig i forhold og det klarte jeg aldri å fullføre. Nummer 9 er på samme sti som 6 og 7 igjen, og er et ganske bra spill.

 

Min favoritt serie i mange år fram til Fallout 3 og NV kom ut! :)

 

 

Syveren er min favoritt, men jeg synes ikke et 8 er et dårlig spill selv om det ikke er på nivå med 6 og 7. Gameplay og grafikk er så og si likt som i 7 og jeg hadde sansen for de nye rasene som ble introdusert. Det som trekker ned med 8 er at man kun kan lage hovedkarakteren sin mens resten av laget må rekrutteres som forhåndslagde karakterer, som ødelegger den vanedønnende følelsen av å bygge sitt eget lag som man fikk i 6 og 7. Ellers er dragene for ubalanserte og gjør spillet for lett, men det er bare å ikke bruke dem.

Lenke til kommentar

 

Fant frem Banished på nytt.

 

Perfekt spill å spille på jobben. La det stå å gå i bakgrunnen mens jeg arbeider.

Hva slags jobb har du?

Høres sweet ut! :)

 

IT-Analytiker. Jobber med IT-Service for Statoil.

 

Tro meg, det høres mer fancy ut enn det er. :p

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...