Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal sette meg ned å gi et nytt forsøk på Skyrim. Den her gangen med litt mods :)

 

Prøv på legendary eller master difficulty, blir litt meir utfordrande og ikkje så rett fram og repeterande, du ser deg nædt til å gjere ting på litt andre måter enn normalt, som gir ein litt nyare og friskare opplevelse.

Lenke til kommentar

 

Kjøpte det nå, fant det på salg til £16. Spiller vel i ettermiddag, da. :p

 

Bare å glede seg, trodde aldri jeg skulle bli hooket igjen etter å allerede ha klokket 150 t med originalen, men jo da :)

 

Anbefaler Classic mode med Second Wave options Not Created Equally (Rookies will have random starting stats) og Hidden Potential (As a soldiers is promoted, stats increase randomly.)

Lenke til kommentar

Som en slags julegave til meg selv skal jeg kjøre gjennom hele Metal Gear Legacy i desember. Jeg har spilt alle spillene i pakken før, med unntak av Peace Walker, men det er første gang jeg spiller dem så sammenhengende.

 

Jeg ble ferdig med Metal Gear Solid til PS1 i går. Jeg vet ikke om det er kontrollene eller mine ferdigheter som er rustne, men det var mye vanskeligere enn jeg husket at det var, enda jeg spilte bare på normal. Spesielt runde to mot Rex slet jeg med.

Lenke til kommentar

Et par timer inne i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Det er et kjært gjensyn med et spill jeg rundet flere ganger i tenårene, men det er over ti år siden nå. Det er imidlertid ikke helt samme versjon jeg spiller nå, men HD-remaken av Substance-versjonen i MGS Legacy-pakken. Jeg merker at grafikken og kontrollene er blitt glattet ut og rent gameplay-messig er det en fryd å spille etter å ha knotet med de stive kontrollene i MGS1. Det er spesielt deilig å kunne sikte i førsteperson, slik at det faktisk er mulig å treffe mål på avstand uten å bruke sniper-rifla. Ellers merket jeg en stor endring; etter at Ocelot/Liquid senker tankeren, skifter spillet umiddelbart fokus til Raidens inflitrasjon av Big Shell. I den versjonen jeg spilte som tenåring måtte man flykte med Snake gjennom korridorene på tankeren mens vannmassene skylte innover - jeg lurer forferdelig på hvorfor de valgte å fjerne den sekvensen, for den var ganske intens.

 

Jeg merker også at jeg reagerer mer negativt på overgangen til å styre Raiden nå enn da jeg var tenåring. Den gangen forstod jeg ikke helt fanragen rundt dette og likte Raiden som karakter, men nå kjenner mer på at sammenlignet med Snake fremstår han som en tannløs hovedperson og det er vanskeligere å akseptere tanken på at han skal være en livsfarlig elitesoldat. Kanskje det er alderen som har gjort meg mer kynisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...