Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry for OT her, men:

 

Hva syntes du om ps4 generelt?

Det ER sant at du ikke kan se film på den fra ekstern HD eller streame fra pc sant?

 

Kan svare her. Man kan ikke se filmer fra en ekstern HDD, men det kan komme en update som legger til det ved senere anledning. Jeg er ihvertfall fornøyd med PS4 sålangt.

 

http://www.kotaku.com.au/2013/10/ps4-wont-support-external-hard-drives/

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Kan man stappe i hvilken som helst 2,5" hd? Dvs, i teorien kan jeg putte inn en crazy SSD disk som koster mer enn maskinen? det er litt fett da, spesielt med tanke på de neste 5 årene...

 

Hvis jeg husker rett så kan du ikke dette på xbone? vil ikke en 1tb ssd gjøre ps4 betydlig raskere?

 

edit: dvs at jeg regner med at prisene på ssd vil falle i løpet av de neste 5 årene, når større og bedre ssd disker blir vanligere og vanligere.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Jeg har rundet Eternal Sonata. Det kan vel best beskrives som et fargerikt og veldig koselig spill, med et av de kuleste kampsystemene i noe JRPG til denne generasjonen (du merker det kanskje best når kampene blir litt vanskeligere) og stemningsfull musikk. Historien derimot kan virke som om den er skrevet for femåringer, siden den er såpass simpel og helt åpenbare plot points blir repetert igjen og igjen akkurat som om spillet er redd for at du er så dum at du ikke fikk det med deg de fem første gangene.

 

Historien feiler etter min mening totalt fordi premisset for spillet skal være at historien finner sted i drømmene til Chopin, men dette aspektet forsvinner fort i bakgrunnen og mesteparten av spillet kretser rundt en erketypisk "gode mot de onde"-fortelling som like gjerne kunne vært fortalt uten at Chopin var nevnt i det hele tatt. Det er synd at man faller tilbake på noe så lite kreativt når utgangspunktet var så originalt og lovende.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av kampsystemet, men så har jeg også bare spilt ca. to timer. Det har for det meste bestått av å posisjonere seg og trykke A og så prøve å beskytte seg når fiendene angriper. Det som virker litt kult er at spesialangrepet du har endrer seg fra hvor du står. Står du i lyset kan du heale og står du i skyggen kan du gjøre mye skade. Med den nedtelleren i tillegg så kan det bli litt strategisk når kampene blir vanskeligere.

 

Edit: Begynner å skjønne mer hva du mener nå. Har spilt noen timer til og det har utviklet seg nå. Party Level er 3 nå, så ting har blitt en del vanskeligere.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Jeg er ferdig med MGS3, er noen timer inne i MGS4 og nærmer meg slutten av mitt MGS-løp nå i jula. Det føles absolutt verdt det å spille gjennom på denne måten; man ser i større grad sammenhenger mellom spillene, og forskjeller i kvalitet oppleves tydeligere. Jeg likte MGS4 meget godt da det kom ut og forstod ikke all kritikken, men det hadde også gått lang tid siden jeg rundet MGS3. Nå som jeg spiller 4 rett etter 3 er det mer åpenbart for meg at 3 er et langt bedre spill, spesielt gameplay-messig, men også historien og karakterene gir mer mening.

 

I 4 har historien nesten blitt for tullete; Snake er en gammel mann pga. prematur aldring, Liquid kontrollerer Ocelot gjennom en avhugget arm og Raiden er blitt en cyborg. Det er mye å svelge! Gameplay-messig er det også en del ting som ikke gir mening; utstyret Snake bruker er for det meste mer primitivt enn det han brukte i MGS1 og 2, til tross for disse fant sted ti år tidligere. Solid Eye f.eks.fungerer som radar, men den er langt mindre detaljert enn radaren i 1 og 2 og går på batterier som har under en times holdbarhet! Er dette en ny oppfinnelse, eller noe gammel drit Otacon dro ned fra loftet fordi han ikke hadde råd til en skikkelig radar?

 

Edit: Begynner å skjønne mer hva du mener nå. Har spilt noen timer til og det har utviklet seg nå. Party Level er 3 nå, så ting har blitt en del vanskeligere.

 

Ja, kampsystemet skal være en av det spillets styrker. Hadde det ikke vært for det ville jeg neppe giddet å gjennomføre bare for historiens del.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...