Gå til innhold

Guide: Slik installerer du Windows 7 fra USB


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det skal være mulig å gjøre dette via USB 3.0? Prøvde å bruke min usb 3.0 minnepinne men får ikke bootet på den.

Jeg forsøkte å installere Win7 fra USB for et par uker siden, med USB2.0 minnepinne i en USB 3.0 -port.

 

Dette fungerte ikke, og jeg endte opp med samme feilmeldingen som "den andre elgen".

lit ut i installerings-prosessen nektet Windows å gå vidre før jeg hadde funnet frem en driver til DVD leseren.

 

Når jeg satte minnepinnen i en USB 2.0 -port, så fungerte det greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eSATA er vel rimeligere siden de fleste disker drev er tilpasset SATA standarden. Uansett, både USB og SATA er jo allerede for tregt! Tipper PCI-E bussen nok kommer til å overta og eksterne disker vil vel kobles til den via en eller annen form for fiber teknologi (var det Thunderbolt eller Light Peak?).

Lenke til kommentar

Var vel egentlig på tide at de klarte å fikse noe sånt som dette til windows. Nå vet jeg ikke når dette verktøyet ble tilgjengelig, men man har nå kunnet installere Ubuntu og andre linux distroer fra USB i lang tid nå

Noe typisk å "kritisere den andre leieren" når man ikke har greie på hva man snakker om. Dette har jeg gjort siden de første Betaene var tilgjengelig av Win7.

 

Ellers har det vært mulig å installere windows fra USB i lang, lang tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noe typisk å "kritisere den andre leieren" når man ikke har greie på hva man snakker om. Dette har jeg gjort siden de første Betaene var tilgjengelig av Win7.

 

 

Er det en ny kritikk av meg eller ?

Jeg er blitt lit hårsår etter noen debatter

 

forøvrig så er det lit for mange på dette forumet som tror det vet mere en de faktisk gjør

( medregnet meg selv )

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en PC fra Asus, og den hadde ingen Windows-plate.

Den har en recovery-partisjon, men det hjelper lite om harddisken kræsjer.

 

Hvordan får jeg tar i en lovlig Windows 7 iso? Hvordan kan denne guiden hjelpe meg i det hele tatt?

 

Skriv din kommentar....

Det du er ute etter er en USB med recovery:


  •  
  • Skaff en blank USB minnepenn
  • Sørg for å ha en blank CD eller DVD i din optiske stasjon.
  • Ta en full system image backup til en stor harddisk.
  • Når windows spør om du skal lage en en recovery CD/DVD så gjør det.
  • Forbered en USB dings for å gjøre den bootable (sjekk Google).
  • Kopier alt innholdet fra recovery CDn/DVDn tli USB minnepennen.

Da kan du boote fra minnepennen og gjenopprette systemet fra den hardisken bakupen ligger på via den.

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Hva er egentlig fordelen med dette, bortsett fra at det kanskje går litt kjappere?

 

Skikkelig interessant blir det vel ikke før man kan boote og kjøre det ferdig-installerte OS'et fra USB... går det an med Windows7?

 

 

Nyttig for meg som var så gjerrig at jeg ikke spanderte en CD-spiller på dataen når jeg skulle skru den sammen!

 

 

Har tidligere benytta meg av

videoen før med gode resultater.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...