Gå til innhold

– Windows 8 kjører Xbox 360-spill (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvis dette skjer, kommer 360 salget til å stupe, og PS3 salget stige til himmels. Hvem vil kjøpe 360, når du kan kjøpe en PC som kjører 360 spill?

Jeg vet ikke om dette vil være avskrekkende for Microsoft. Deres største fortjeneste på Xbox360 kommer tross alt fra spillsalg og Xbox Live, ikke konsollsalg. Faktisk tapte de vel penger på hver Xbox360 i en periode (antar at de nå har kommet dit at de faktisk har en (liten) fortjeneste på konsollen).

Lenke til kommentar

Hvis dette skjer, kommer 360 salget til å stupe, og PS3 salget stige til himmels. Hvem vil kjøpe 360, når du kan kjøpe en PC som kjører 360 spill?

 

Hva slags pc-hardware kreves for å kjøre xbox-spill, tro? Hver gang det er "pc vs konsoll" krig i en eller annen diskusjon på nettet, blir det dratt fram at "ikke alle har råd/ er villige til å kjøpe en dyr pc som kan kjøre nye spill". Det kommer jo ikke til å forandre seg selv om det blir mulig å kjøre xbox-spillene på pc, med mindre konsollspill faktisk er så lite krevende at "alle" pc'er kan kjøre dem da..

 

Med tanke på hvor lenge det var fra Xp til Vista, synes jeg Win8 kommer veldig fort i forhold til Win7. (Planlagt release er vel 2012) Vi som også sto over Vista hadde jo Xp dødslenge :p Tanken på å punge ut for nytt OS allerede neste år er litt.. feil.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Hvis dette skjer, kommer 360 salget til å stupe, og PS3 salget stige til himmels. Hvem vil kjøpe 360, når du kan kjøpe en PC som kjører 360 spill?

 

Hva slags pc-hardware kreves for å kjøre xbox-spill, tro? Hver gang det er "pc vs konsoll" krig i en eller annen diskusjon på nettet, blir det dratt fram at "ikke alle har råd/ er villige til å kjøpe en dyr pc som kan kjøre nye spill". Det kommer jo ikke til å forandre seg selv om det blir mulig å kjøre xbox-spillene på pc, med mindre konsollspill faktisk er så lite krevende at "alle" pc'er kan kjøre dem da..

 

 

Neppe veldig mye, 360-hardware har jo vært uendret siden release i 2005.

Lenke til kommentar

En offisiell emulator hadde vært ganske tøft, særlig hvis det ville fungert bra med Xbox Live. Høres strengt tatt ut som det neste logiske steget, nå som Games for Windows Live har blitt flyttet til Xbox.com.

..*host*. Det er fremdeles ingen grunn til at xbox spill ikke kan spilles direkte på en PC, annet enn lisenseringsspørsmål. Ingen arkitektur-problemer, sdken er nok strengt tatt overførbar, osv. Så det er ikke snakk om "emulering" av snodig hardware. Det blir snakk om å kompilere koden slik at den mer eller mindre umodifisert kan kjøres på en PC.

 

Men..spiller vel ingen rolle. Eller - dette betyr vel ikke noe for målgruppen MS søker. MS selger tydeligvis uansett hva de gjør, så..

Lenke til kommentar

Nå skal vel MS lage egne servere for konsoll gamere og pc gamere. Det å mixe dem er jo rett og slett unfair for de som sitter med kontroller i hånden.

 

Nå vet jeg ikke når Win 8 kommer, men det ryktes at neste generasjon xbox kommer neste år. Så slippes evt. en ny xbox før OSet kommer med støtte for de gamle spillene kan dette gjør at salget av 360 spill holder seg helt okei isteden for å synke helt.

Det er helt sant som dere sier at Xbox 360 konsollene kommer til å selge dårligere. Det er tross alt, mest sannsynelig, en ny Xbox å få tak i på datoen som dette her antas å være sluppet.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg ikke "hopper over" Windows 8 siden Windows 7 fungerer glimrende til mitt bruk.

Og strengt tatt liker jeg ikke å spille spill på PC'n uansett..godkroken i sofaen foran 40" HD-skjermen utkonkurrerer gammel kontorstol+26" monitor med skyhøye nato-kneløft.

 

Da må isåfall PC'n være underholdningssentral og koblet til TV'n, men da må jeg dra tjukke kabler rundt halve leiligheta.

 

Sitter i sofaen jeg, alle har ikke kontoroppsett når man gamer PC. 46" FullHD med konsoller og PC, easy as cake!

Ville sett for eks Alan Wake i 1080p på 46" tommeren min fra sofaen imotsetning til under 720p på X360en fra sofaen min.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Spørs om jeg ikke "hopper over" Windows 8 siden Windows 7 fungerer glimrende til mitt bruk.

Og strengt tatt liker jeg ikke å spille spill på PC'n uansett..godkroken i sofaen foran 40" HD-skjermen utkonkurrerer gammel kontorstol+26" monitor med skyhøye nato-kneløft.

 

Da må isåfall PC'n være underholdningssentral og koblet til TV'n, men da må jeg dra tjukke kabler rundt halve leiligheta.

 

Sitter i sofaen jeg, alle har ikke kontoroppsett når man gamer PC. 46" FullHD med konsoller og PC, easy as cake!

Ville sett for eks Alan Wake i 1080p på 46" tommeren min fra sofaen imotsetning til under 720p på X360en fra sofaen min.

 

Skjønner godt at det er kult å game med pc på en 46" i HD...men er rimelig sikker på at du ikke får den samme pixel density som igjen vil gi et vesentlig skarpere bilde på et tv kontra en full blods monitor. Har nemlig vurdert selv å koble opp pc til tv...men tror ikke det blir like bra altså. Noen som er mer teknisk en meg som kan begrefte eller avkrefte hva jeg prøver å komme frem til her?

Lenke til kommentar

Dette kan like gjerne være live arcade spill som noe annet. Det er slik jeg ser det også mest sansynlig. Felles marcetplace for live arcade spill på 360 og Windows, og forøvrig windows phone 7 også.

 

Dette er lett gjennomførbart da spill programert med XNA kan kjøres på alle tre plattformer uten noen som helst portering da det er felles for alle. Kontrollerinput og skjermoppløsning må såklart tas høyde for.

 

På PC har man forøvrig XNA-støtte fra og med WXP.

 

At man åpner for at alle "vanlige" 360 spill skal kjøres i windows 8, tja, hvem vet? Men den tar jeg foreløpig med en klype salt.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg ikke "hopper over" Windows 8 siden Windows 7 fungerer glimrende til mitt bruk.

Og strengt tatt liker jeg ikke å spille spill på PC'n uansett..godkroken i sofaen foran 40" HD-skjermen utkonkurrerer gammel kontorstol+26" monitor med skyhøye nato-kneløft.

 

Da må isåfall PC'n være underholdningssentral og koblet til TV'n, men da må jeg dra tjukke kabler rundt halve leiligheta.

 

Sitter i sofaen jeg, alle har ikke kontoroppsett når man gamer PC. 46" FullHD med konsoller og PC, easy as cake!

Ville sett for eks Alan Wake i 1080p på 46" tommeren min fra sofaen imotsetning til under 720p på X360en fra sofaen min.

 

Skjønner godt at det er kult å game med pc på en 46" i HD...men er rimelig sikker på at du ikke får den samme pixel density som igjen vil gi et vesentlig skarpere bilde på et tv kontra en full blods monitor. Har nemlig vurdert selv å koble opp pc til tv...men tror ikke det blir like bra altså. Noen som er mer teknisk en meg som kan begrefte eller avkrefte hva jeg prøver å komme frem til her?

 

Nå er det få spill på 360 og PS3 som kjører native 1080p, det vi ser er en oppskalering fra 720p (stort sett).

 

Pixel density er hvor mange pixler man får plass til på et gitt areal av en skjerm, og med samme oppløsning sier det seg selv at en stor skjerm har færre pixler innenfor et gitt areal enn en liten skjerm. Avstanden mellom hver pixel er også mer merkbart på en stor TV, og kan variere fra produsent til produsent.

 

På en annen side så sitter man ofte ikke like nerme TV-en på stua som 24" på kontoret, slik at resultatet for mange faktisk blir ganske identisk.

 

Men med bruk av PC har man den fordelen at man kjører native 1080p på alle spill (nye), og dette gir i mange tilfeller et mye bedre bilde. Jeg gamet en periode med en 52" sony TV, og spillte da COD4 på både 360 og PC på denne. Merkbart bedre bilde på PC-versjonen.

 

Satt forøvrig ca 1-1.5m fra skjermen med hodet, og hadde ikke problemer med pixel density. Jeg følte meg mer "inne" i spillet da mye av synsfeltet var dekket av skjermen, men spilte litt dårligere enn på 24". Tror dette skyltes at jeg måtte flytte blikket over et mye større område for å få meg meg hva som skjedde, selv om enkelte detaljer ble mer synlige.

 

Nå er det mindre spilling fremfor TV-en, ikke fordi jeg ikke likte det, men fordi jeg ikke lenger har førsteretten. Har en treskjermsløsning på kontoret med 27"'ere som skulle brukes, men den har jeg nesten ikke hatt tid til å spille på. Sånn er det å bli "voksen" :/

 

(Går her ut i fra at gjennomsnittlig oppløsning ikke er høyere enn 1920x1200 på PC-skjermer. For det som har en større pc-skjerm og maskin for å dra rundt herligheten vil man se større forskjell såklart.)

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Alle konsoll spiller kjører i hd 720p. Det er ingen nevneverdige spill som rendres i 1080p.

 

Sub hd er ikke 720p forresten. Sub hd er oppløsningen til fks cod. Altså lavere en 720p.

 

Når det er sagt tror jeg ikke dette kommer til å skje. Pga emulering av xbox 360 vil kreve alt for mye maskinkraft.

Emulering av gpu og powerpc cpuen er heller ingen enkel sak. Det har blitt gjort med dolphin over til x86 arkitektur men ja ikke enkel sak.

 

Folk som tror dette kommer til å skje er noen tullinger. Men gjerne lev i håpet.

 

For å gi en sammenligning:

How fast would a PC have to be to emulate Xbox 360 hardware, anyway? It’s impossible to say exactly, since the accuracy and quality of emulation varies wildly from one project to another. But let’s assume Microsoft’s mystery emulator worked about as well as Dolphin, which emulates the PowerPC architecture of the GameCube and Wii. CPU clock speed isn’t much of an indicator, but this should give you an idea of how much work goes into emulation: it takes a powerful PC running in the 3GHz or above range to run GameCube or Wii games in HD, but the Wii’s CPU is only clocked at about 729 MHz. GPU? 243 MHz.

 

The Xbox 360 uses a triple core 3.2 GHz processor and a 500 MHz GPU. Even if Microsoft built a killer emulator, the overhead created by translating from one platform to another and the resources allocated to Windows would make for one demanding piece of software.

 

 

 

 

Håper det stemmer da, men tviler litt selvfølgelig....

Kansje vi kan notche opp oppløsninga på samtlige 360 eksklusive spill fra sub hd/ 720p til 1080p!! Ville sett gears 2 og Reach på pcen min ja, med 60 FPS! De to spillene ser langt mindre bedre ut en det jeg har sett på dagens konsoller.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...