Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen sendte meg et bilde av seg selv kysse en annen, og hun kaller meg bestevenn.


Anbefalte innlegg

Jeg og eksen har et flott venneforhold, eller hadde ihvertfall. Hun var på festival i helga, og jeg er litt masete pga diverse hverdagslige ting. Pluttselig sender hun meg bilde av seg selv der hun kliner en random dude, også hører jeg ikke en dritt fra henne hele helga. Er det galt av meg å reagere med sinne, og nærmest kutte henne ut av livet mitt ? For det er nemlig det jeg føler.

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og eksen har et flott venneforhold, eller hadde ihvertfall. Hun var på festival i helga, og jeg er litt masete pga diverse hverdagslige ting. Pluttselig sender hun meg bilde av seg selv der hun kliner en random dude, også hører jeg ikke en dritt fra henne hele helga. Er det galt av meg å reagere med sinne, og nærmest kutte henne ut av livet mitt ? For det er nemlig det jeg føler.

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

 

Venneforhold med eksen trenger ikke å være en dum idé per se, dog når det blir slik som dette, er det ikke lengre hva jeg ville kalt et konstruktivt vennskap.

 

Først og fremst, jeg er litt nysgjerrig på hva disse "hverdagslige tingene" faktisk er. Hvis det du anser som hverdagslige ting er kjedelige meldinger à la "skjer 'a?", foreslår jeg at du slutter med disse. Utifra din post vil jeg anta at du sender slike meldinger for å holde kontakten, men faktum er, disse meldingene er ofte meningsløse og ytterst unødvendige, hvis ikke du virkelig ønsker å vite hva hun gjør fordi dere skal finne på noe, selvsagt.

 

Hun sender deg et bilde der hun kliner med annen gutt, for så å velge å ignorere deg resten av helgen. Vel, først vil jeg si at hun virker - i alle fall etter din post å dømme - som ei jente som ikke er noe spesielt å samle på. Mange jenter som henne spiller slike "spill" med gutter fordi de liker å ha følelsen av kontroll over en gutt. Slike jenter, mener jeg, burde unngås som pesten. De er bortskjemte og fører ikke med seg noe annet enn trøbbel. Det skal være sagt, jeg oppfordrer ikke til å holde dette mot jenter, for faktum er at det er menn som gir slike jenter oppmerksomheten som gjør de bortskjemte. De blir bortskjemte i den forstand som et lite barn blir bortskjemt hvis det ikke blir gitt konsekvenser av dårlige oppførsel; dette er selvfølgelig ikke barnets feil, men de som oppdrar barnet.

 

For å komme tilbake til temaet, det du bør gjøre er definitivt å droppe henne - ikke svar på meldinger, telefonoppringninger, fjern fra facebook og så videre. Jeg synes dog ikke at du skal reagere med sinne, for da vet hun at hun har stor makt over ditt emosjonelle liv; reager heller med et rolig, kontrollert sinn, og ønsk henne lykke til videre med livet. Du fortjener mye bedre enn dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg og eksen har et flott venneforhold, eller hadde ihvertfall. Hun var på festival i helga, og jeg er litt masete pga diverse hverdagslige ting. Pluttselig sender hun meg bilde av seg selv der hun kliner en random dude, også hører jeg ikke en dritt fra henne hele helga. Er det galt av meg å reagere med sinne, og nærmest kutte henne ut av livet mitt ? For det er nemlig det jeg føler.

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

 

Venneforhold med eksen trenger ikke å være en dum idé per se, dog når det blir slik som dette, er det ikke lengre hva jeg ville kalt et konstruktivt vennskap.

 

Først og fremst, jeg er litt nysgjerrig på hva disse "hverdagslige tingene" faktisk er. Hvis det du anser som hverdagslige ting er kjedelige meldinger à la "skjer 'a?", foreslår jeg at du slutter med disse. Utifra din post vil jeg anta at du sender slike meldinger for å holde kontakten, men faktum er, disse meldingene er ofte meningsløse og ytterst unødvendige, hvis ikke du virkelig ønsker å vite hva hun gjør fordi dere skal finne på noe, selvsagt.

 

Hun sender deg et bilde der hun kliner med annen gutt, for så å velge å ignorere deg resten av helgen. Vel, først vil jeg si at hun virker - i alle fall etter din post å dømme - som ei jente som ikke er noe spesielt å samle på. Mange jenter som henne spiller slike "spill" med gutter fordi de liker å ha følelsen av kontroll over en gutt. Slike jenter, mener jeg, burde unngås som pesten. De er bortskjemte og fører ikke med seg noe annet enn trøbbel. Det skal være sagt, jeg oppfordrer ikke til å holde dette mot jenter, for faktum er at det er menn som gir slike jenter oppmerksomheten som gjør de bortskjemte. De blir bortskjemte i den forstand som et lite barn blir bortskjemt hvis det ikke blir gitt konsekvenser av dårlige oppførsel; dette er selvfølgelig ikke barnets feil, men de som oppdrar barnet.

 

For å komme tilbake til temaet, det du bør gjøre er definitivt å droppe henne - ikke svar på meldinger, telefonoppringninger, fjern fra facebook og så videre. Jeg synes dog ikke at du skal reagere med sinne, for da vet hun at hun har stor makt over ditt emosjonelle liv; reager heller med et rolig, kontrollert sinn, og ønsk henne lykke til videre med livet. Du fortjener mye bedre enn dette.

 

Veldig god post.

 

Saken er at det ble slutt fordi hun ikke orket mer. Men saken er at hun ønsket å være venner med frynsegoder etter at det ble slutt, og slik har vi drevet på i snart 1 år. Hun ønsker ikke å være sammen med meg som kjæreste, men man skulle nesten tro vi er sammen. Vi har sex, er ekstremt mye sammen, sender morgen -og nattameldinger osv. Typiske kjæresteting. Hun har tidligere vært utro, og dette har jeg (desverre mot all min selvrespekt) tilgitt.

 

Hun dro på festival, og pluttselig ignorerte hun meldingene mine. Jeg skrev til henne at hun like gjerne kunne be meg om å være stille, så skulle jeg bli det. Det er tross alt bedre enn å bli ignorert. Pluttselig, helt uprovosert kommer det melding fra hennes søster: "Hun er opptatt og forblir opptatt". Jeg svarer; "Den er grei, det var ikke verre enn å si det". Pluttselig kommer det et bilde av henne hvor hun kysser en annen gutt på munnen. Da orket jeg ikke å skrive mer med henne.

 

Men så snart hun kom seg hjem fra festivalen ringer hun og forventer at vi skal være normale venner som før. Jeg spurte hvorfor hun gjorde det? Hun sa det var fordi jeg dro på kino med ei jente uten å si ifra til henne. HVA FAEN? Hun er jo bare en VENN. Så hun gjorde tydeligvis dette for å hevne seg.

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

Lenke til kommentar

Igjen, det beste er å la være å ha mer kontakt.

 

Bare si at du ikke ønsker å være venner mer, og at det er best dere ikke snakker/sender sms/ringer mer med hverandre. Så kan dere holde på hvem dere vil uten at noen trenger å være sinte.

 

Men så snart hun kom seg hjem fra festivalen ringer hun og forventer at vi skal være normale venner som før. Jeg spurte hvorfor hun gjorde det? Hun sa det var fordi jeg dro på kino med ei jente uten å si ifra til henne. HVA FAEN? Hun er jo bare en VENN. Så hun gjorde tydeligvis dette for å hevne seg.

 

Hvorfor tok du telefonen i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Følte hun fortjene å høre at hun er et stykke dritt. Men det var kanskje ikke lurt, for da vet hun vel at hun har kontroll på følelsene mine. Har vært skikkelig snill med henne før hun dro, kjøpt henne ting hun ønsket seg i forskudd på bursdagsgave osv. Så gjør hun dette helt ut av det blå. Og det eneste argumentet hennes er at jeg var på kino med en venn som tilfeldigvis var jente?

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

Lenke til kommentar

Følte hun fortjene å høre at hun er et stykke dritt. Men det var kanskje ikke lurt, for da vet hun vel at hun har kontroll på følelsene mine. Har vært skikkelig snill med henne før hun dro, kjøpt henne ting hun ønsket seg i forskudd på bursdagsgave osv. Så gjør hun dette helt ut av det blå. Og det eneste argumentet hennes er at jeg var på kino med en venn som tilfeldigvis var jente?

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

 

Slutt å kjøpe henne ting. Den eneste grunnen til at du gjør det er fordi du tror du kan få henne igjen. Hun utnytter deg - kom deg bort

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde komme deg bort fra henne, hun hørtes ikke ut som noe særlig å samle på, som mange før har skrevet.

 

Har selv havnet i den fellen hvor jeg kjøper ting, og behandler folk i overkant vennlig, skal si det at å gå en ekstra mil for folk ikke nødvendigvis er positivt, man får ikke så mye igjen som man skulle ønsket. Den gyldne regel er nok ikke perfekt.

 

Ikke kontakt henne igjen, det er mitt tips. Muligens ta en ekstra tur på kino med denne jenten, nå som du er "ledig"?

 

Ikke la deg utnytte.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt for jævlig skremmende å lese poster som dette. Først og fremst fordi man får et lite innblikk i hvor direkte stygge jenter kan være, men mest fordi vi tillater oss selv å bli behandlet på denne måten. Selvfølgelig skal du kutte henne ut, du skal be henne dra langt til helvete. Er du like barnslig så slår du tilbake med samme mynt neste gang. "Hvor er du?" "Er litt opptatt nå, ringer deg tilbake om 10, eller 15, kommer helt an på hvor tid jeg bruker med hun her" :).

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg det var helt forferdelig. Hun har snart bursdag, så jeg hadde ringt henne og sagt at jeg hadde bestilt mobiltelefonen hun ønsket seg, og at den kommer til uka. Hun sier at det er kjempebra, og at hun skal ringe senere. Jeg hørte aldri noe, så jeg prøvde å ringe henne opp flere ganger uten svar. Til slutt kommer melding fra søstra der det står at hun er opptatt og kommer til å være opptatt, så jeg trenger ikke ringe. Jeg svarer med at hun sikkert kan si det til meg selv, så kommer det en identisk melding fra telefonen til eksen min. Sekunder senere kommer det bilde av henne der hun kysser en annen gutt. Det var ikke tilfeldig tatt, men "poset", sikkert i den hensikt å såre meg.

 

Jeg ble sint og ignorerte det. 40 timer senere når hun kommer hjem ringer hun meg. Da sier hun at hun vil være venner, og synes det er trist at jeg har slettet henne fra Facebook. Jeg var ganske sint, så jeg ba henne om å hore rundt uten meg resten av livet. Da ble hun sur og la på.

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

Lenke til kommentar

Jeg føler følelsene for henne tar overhånd. At jeg ikke klarer å se for meg et liv uten henne. De gode periodene vi har hatt, og når vi fungerer som plommen i egget. Enkelte dere har tydeligvis veldig lett for det, men for andre er det ikke så enkelt å kutte ut en viktig person i livet :(

 

Postet av anonym: cb64e7744f30b75feca3042d0b986e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dropp henne. Hun eier ikke noe respekt for deg eller dine følelser om hun sender et slikt bilde, som hun vet planter tanker i hode ditt, også ikke svarer resten av helgen.

 

Dessuten eier du ikke respekt for deg selv om du ikke bryter kontakten. --- this does not end well!!!

 

Eneste måten å muligvis(snevert) "redde dette" er å vise at du i det minste har respekt for deg selv og ikke finner deg i slikt. Om du ikke hadde vært oppi det så tungt som du er hadde du også kunne sett dette klart. Mulig det er akuratt det hun vil og kanskje se om du er så svak at hun kan gjøre hva hun vil med deg og knuse deg fullstendig - eller kanskje er det ett ganske klart tegn på at hun vil ha deg bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...