Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Har du spilt de gamle Metroid-spillene? Etter min mening så minner Other M rent gameplay-messig mer om de enn om Prime-spillene, og personlig likte jeg gameplayet riktig godt. Blir spennende å se hva du tenker!

 

Skaff deg Sonic & Knuckles også, så kan du "putte" Sonic 3 ned i S&K og få tilgang til hele spillet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teller Chrono trigger?=)

 

Chrono Trigger kom vel først ut på Snes, og er også tilgjengelig på DS og Virtual Console, så ingen grunn til at ikke det skulle telle.

 

Og selv om det ikke var tilgjengelig på en Nintendo-plattform, så var intensjonen bak denne tråden - til tross for hva tittelen nå sier (den ble endret av en mod) at vi kunne skrive om alle mulige spill vi spilte. Med andre ord er du dobbelt på trygg grunn :)

Lenke til kommentar

Ocarina of Time og Chrono Trigger er to fantastiske spill - så det er gode valg :) Selv har jeg sittet med Civilization 4 i nesten hele kveld nå. Har over lengre tid drevet og småmoddet det litt for å gjøre spillet enda mer interessant, så nå måtte jeg bare teste det litt - og vips så gikk hele kvelden :) Fort gjort!

Lenke til kommentar

Rundet to nye spill siden sist. Kan starte med det beste av dem, nemlig Ghost Trick til DS. Dette er et pek-og-klikk eventyrspill der du styrer en person som nettopp har blitt drept. Men han har også mistet hukommelsen, så historien går da ut på å finne ut hvem han var, hvorfor han ble drept og hvem som drepte ham. Det høres kanskje simpelt ut, men historien er faktisk svært bra, med en del tvister underveis. Vil gå så langt som å si at det er en av de mest mest spennende historiene jeg har spilt. Må og skryte av animasjonene i spillet, for de er rett og slett fantastiske. En ren nytelse å se på. De forskjellige folkene du møter på underveis er også verdt å nevne da det er folk du faktisk bryr deg om. Når det gjelder gåtene du må løse er de kreative og alltid logiske, men det kan ta en del forsøk på å finne ut hva du skal. Musikken er fin og fengende og dialogen er godt skrevet. Dette var virkelig et friskt pust, og jeg vil gi det 9/10.

 

 

Det andre spillet jeg har fullført er Alpha Protocol til PC. Dette er et rollespill med en historie jeg egentlig ikke brydde meg så veldig om. Det er dialogen og valgene du tar som er plussene med spillet, for valgene du tar får store konsekvenser. Jeg valgte også å gå stealth, noe som som til tider var ganske artig. Desverre har spillet store problemer som trekker veldig ned. Kan nevne masse bugs, tungvint styring, dårlig kamera, elendig AI og problemer med å høre stemmene til folkene. Det høres ut som at de er langt vekke når de snakker, så det å få med seg alt de sa var litt vanskelig. Prøvde å skru opp lyden, men det hjalp ikke. Vet ikke om det er spillet som er sånn, om det er PC-utgaven som sliter eller om det kun var min versjon. Uansett gjorde alle disse probleme at det hele bare ble en middels opplevelse. Veldig synd da litt pussing og polering før de ga det ut kunne fikset på en del av disse probeleme. Vil gi det 5/10.

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at du har fått fulført to nye spill N4A. Har selv både Ghost Trick og Alpha Protocol liggende, og er glad, men ikke overrasket over den positive minianmeldelsen du ga av Ghost Trick. Overrasket er jeg derimot over at du ikke likte Alpha Protocol, jeg har hørt svært mye bra om dette spillet til tross for de middelmådige anmeldelsene, så jeg hadde faktisk gleder meg til å spille det. Viste om bugsene, men hadde trodd at de kanskje var patchet nå. Jaja, får vel gjøre litt reasearch før jeg eventuelt går i gang med det.

 

Og DKC eier ja, absolutt ingen tvil om det!

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at du har fått fulført to nye spill N4A. Har selv både Ghost Trick og Alpha Protocol liggende, og er glad, men ikke overrasket over den positive minianmeldelsen du ga av Ghost Trick. Overrasket er jeg derimot over at du ikke likte Alpha Protocol, jeg har hørt svært mye bra om dette spillet til tross for de middelmådige anmeldelsene, så jeg hadde faktisk gleder meg til å spille det. Viste om bugsene, men hadde trodd at de kanskje var patchet nå. Jaja, får vel gjøre litt reasearch før jeg eventuelt går i gang med det.

 

Og DKC eier ja, absolutt ingen tvil om det!

 

Jeg hadde selv hørt mye positivt om Alpha Protocol, også fra noen brukere her på forumet. Og rollespill er jo noe jeg elsker, samme med sniking, så jeg trodde faktisk jeg kom til å elske det. Men sånn kan det gå desverre. Det er ikke et dårlig spill, men det virker rushet, og de burde som sagt tatt seg bedre tid slik at de kunne pusset på det før de slapp det.

Lenke til kommentar
Skaff deg Sonic & Knuckles også, så kan du "putte" Sonic 3 ned i S&K og få tilgang til hele spillet :)

 

Sonic Chronicles på DS har Sonic 1, 2, 3 og Sonic & Tails, om jeg ikke husker feil. I tillegg får du den Knuckles-greia hvor du kan spille med ham i de tre første spillene med på cartridgen. :)

 

Anyway, de siste jeg har spilt:

 

Kirby: Mass Attack (DS): En Kirby er stort sett bra. Ti Kirbyer er ikke nødvendigvis ti ganger så bra, men jeg klager ikke. Det er svært kaotisk til tider, men man føler aldri at man ikke har kontroll takket være et glimrende kontrollsystem. Kirbyene gjør mye rart på egenhånd, så vil du f.eks angripe en fiende er det nok å si at Kirbyene skal gå bort til den. Eller løpe, om du har dårlig tid. Eller du kan bære hele gjengen og slippe de ned på fienden, eller slenge de bort, eller... vel, dere skjønner. :p Selve spillet er ikke så vanskelig, og med ti Kirbyer skal det godt gjøres å prestere å drepe hele gjengen. Det er nok at én overlever. Problemet er at alle banene krever at man har en viss mengde Kirbyer, så du må nok dra tilbake til tidligere brett og samle opp flere Kirbyer om du går tom. (rareste setning jeg har skrevet på en stund.) blush.gif Men hver bane har en rekke medaljer man kan hente, og mange av disse krever en del tankearbeid og/eller presisjon for å finne. I tillegg kan man få gull, sølv og bronsemedalje på banen om man klarer å gå gjennom den uten å la en eneste Kirby bli skadet og forskjellig sånt. Har man først gått gjennom banen en gang kan man ta en snarvei og komme til slutten ganske kjapt, men da får man ikke de tre medaljene. Alt i alt et svært bra spill jeg anbefaler til alle fans av Kirby.

 

Infinite Space (DS): Har bare spilt dette en times tid, men kjøpte det fordi jeg har hørt mye bra om det (NGamer gav det 90%), og fordi jeg fant det på Coop Obs Hypermarked til en hundrelapp. Det er et rollespill hvor du flyr rundt i romskip og skal utforske verdensrommet. Det er egentlig alt. Men ta det med ro, det er ganske komplisert likevel. Du kan få flere romskip og sette dem opp i formasjon i kamper, og folk ombord i romskipene kan settes til forskjellige oppgaver. Hver eneste av folkene har egne stats som i vanlige rollespill, så det er bra strategi involvert i kampene. Faktisk sier mange at Infinite Space ikke er for casual fans av RPG. Anbefales uansett, spesielt om du finner det til en hundrelapp.

 

Phantasy Star 0 (DS): Ante ikke hva jeg kunne forvente bortsett fra et vanlig JRPG siden dette var mitt første Phantasy Star, men ble delvis positivt overrasket. I stedet for en gruppe folk har vi bare en person, og vi kan lage ham/henne selv. Selve spillet går ut på å hente en quest i en Quest Bar eller noe sånt, og så dra et sted, banke masse fiender og løse questen. Så langt er det bare. Jeg løp runt og skjøt fiender til jeg fant en stor bjørjelignende fiende og tenkte det var første boss allerede, og jeg plagdes en del med å drepe den. Problemet var at da jeg kom til neste skjerm (alt er delt inn i ruter, btw) fant jeg -tre- av dem på en gang. Oooops... :p Men tok dem også, og en drøss flere etterhvert. Problemet er at da jeg kom til den første ekte bossen ble jeg gruset fullstendig og startet tilbake i byen uten noe penger eller healing potions. For å komme videre må jeg nok grinde opp penger, kjøpe healing potions og gå helt tilbake til bossen. Dvs mer eller mindre restarte questen for hver gang jeg blir drept, og når jeg sliter på første boss... Skuffende, i grunnen. Det kunne vært så mye bedre med noen få endringer. Jaja, kostet ikke stort. Liker 100-kroners spill på hypermarkedet. :)

 

Heroes of Mana (DS): Var en stor fan av Secret of Mana 1 og 2 på SNES (emulator...) blush.gif, men etter skuffelsen Legend of Mana eller noe sånt hadde jeg ikke store forhåpninger til Heroes. Men som vanlig, jeg fant det billig og kunne ikke la være. ermm.gif Anyway, denne gangen er det et RTS, så vidt jeg ser. Har bare spilt det en liten stund, så det er for tidlig til å si om det er bra eller ikke. Men det virker ganske bra, om man legger godviljen til. Regner ikke med å bli så altfor engasjert, men det kan overraske.

 

Dragon Quest: Monsters: Joker 2 (jepp, du gjettet rett. DS.) :p I grunn bare en vanlig Pokemon-klone satt til Dragon Quest-universet. Gutt sniker seg ombord i et luftskip. Luftskipet kræsjer på en øde øy full av monstre. Gutt får tildelt et monster, bruker det i kamp med andre monstre, fanger andre monstre, trener dem opp, sloss mot større og farligere monstre, fanger dem, trenger dem osv. Det er standard Pokemon, som sagt. Men jeg er stor fan av Dragon Quest, noe som hjelper veldig. Ulikt Pokemon foregår dette i et over-skulderen kamera, så vi får et helt annet perspektiv på ting. Det gjør det lettere for meg å virkelig sette meg inn i dette. For å ta den kompliserte biten kan vi ha tre monstre på laget og tre i reserve, men alle monstrene vi har vil få experience når vi er i kamp. (de aktive vil selvsagt få mer.) Når to monstre er lvl 10 kan de kombineres (med noen begrensninger) for å lage et nytt, og dette igjen kan få skills fra foreldrene. Vi kan ha opp til tre skills pr monster, så man kan ha et fra hver forelder og et standard, tre standard, tre fra en enkelt forelder eller hva man nå måtte ønske. Det nye monsteret vil bare være lvl 1, men det vil til gjengjeld beholde alt av skillpoints foreldrene dyttet inn i skillsene vi tok med. Det gjør at det nye monsteret teknisk sett har lavere level enn foreldrene, men det kan likevel være minst like sterk som dem. Legg så til 300+ monstre, og det er bare å sette i gang og kombinere monstre til du blir blå i trynet, får et teit smil og insisterer på at alle kaller deg Slimy. :p Edit: Glemte i farten at det er mye av det samme som Dragon Quest: Monsters: Joker 1, så likte du ikke det spillet liker du neppe dette heller. Men på den annen side er dette et mye mer polert spill enn det første og bedre på alle områder, så likte du det første vil du elske dette.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv hørt mye positivt om Alpha Protocol, også fra noen brukere her på forumet. Og rollespill er jo noe jeg elsker, samme med sniking, så jeg trodde faktisk jeg kom til å elske det. Men sånn kan det gå desverre. Det er ikke et dårlig spill, men det virker rushet, og de burde som sagt tatt seg bedre tid slik at de kunne pusset på det før de slapp det.

 

Ok, takk for tilbakemelding ihvertfall! Selv virker det faktum at det er Obsidian som har laget det, og det ganske unike premisset for et rpg ut til å være nok til at jeg ihvertfall er nødt til å prøve det på et eller annet tidspunkt, men trist at de ikke fikk noen måneder ekstra på seg til å fikse de tingene der - ut ifra det jeg har lest så hadde det da hatt potensial til å bli et skikkelig toppspill og ikke bare et veldig interessant spill som nå.

 

Vil forøvrig si at det er veldig hyggelig at både du og Vikingkylling driver og skriver utfyllende om de spillene dere spiller, enten de er til Nintendo-plattformer eller ikke, det var nettopp litt av intensjonen med tråden at vi skulle kunne bruke den til å gi litt mer grundig tilbakemelding på de spillene vi spilte. Selv liker jeg ihvertfall godt å lese det selv om jeg kanskje ikke alltid er så flink til å kommentere det.

 

Phantasy Star 0 (DS): Ante ikke hva jeg kunne forvente bortsett fra et vanlig JRPG siden dette var mitt første Phantasy Star, men ble delvis positivt overrasket. I stedet for en gruppe folk har vi bare en person, og vi kan lage ham/henne selv. Selve spillet går ut på å hente en quest i en Quest Bar eller noe sånt, og så dra et sted, banke masse fiender og løse questen. Så langt er det bare. Jeg løp runt og skjøt fiender til jeg fant en stor bjørjelignende fiende og tenkte det var første boss allerede, og jeg plagdes en del med å drepe den. Problemet var at da jeg kom til neste skjerm (alt er delt inn i ruter, btw) fant jeg -tre- av dem på en gang. Oooops... :p Men tok dem også, og en drøss flere etterhvert. Problemet er at da jeg kom til den første ekte bossen ble jeg gruset fullstendig og startet tilbake i byen uten noe penger eller healing potions. For å komme videre må jeg nok grinde opp penger, kjøpe healing potions og gå helt tilbake til bossen. Dvs mer eller mindre restarte questen for hver gang jeg blir drept, og når jeg sliter på første boss... Skuffende, i grunnen. Det kunne vært så mye bedre med noen få endringer. Jaja, kostet ikke stort. Liker 100-kroners spill på hypermarkedet. :)

 

Ser ut som du har spilt en masse interessant Kylling! En ting jeg lurte på, er det ikke multiplayer i Phantasy Star Zero? Trodde dette var et sånt Monster Hunter-aktigspill jeg, altså med lite historie men kult gameplay om man har noen å spille med ihvertfall?

 

Er ellers selv interessert i både Heroes of Mana og Infinite Space, så gi gjerne en ekstra tilbakemelding om får brukt mer tid på disse!

Lenke til kommentar

Vil forøvrig si at det er veldig hyggelig at både du og Vikingkylling driver og skriver utfyllende om de spillene dere spiller, enten de er til Nintendo-plattformer eller ikke, det var nettopp litt av intensjonen med tråden at vi skulle kunne bruke den til å gi litt mer grundig tilbakemelding på de spillene vi spilte. Selv liker jeg ihvertfall godt å lese det selv om jeg kanskje ikke alltid er så flink til å kommentere det.

 

Jeg føler ikke at jeg er like flink til å skrive og ordlegge meg som deg og Vikingkylling, men liker å skrive litt om spillet, så får det heller bli litt rotete av og til :p Og jeg er litt som deg, liker å lese om spillene dere spiller, men kommenterer det sjelden selv. Men det skal også sies at det selvsagt er helt greit å bare skrive navnet på spillet du spilte sist. Har ikke lyst til å skremme vekk andre fra tråden ved å tro at de MÅ skrive om det, for det er jo helt valgfritt :)

Lenke til kommentar

Hyggelig at flere enn meg som liker litt utfyllende minianmeldelser. Dog, det er veldig viktig, som N4A også påpeker, at det ikke betyr at de som bare ønsker å skrive en setning eller to ikke skal få lov til det, og jeg håper ingen lar mine kommentarer skremme dem bort fra å bare skrive navnet på spillet eller noe annet de har lyst til å skrive :)

Lenke til kommentar

Holder på med Lords of Thunder (1993), VC-spill fra Turbografix-16, en relativt ukjent konsoll her i Europa.

Laget av japanske NEC, det er egentlig en amerikansk versjon av deres PC Engine. 8-bits konsoll med to CPU'r så den er "nesten-16-bits". Det finnes noen helt fantastiske shoot em ups til denne. Spillene kom enten på såklate "hucards", små kredittkort man stappa inn, eller CD med Turbo Duo addonen.

 

 

Lar egentlig bare videoen tale for seg selv. Og ja, det er ingame-musikk. Dette er CD-spill.

Herlig fargerik shoot'em up av den gamle skolen. Vanskelighetsgraden er selvsagt alt fra "jeg er zen overlord!" til *slenge kontrollern i HD-skjermen så den står fast i skjermen*

 

Ingenting er som å fly sidelengs som en liten robot og blaste utallige monstre, weave opp og ned og hit og dit for å unngå waves med flyvende monstre og regn med kuler, plukke opp våpen upgrades, episke boss battles.

 

Alle fiendene spruter ut crystals som brukes som penger i shopen mellom brettene. Kan velge fritt mellom de 6 første brettene, den 7. unlockes når de andre er gjort. Noen slipper en bomb upgrade også som tar ut hele skjermen på ett tastetrykk. Scrollingen går både sidelengs og opp/nedover flere ganger innen ett brett.

Du kan også velge mellom 4 forskjellige "armors" før hvert brett, som egentlig er hva slags element attacken din er, fire, ice, earth, air. Hovedangrepet fyrer konstant av når du holder nede B-knappen, mens A trigger bomba.

Og hovedangrepet oppgraderes selvsagt mens man plukker crystals også.

Sinnssykt bra spill, som nesten er verdt å spille bare for heavy metal-soundtracket.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Lasta også ned M.U.S.H.A, en shoot'em up fra Sega Genesis/Megadrive-konsollen, etter å ha sett denne video reviewen av Classic Gameroom

 

 

"Best music in a video game, ever"..yeah. Men det var så batshit vanskelig at jeg måtte ned på Easy for å komme halvveis gjennom første level :D

 

Og det ser ganske mye mere crappy ut på en HD-skjerm enn CRT-skjerm. Skulle ønske jeg hadde en gammel CRT-skjerm stående.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har rundet Crysis 2 siden sist. Faktisk et ganske bra FPS med god grafikk, en grei historie og godt og polert gameplay. Det jeg derimot finner negativt er at det føles så linært i forhold til Crysis og Far Cry, og at det ikke er quicksave og quickload på PC-versjonen. Det kan være litt langt mellom sjekkpunktene, og da er det litt kjedelig å spille på nytt fordi du ble drept da du prøvde å leke deg med nanodrakten. Det kan vel ikke være så vanskelig å få til quicksave? De klarte det jo på FPS for 10 år siden. Uansett likte jeg spillet godt, 8/10.

 

 

Begynte på The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn idag. Har spilt en times tid og storkost meg. Hadde ingen forventninger til spillet, men jeg har forelsket meg litt. Veldig sjarmerede, godt stemmeskuespill, spennende historie og artig plattforming. Håper det fortsetter. Det jeg derimot angrer på er at jeg kjøpte det til PC. Det funker faktisk ganske bra, men det er helt opplagt at det hadde funket enda bedre på konsoll. I tillegg er det Ubisoft som er utgiver, så det er antall installasjoner og installering av DRM og slikt tull på PC-versjonen. Skal uansett ikke se bort ifra at jeg kjøper det på konsoll også visst jeg finner det billig.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...