Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man skal ha en intern SSD-disk og bare har PCIe 3.0, kan man like gjerne gå for en vanlig 2,5" SSD i stedet?

Jeg har et litt eldre hovedkort som bare støtter PCIe 3.0, og hvis jeg bruker begge M2-plassene så går det visst ut over diverse ting. Hvis jeg kjøper større SSD så vil jo den gamle M.2-SSDen fortsatt kunne brukes. Men hvis jeg da kjøper ny M.2-disk så vil begge portene være tatt og det kan tydeligvis få konsekvenser.

Så er det kanskje best for meg å bare kjøpe en vanlig 2,5-tommer?

Skrevet
sveibuen skrev (2 timer siden):

Beste eksterne HDD/SSD til under 1000kr? Trenger 500gb-1tb maks!

Svigermor som ønsker å kunne overføre bildene fra telefon og nettbrett i tilfelle disse streiker en dag.
Jeg har prøvd å få hun til å laste opp i nettsky uten hell.........

Har ingenting å si. Kjøp den aller billigste.

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (2 timer siden):

Hvis man skal ha en intern SSD-disk og bare har PCIe 3.0, kan man like gjerne gå for en vanlig 2,5" SSD i stedet?

Jeg har et litt eldre hovedkort som bare støtter PCIe 3.0, og hvis jeg bruker begge M2-plassene så går det visst ut over diverse ting. Hvis jeg kjøper større SSD så vil jo den gamle M.2-SSDen fortsatt kunne brukes. Men hvis jeg da kjøper ny M.2-disk så vil begge portene være tatt og det kan tydeligvis få konsekvenser.

Så er det kanskje best for meg å bare kjøpe en vanlig 2,5-tommer?

Heilt sikkert best å kjøpe ein vanlig 2,5 ja.
Eg har sikkert eit lignande hovedkort frå 2018 med 2 M2 spor. Men når eg satte disk i begge M2 ville ikkje PC starte i det heile tatt. :shrug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...