Markiii Skrevet 10. desember 2025 Skrevet 10. desember 2025 Hvis man skal ha en intern SSD-disk og bare har PCIe 3.0, kan man like gjerne gå for en vanlig 2,5" SSD i stedet? Jeg har et litt eldre hovedkort som bare støtter PCIe 3.0, og hvis jeg bruker begge M2-plassene så går det visst ut over diverse ting. Hvis jeg kjøper større SSD så vil jo den gamle M.2-SSDen fortsatt kunne brukes. Men hvis jeg da kjøper ny M.2-disk så vil begge portene være tatt og det kan tydeligvis få konsekvenser. Så er det kanskje best for meg å bare kjøpe en vanlig 2,5-tommer?
Nimrad Skrevet 10. desember 2025 Skrevet 10. desember 2025 sveibuen skrev (2 timer siden): Beste eksterne HDD/SSD til under 1000kr? Trenger 500gb-1tb maks! Svigermor som ønsker å kunne overføre bildene fra telefon og nettbrett i tilfelle disse streiker en dag. Jeg har prøvd å få hun til å laste opp i nettsky uten hell......... Har ingenting å si. Kjøp den aller billigste. 1
Dragavon Skrevet 10. desember 2025 Skrevet 10. desember 2025 Markiii skrev (2 timer siden): Hvis man skal ha en intern SSD-disk og bare har PCIe 3.0, kan man like gjerne gå for en vanlig 2,5" SSD i stedet? Jeg har et litt eldre hovedkort som bare støtter PCIe 3.0, og hvis jeg bruker begge M2-plassene så går det visst ut over diverse ting. Hvis jeg kjøper større SSD så vil jo den gamle M.2-SSDen fortsatt kunne brukes. Men hvis jeg da kjøper ny M.2-disk så vil begge portene være tatt og det kan tydeligvis få konsekvenser. Så er det kanskje best for meg å bare kjøpe en vanlig 2,5-tommer? Heilt sikkert best å kjøpe ein vanlig 2,5 ja. Eg har sikkert eit lignande hovedkort frå 2018 med 2 M2 spor. Men når eg satte disk i begge M2 ville ikkje PC starte i det heile tatt.
Reidar-compen Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 Hvorfor er Samsung 990 PRO NVMe M.2 SSD 4TB tatt vekk fra sortimentet hos Komplett?
Nizzen Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 57 minutes ago, Reidar-compen said: Hvorfor er Samsung 990 PRO NVMe M.2 SSD 4TB tatt vekk fra sortimentet hos Komplett? Ring dem, og skriv svaret her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå