Gå til innhold

Wii U blir kraftigst av konsollene (WiiU)


Anbefalte innlegg

Jeg tror folk glemmer at utvikling skjer ikke i samme tempo i alle år, så en mulig 50% økning over PS3/X360 ser jeg ikke på som dårlig. Dette kommer sikkert til å gjenspeiles igjen når "PS4/X720" kommer og har 5-20% økning over Wii U igjen, (synsing fra min side). Jeg tviler sterkt på at vi vil merke like stor forskjell fra PS3/X360 til "PS4/X720" slik som vi gjorde fra PS2/Xbox. At konsoller skal øke med 10x kraft hver gang må man lengere ut på landet med spørr du meg...

 

Men jeg bryr meg egentlig lite om dette, bruker alle 3 konsollene (dagens), så her blir Wii U og de 2 andre kjøpt når disse kommer. :) Og forresten: Takk for at Wii U ikke kjører oppskalering, for dette skrudde jeg av på forsterkeren for Wii'n, da bilde ble ekstremt grøtete/dårligere...

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd at de kutter Gamecube støtten. Spiller per i dag mer GC spill på WIIen enn WII spill. WII U blir nok derfor ingen prioritet for min del, også fordi det gjennom WII generasjonen stort sett bare har vært mario spillene som har falt i smak. Resten har vært mest dårlige porter med wiimote gimmick slengt på. Selv Twillight Princess var jo bare en speilvendt versjon av et GC spill, og det er ikke før nå det endelig kommer et ekslusivt zelda spill på WII.

Greit, hverken ps3 eller 360 har særlig bakoverkompatibilitet å skryte av, og det ligger vel an til at ps2 generasjonen bare vil fortsette å leve videre som "HD classics" for å tjene mer $, men hittil har iallefall konsollene hatt gode nok spill til at de har kunnet stå på egne ben, i motsetning til WII.

 

Er skeptisk til nintendos framtid med hjemmekonsoller om Sony og MS makter å svare relativt kjapt på utfordringen. WII U har en for uklar profil. Hva er greia liksom, at man får med en slags DS på kjøpet, og ellers er det vanlige wii kontrollere som gjelder? Ser ikke helt hvordan det skal revulosjonere spillene, bortsett fra at man unngår "du ser på min skjerm!" når man spiller delt-skjerm flerspiller. Men får se, er fremdeles skeptisk inntil jeg har blitt overbevist om noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda til gode å se sikre kilder på dette, men et under et intervju når E3 var kom det visst frem at Wii U ikke benytter seg av blu-ray.

 

Ellers syns jeg det er litt merkelig at Nintendo velger å ødelegge for seg selv ved å tillate bare en slik skjermkontroll per konsoll. Det gjør det jo langt mindre attraktivt for de mer dedikerte spillerne som er glad i lokal flerspiller å spille sammen om de ikke stiller på samme nivå - men akkurat dette er det vel kanskje litt tidlig å si.

Lenke til kommentar

Haha. Wii U blir kraftigere enn Xbox 360 og PS3... Om det i det hele tatt er sant, så burde jo dette være et minstekrav. Over et halvt tiår på sensiden, og én generasjon etter. De nye konsollene fra Sony/MS kommer vel året etter, og PC'en er stadig foran uansett.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg tror folk glemmer at utvikling skjer ikke i samme tempo i alle år, så en mulig 50% økning over PS3/X360 ser jeg ikke på som dårlig. Dette kommer sikkert til å gjenspeiles igjen når "PS4/X720" kommer og har 5-20% økning over Wii U igjen, (synsing fra min side). Jeg tviler sterkt på at vi vil merke like stor forskjell fra PS3/X360 til "PS4/X720" slik som vi gjorde fra PS2/Xbox. At konsoller skal øke med 10x kraft hver gang må man lengere ut på landet med spørr du meg...

 

Men jeg bryr meg egentlig lite om dette, bruker alle 3 konsollene (dagens), så her blir Wii U og de 2 andre kjøpt når disse kommer. :) Og forresten: Takk for at Wii U ikke kjører oppskalering, for dette skrudde jeg av på forsterkeren for Wii'n, da bilde ble ekstremt grøtete/dårligere...

 

Tja, spørs jo selvfølgelig hva slags taktikk de går for, men et skjermkort med bedre ytelse enn X360 + 50% + 20% får man jo kastet etter seg allerede i dag. Det er ganske ambisjonsløst mtp ytelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette skulle jo bare mangle. Problemet til Nintendo her er at de kommer på banen med en litt kraftigere konsoll så lenge etter Microsoft og Sony at når de to andre gigantene lanserer en ny konsoll så sitter Nintendo nok en gang igjen med skjegget i postkassa.

 

 

Nok en gang med skjegget i postkassa? Wii har solgt omtrent like mye som de 2 andre til sammens, så er det noe skjeggvekst i postkassa er det nok ikke Wii sin.. Selv om jeg er helt enig med det du sier om kontrolleren, og selv foretrekker ps3 og 360. Så er det butikk de driver med, og da bunner alt ut i salgstall til slutt uansett :)

Lenke til kommentar

 

Er skeptisk til nintendos framtid med hjemmekonsoller om Sony og MS makter å svare relativt kjapt på utfordringen. WII U har en for uklar profil. Hva er greia liksom, at man får med en slags DS på kjøpet, og ellers er det vanlige wii kontrollere som gjelder? Ser ikke helt hvordan det skal revulosjonere spillene, bortsett fra at man unngår "du ser på min skjerm!" når man spiller delt-skjerm flerspiller. Men får se, er fremdeles skeptisk inntil jeg har blitt overbevist om noe annet.

 

Jeg er vel "Fanboy" og litt mer positiv.

 

Det jeg frykter mest er at den ekstra skjermen på død og liv skal hauses opp til en revolusjon og brukes til alle mulige rare ting i alle spill.

 

La oss f.eks velge våpen / inventory fra touch skjermen. Vis gjerne oversiktskart der. I beste fall blir det et fin evolusjon av konsollen. Jeg har samme forhold til Wiimoten. Kan funke veldig bra når den brukes rett, men blir bare irriterende når vifting erstatter knapper.

 

(Som familiefar vil jeg sette pris på litt diskret spilling på konsollen når de andre ser på TV, men det er kanskje et litt spesielt behov i den store sammenhengen?)

Lenke til kommentar

 

Men jeg bryr meg egentlig lite om dette, bruker alle 3 konsollene (dagens), så her blir Wii U og de 2 andre kjøpt når disse kommer. :) Og forresten: Takk for at Wii U ikke kjører oppskalering, for dette skrudde jeg av på forsterkeren for Wii'n, da bilde ble ekstremt grøtete/dårligere...

 

Det er en ganske så vesentlig, for å ikke si enorm forskjell mellom enn halveis upscaler i en receiver som er lagd for film, og det å rendre ett spill i høyere oppløsning. Slike ting lar seg gjerne dessuten skru av og på.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med at Wii taper mot Xbox og PS3?? Siste jeg hørte så vinner de noe heftig...

Vil nok si at Wii'en vinner konsollkrigen...

http://www.vgchartz.com/

 

Jeg fryktet den misforståelsen ville komme, men siden nyheten handler om grafikk og alt jeg skrev om i posten min handlet om grafikk/ytelse gadd jeg ikke å påpeke at...ja jeg snakker i dette tilfelle bare om grafikk. Altså, Wii tapte mot PS3/360 når det gjelder ytelse.

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med at Wii taper mot Xbox og PS3?? Siste jeg hørte så vinner de noe heftig...

Vil nok si at Wii'en vinner konsollkrigen...

http://www.vgchartz.com/

 

Jeg fryktet den misforståelsen ville komme, men siden nyheten handler om grafikk og alt jeg skrev om i posten min handlet om grafikk/ytelse gadd jeg ikke å påpeke at...ja jeg snakker i dette tilfelle bare om grafikk. Altså, Wii tapte mot PS3/360 når det gjelder ytelse.

Oki, misforsto. Trodde du mente at Wii tapte mot PS3/X360 totalt.

Lenke til kommentar

Det er en ganske så vesentlig, for å ikke si enorm forskjell mellom enn halveis upscaler i en receiver som er lagd for film, og det å rendre ett spill i høyere oppløsning. Slike ting lar seg gjerne dessuten skru av og på.

 

AtW

 

Spillene blir ikke rendret i noen høyere oppløsning på PS3/360 iallefall, kun oppskalert. Dette gjøres jo uansett av TVen, men det er mulig det er mer hensiktsmessig å gjøre det i konsollen eller i surroundreceiveren? Selv har jeg prøvd alle tre, og ser ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Det er en ganske så vesentlig, for å ikke si enorm forskjell mellom enn halveis upscaler i en receiver som er lagd for film, og det å rendre ett spill i høyere oppløsning. Slike ting lar seg gjerne dessuten skru av og på.

 

AtW

 

Spillene blir ikke rendret i noen høyere oppløsning på PS3/360 iallefall, kun oppskalert. Dette gjøres jo uansett av TVen, men det er mulig det er mer hensiktsmessig å gjøre det i konsollen eller i surroundreceiveren? Selv har jeg prøvd alle tre, og ser ingen forskjell.

 

Hvilke spill er det du tenker på her? Vanlige spill til konsollen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har enda til gode å se sikre kilder på dette, men et under et intervju når E3 var kom det visst frem at Wii U ikke benytter seg av blu-ray.

 

 

Hehe. Regner du ikke Nintendo.com som en sikker kilde? Wii U vil ha sitt eget 12 cm "High density" diskformat (ikke Blu-Ray).

 

Hehe ok. Var ikke sikker på om det var kjent eller ikke, så tok ikke sjansen på å være bastant i min sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...