Gå til innhold

Test: Apple iOS 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er DLNA egnet til det Apple tilbyr med Airplay? Slik jeg har fortsått det tillater det kun avspilling av mediefiler, og det blir vel ikke akkurat det samme som Apple gjør?

 

Airplay er vel basert på RSTP såvidt jeg husker, og driver med det samme som mange andre protokoller, dvs sende lyd, bilde og "fjernkontrollkommandoer"

 

AtW

Lenke til kommentar

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564321354

Det er vel få som unngår og kopiere andres ideer når man skal utvikle noe nytt. Apple kaller andre som også lager nettbrett for "Copycats", men Apple var heller ikke først ute med mobil telefonen. Også Pc'er såkaldt "Mac" Er en kopi av Pcn, men de har endret noe av måten den fungerer på, funnet på nye navn, og gjort hele greia til sin egen versjon. Sånn er det jo med alt. Man henter inspirasjon, men enkelte ganger er det veldig likt. :roll:

Lenke til kommentar

Første punkt i faktaboksen:

 

Du er mindre uavhengig av iTunes

Her menes vel mindre avhengig...?

Må si at Apple adopterer en rekke funksjoner fra både andre mobile OS og apper. iMessage er jo noe av det samme som Kik, Viber, Whatsapp +++. Cam+ ble jo fjernet fordi man kunne bruke volumknappen til å ta bilde.

 

Regner med at varslingssytemet ble prøvd løst på andre måter, så kudos til Android når Apple velger å bruke samme løsning!

 

iCloud er interessant, ser ut som en blanding av Dropbox og Google.

 

At kabelen kuttes er meget velkomment, samme er oppdatering av OS direkte på enheten.

 

Faner i Safari burde vært gjort for lengst.

 

En rekke utviklere ble nok tatt på senga med leseliste i Safari (Read It Later) og nye Reminders.

 

Alt i alt en god oppdatering som bringer iOS et steg framover, men ikke nødvendigvis forbi konkurrentene som de har gjort tidligere.

Lenke til kommentar

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

 

Tanken er vel at iMessage skal være gratis iPhone brukere imellom hvis jeg ikke tar helt feil? Synes for så vidt det IOS 5.0 ser bra ut, men ønsker heller ikke for store endringer ettersom alt fungerer godt i dag. Men greit nok med en oppdatering slik at vi slipper å høre på all sytingen fra Android-gjengen… :whistle:

 

Det er vel få som unngår og kopiere andres ideer når man skal utvikle noe nytt. Apple kaller andre som også lager nettbrett for "Copycats", men Apple var heller ikke først ute med mobil telefonen. Også Pc'er såkaldt "Mac" Er en kopi av Pcn, men de har endret noe av måten den fungerer på, funnet på nye navn, og gjort hele greia til sin egen versjon. Sånn er det jo med alt. Man henter inspirasjon, men enkelte ganger er det veldig likt. :roll:

 

Hadde du levd lenge nok ville du vist at en Mac ikke er en kopi av en PC, og at Windows først ble lansert mange år etter at Mac / Apple hadde fungert som foregangsbilde i lang tid. Det mest populære tekstbehandlingsprogrammet på PC i “gamle” dager (deler av 80 og 90-tallet) het f.eks. Word Perfect (kommandobasert), mens Word, Excel og Powerpoint fungerte på Mac’en “omtrent” som i dag. Var litt enklere i alle funksjonene opprinnelig, men ikke mindre imponerende av den grunn sammenlignet med de den gang DOS-baserte PC-ene på 80 og 90-tallet... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

 

Tanken er vel at iMessage skal være gratis iPhone brukere imellom hvis jeg ikke tar helt feil?

 

Sånn som eksisterende IM-løsninger allerede er tenker du?

 

AtW

Lenke til kommentar

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

Sier vel litt om hvor fantasiløs du er? :)

Tanken til Apple her er å lage en bedre og gratis måte å sende beskjeder mellom iOS 5 enheter som er sømløs for brukeren. iMessage er like mye et spark i ræva til operatører som tar seg overbetalt for MMS og SMS.

 

Sånn som eksisterende IM-løsninger allerede er tenker du?

 

AtW

Tipper tanken til Apple var å integrere dette i "Messages" applikasjonen på en brukervennlig måte for folk flest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1307918877' post='17891195']

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

Sier vel litt om hvor fantasiløs du er? :)

Tanken til Apple her er å lage en bedre og gratis måte å sende beskjeder mellom iOS 5 enheter som er sømløs for brukeren. iMessage er like mye et spark i ræva til operatører som tar seg overbetalt for MMS og SMS.

 

Sånn som eksisterende IM-løsninger allerede er tenker du?

 

AtW

Tipper tanken til Apple var å integrere dette i "Messages" applikasjonen på en brukervennlig måte for folk flest.

 

Hva konkret med apples properitære system er det som gjør at det må brukes kontra enn eksisterende IM-protokoll?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Apple har nok ikke funnet opp kruttet på nytt med iMessage...

 

RIM har hatt et liknende system som heter Blackberry Messenger noen år nå...

Lenke til kommentar

Nå mener jeg å huske at Apple robbet Xerox for en god del av deres teknologi, Stool Sample? :p

 

Er ikke gammel at jeg har historien og opphavet til Apple tilbake til "den gang", og er heller ikke sikker på om Xerox noengang hadde en PC (?), men at de har rappet det som passet dem, slik som alle andre både gjør og har gjort, er jeg vel ikke i tvil om. :!:

 

Tok omtrent hele 90-tallet og et stykke inn i "moderne tid før Windows ble like stabilt og bra som Apple maskinene, uten at jeg ønsker å starte noen "krig" om dette. Er selv Windows 7 bruker og har gått hele veien fra NT, XP og Vista...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1307918877' post='17891195']

iMessage er det dummeste jeg noen gang har hørt om.... Gratulerer til Apple som har funnet opp IM på nytt.... det beste er at det begrenser brukeren til Apple.... SMS og eksisterende IM løsninger gjør jo akkurat samme jobben. Tror Steve begynner å gå tom for krutt i påsan.....

Sier vel litt om hvor fantasiløs du er? :)

Tanken til Apple her er å lage en bedre og gratis måte å sende beskjeder mellom iOS 5 enheter som er sømløs for brukeren. iMessage er like mye et spark i ræva til operatører som tar seg overbetalt for MMS og SMS.

 

Sånn som eksisterende IM-løsninger allerede er tenker du?

 

AtW

Tipper tanken til Apple var å integrere dette i "Messages" applikasjonen på en brukervennlig måte for folk flest.

 

Hva konkret med apples properitære system er det som gjør at det må brukes kontra enn eksisterende IM-protokoll?

 

AtW

Ingen, selv ikke Apple påstår at dette er noe revolusjonerende nytt...

 

Det Apple sier er at de har laget en ny meldingstjeneste for alle iOS 5 brukere som er integrert inn i meldingsapplikasjonen.

Lenke til kommentar

Poenget med iMessages er vel at dette er noe som alle kan bruke uten å måtte lage en ny konto for en ny tjeneste, og at det automatisk veksler mellom å sende SMS og IM basert på hva mottakeren har. Om Apple hadde krevd f.eks. en Facebook-konto for å gjøre dette, så er det ikke alle som har det heller.

Lenke til kommentar

Virker som mange her rett å slett tror dette er en slags ny messages app til iphone. Det er jo rett å slett bare en oppdatering av den samme meldingsappen som har vært hele tiden. Når man skriver inn ett mobilnr eller en kontakt man skal sende melding til så sjekker programmet kjapt om bruker er på en ios enhet, og viss så er tilfellet så sendes meldingen gratis*(*bruker jo litt datatrafikk) og med flere funksjoner. Man trenger ikke velge noe eller tenke over at man gjør det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med dere Apple hatere???? Så mye som dere hetser Apple sine produkter og måten de gjør ting på så skjønner jeg ikke at dere gidder å lese nyheter om produktene heller.

 

Ingen av Apple sine produkter er perfekte. Det kommer de aldri til å bli heller. Men Apple må gjøre mye rett, for de vokser på linje på løvetann om dagen.

 

Jeg for min del kjøper bare Apple produkter..men har ingen problemer med å se at Android har mange fordeler fremfor Apple. Men det er en del andre veien også. Heldigvis...slik at det blir konkurranse. :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det med dere Apple hatere???? Så mye som dere hetser Apple sine produkter og måten de gjør ting på så skjønner jeg ikke at dere gidder å lese nyheter om produktene heller.

 

Ingen av Apple sine produkter er perfekte. Det kommer de aldri til å bli heller. Men Apple må gjøre mye rett, for de vokser på linje på løvetann om dagen.

 

Jeg for min del kjøper bare Apple produkter..men har ingen problemer med å se at Android har mange fordeler fremfor Apple. Men det er en del andre veien også. Heldigvis...slik at det blir konkurranse. :-)

De hater ikke, de er bare irriterte på alle sauene som følger alt apple gjør. Du vet de som kjøper Apple produkter gjør det jo kun fordi de ikke forstår hvor mye bedre android og androidtelefoner er. De er rett å slett hjernevasket av Jobs.

 

 

 

 

Nei forstå det den som kan.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...