Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere om denne teorien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sa aldri noe om at TS er en PUA. :dontgetit:

Alt jeg gjorde var å legge til min mening om PUA.

Nei jeg tror ikke at det var de snilleste guttene som fikk masse damer på 70-tallet. Hvis du fikk inntrykket av at jeg er en "nice-guy" for jeg nevnte at PUA er gift så har du fått heilt feil inntrykk. :ph34r:

Hvis du ikke mener at trådstarter er PUA og dermed ikke representerer miljøet, så er det du skriver off-topic.

 

Poenget mitt er ikke at du er en "nice" guy, men at holdningene til PUA-folk ikke er noe verre enn andre folk som ikke driver med PUA og får damer. Hvorfor er de da en gift til samfunnet? Noe som er positivt med PUA er at de motbeviser tankegangen om at du må være et rasshøl for å få damer.

 

Edit: Det PUA står for er jo nettopp det som er skremmende. Hvis man går inn i et forhold har man "tapt". Det er bare et eksempel på hvilken idiotiske holdninger de har og oppfordre andre til å ha

Dette er ikke riktig, PUA miljoet skriver også om hvordan man skal holde faste forhold, selv om de er betydelig svakere på dette området.

http://www.seductionbase.com/seduction/cat/end/Tactics/284.html

 

Naturlig sett så skal ikke menn klare å forstå hvordan man tiltrekker jenter. Naturlig sett så skal det bare handle om flask. PUA gir folk muligheten til å ta det første steget og gir menn muligheten til å ha erfaring i forhold og få jenta man ønsker. Når man går inn i et LTR, sa regnes det mer som pensjonering enn å tape.

For meg er PUA en umoden guttegreie. PUA-bibelen, The Game, er stort sett bare en oppskrift på hvordan du skal oppføre deg som en premie-idiot.

De damene som biter på kroken på slikt standardisert våss, er damer som i alle fall ikke er etter min mening noe å samle på, og damer jeg aldri kunne tenkt meg å hat noe med å gjøre. De virkelig bra damene er på noen hakk høyere nivå og biter ikke på dette tullet. Det er trist at flere menn i dag som egentlig er bra menn velger å sløse bort sjangsen på kvalitets damer når de bruker denne metoden som du forsvarer så høyt. Dessuten kan ikke dette opplegget ha en like "bra" effekt på kvinner i dag som det en gang hadde i begynnelsen. Det begynner å bli så oppbrukt og kvinner i dag kan høre de samme oppdikta historiene flere ganger. Jeg liker det PUA prøver på å skape tiltrekning hos det motsatte kjønn men det blir feil når man skal si de og de replikene. Det blir ikke personligheten din som blir "kul" men replikken andre har funnet opp.

 

 

Jeg mener at det er feil når ungdom i dag henviser seg til PUA-boken for å lære å snakke med jenter/damer. Jeg ser på dette som et samfunnsproblem fordi unge gutter blir lært å omtale og behandle kvinner med nedlatene holdning. Jeg var nettopp innom forumet til PUA og jeg fant dette: "Prepare your victim (the girl) by building up the game." Denne måten å lære bort er giftig, og TS er nok et stakkars offer.

 

 

Synd at dine "kvalitetsdamer" ofte er stygge, imot menn, aviste eller feminister. Vist ikke 10er damer er noe å samle på vet ikke jeg :cool:

Endret av Maginox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg skriver er sannheten om damen, som de såklart vil ha hemmelig.

 

Du vet at hvis du tilbyr Guffen i Donald mat, så kommer han løpende med en gang, uansett hva.

 

Damer har også automatiske mekanismer som settes i gang, uansett.

 

Derfor får jeg kjeft, bare ved å fortelle sannheten om dem selv...

Lenke til kommentar

Det jeg skriver er sannheten om damen, som de såklart vil ha hemmelig.

 

Du vet at hvis du tilbyr Guffen i Donald mat, så kommer han løpende med en gang, uansett hva.

 

Damer har også automatiske mekanismer som settes i gang, uansett.

 

Derfor får jeg kjeft, bare ved å fortelle sannheten om dem selv...

 

Det du snakker om er sannheten om noen jenter, ikke alle, så slutt å si at det er hele "sannheten".

 

"Man ser det man vil se"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Vel..

 

Oppgaven var ganske dårlig skrevet. Jeg orker ikke å kommentere hva som var dårlig, det har vel sikkert allerede læreren din kommentert.

 

Men ellers er det mye sant i det du skriver: Hvor enkle mange personer er og hvilke enkle ting som gir folk sosial status og gjør personer tiltrekkende som en ønsket partner.

 

Jeg tror grunnen til at mange folk slakter deg så hardt som de gjør, er fordi de ikke liker å innse at det er slik- med mange personer, selvfølgelig ikke alle. Jeg har selv studert hvordan slik fungerer, akkurat som deg og kommet frem til lignende konklusjoner som deg. Du overforenkler likevel mange ting og er veldig bombastisk i konklusjonene. Likevel: Folk er enklere enn hva folk flest vil innrømme. Det er overraskende lett å manipulere folk og det er lett å observere f. eks hvordan folk gjør som i eksempelet ditt: Hermer etter lederen i gruppen.

 

Edit: Forresten, så nå at du gikk på ungdomsskolen. Da ville jeg sagt at dette var en grei oppgave, ikke dårlig som jeg skrev i begynnelsen. Hva fikk du? 3er, 4er? :)

 

Og, Viktig: IKKE post det på FB. Det er det absolutt DUMMESTE du kan gjøre. Ikke fortell noen jenter i virkeligheten at der er slik det fungerer. De vil hate deg.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Forferdelig for en norsk-oppgave og det er den beste måten å sørge for at du får en 3-er.

 

1. PUA-stoff er ikke noe du snakker høyt om. Slikt holder du for deg selv.

 

2. PUA er ikke så enkelt som du får det til å høres til. Det er ikke bare å ta kontrollen, være spennende, og det er definitivt ikke enkelt. Grunnen til at du tror det er enkelt er trolig fordi du hadde mange av egenskapene fra før av.

 

3. Du forenkler noe veldig. Ikke alle jenter er like og det finnes ingen magisk oppskrift for å få alle jentene i verden. Når jeg leser teksten tenker jeg arrogant rasshøl.

 

4. Teksten din er veldig mannsjovonistisk.

 

5. Norsk er et fag hvor du skal prøve å holde deg balansert. (hvis ikke læreren er enig med deg) Altså, du bør ikke presentere meningene dine som fakta.

kremt kremt. med 10 000 PUA sider, 3-4 kommersielle selskaper som driver med det, og MINST 1 TV-serier er PUA ute av sekke for lengst :p

 

og vær grei med kid-en, "mannsjovenistisk"? det er "ikke-feministisk" men ikke sterkere, og jeg må legge til at kvinner ytrer nesten de samme holdninger til menn, og er de da mannehatere?? for det må de være hvis å mene det samme om det motsatte kjønn er mansjovenistisk.

Lenke til kommentar

 

Jeg sa aldri noe om at TS er en PUA. :dontgetit:

Alt jeg gjorde var å legge til min mening om PUA.

Nei jeg tror ikke at det var de snilleste guttene som fikk masse damer på 70-tallet. Hvis du fikk inntrykket av at jeg er en "nice-guy" for jeg nevnte at PUA er gift så har du fått heilt feil inntrykk. :ph34r:

Hvis du ikke mener at trådstarter er PUA og dermed ikke representerer miljøet, så er det du skriver off-topic.

 

Poenget mitt er ikke at du er en "nice" guy, men at holdningene til PUA-folk ikke er noe verre enn andre folk som ikke driver med PUA og får damer. Hvorfor er de da en gift til samfunnet? Noe som er positivt med PUA er at de motbeviser tankegangen om at du må være et rasshøl for å få damer.

 

Edit: Det PUA står for er jo nettopp det som er skremmende. Hvis man går inn i et forhold har man "tapt". Det er bare et eksempel på hvilken idiotiske holdninger de har og oppfordre andre til å ha

Dette er ikke riktig, PUA miljoet skriver også om hvordan man skal holde faste forhold, selv om de er betydelig svakere på dette området.

http://www.seductionbase.com/seduction/cat/end/Tactics/284.html

 

Naturlig sett så skal ikke menn klare å forstå hvordan man tiltrekker jenter. Naturlig sett så skal det bare handle om flask. PUA gir folk muligheten til å ta det første steget og gir menn muligheten til å ha erfaring i forhold og få jenta man ønsker. Når man går inn i et LTR, sa regnes det mer som pensjonering enn å tape.

For meg er PUA en umoden guttegreie. PUA-bibelen, The Game, er stort sett bare en oppskrift på hvordan du skal oppføre deg som en premie-idiot.

De damene som biter på kroken på slikt standardisert våss, er damer som i alle fall ikke er etter min mening noe å samle på, og damer jeg aldri kunne tenkt meg å hat noe med å gjøre. De virkelig bra damene er på noen hakk høyere nivå og biter ikke på dette tullet. Det er trist at flere menn i dag som egentlig er bra menn velger å sløse bort sjangsen på kvalitets damer når de bruker denne metoden som du forsvarer så høyt. Dessuten kan ikke dette opplegget ha en like "bra" effekt på kvinner i dag som det en gang hadde i begynnelsen. Det begynner å bli så oppbrukt og kvinner i dag kan høre de samme oppdikta historiene flere ganger. Jeg liker det PUA prøver på å skape tiltrekning hos det motsatte kjønn men det blir feil når man skal si de og de replikene. Det blir ikke personligheten din som blir "kul" men replikken andre har funnet opp.

 

 

Jeg mener at det er feil når ungdom i dag henviser seg til PUA-boken for å lære å snakke med jenter/damer. Jeg ser på dette som et samfunnsproblem fordi unge gutter blir lært å omtale og behandle kvinner med nedlatene holdning. Jeg var nettopp innom forumet til PUA og jeg fant dette: "Prepare your victim (the girl) by building up the game." Denne måten å lære bort er giftig, og TS er nok et stakkars offer.

 

 

Synd at dine "kvalitetsdamer" ofte er stygge, imot menn, aviste eller feminister. Vist ikke 10er damer er noe å samle på vet ikke jeg :cool:

 

 

 

Hva i hulleste? :wallbash:. Når jeg sier kvalitets damer så tenker jeg kvinner med fullpakke; utsendemessig og personlighet. En ekte 10'er er et kvinnfolk med begge egenskapene.

Endret av DrunkRattleHead
Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg kunne fortelle kvinnene sannheten, vise min selvtillit til å si egne meninger om PUA, når dere sier: Det er bare ikkke noe man sier og gjør?

For det første er det du skriver ikke sannheten.

 

For det andre, hvorfor skal du fortelle kvinner det uansett?

 

For det tredje oppfører du deg barnslig nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...