Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wordpress og drupal :)

Dvs, enten eller

Men da må man jo være ganske god på HTML og CSS?? Jeg har begynt å lære meg det, men kan langt i fra nok til at jeg klarer å være effektiv. Det er jo egentlig påkrevd hvis man skal jobbe med det, å være effektiv, altså...

Skrevet

Men da må man jo være ganske god på HTML og CSS?? Jeg har begynt å lære meg det, men kan langt i fra nok til at jeg klarer å være effektiv. Det er jo egentlig påkrevd hvis man skal jobbe med det, å være effektiv, altså...

Du klarer ikke lage «profesjonelle websider» uten å kunne HTML og CSS. Wordpress lar deg bruke ferdige «templates», eller utseender, uten mye arbeid og ofte helt gratis. Det kan jo være en mulighet?

Skrevet

Du klarer ikke lage «profesjonelle websider» uten å kunne HTML og CSS. Wordpress lar deg bruke ferdige «templates», eller utseender, uten mye arbeid og ofte helt gratis. Det kan jo være en mulighet?

Ja, det er jo en mulighet, men da har jeg ikke lenger mulighet til å lage egne, unike design for kunder. Hmmm... Skjønner at jeg kanskje må inngå et kompromiss med meg selv her.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Ja, det er jo en mulighet, men da har jeg ikke lenger mulighet til å lage egne, unike design for kunder. Hmmm... Skjønner at jeg kanskje må inngå et kompromiss med meg selv her.

Skal du kunne lage egne, unike design for kunden som ikke er malbasert må du nok desverre også kunne en del HTML og CSS.

Skrevet

Om du ikke kan HTML / CSS, ser jeg bare en mulighet. Artisteer.

Du får ikke i nærheten av like god kontroll som dersom du skriver HTML og CSS selv, men du kan konfigurere en del, og kan eksportere maler til både Joomla!, Drupal og Wordpress. Ville imidlertid ikke kalt det webdesign.

Skrevet (endret)

Jeg trenger et CMS som kan brukes til å lage profesjonelle websider, men som likevel er så enkelt og lett forståelig som mulig. Forslag?

Etter det jeg forstår av forespørselen din, trenger du ett CMS som er kraftig og enkelt, uten at du trenger noen form for programmerings-kunnskap. Ett av de bedre CMS jeg har funnet for dette er klart Preform Publiseringsverktøy.

Preform er ett norskt CMS som er svært enkelt for ALLE. Du trenger ingen programmerings-kunnskap, bare viten om hvordan du skriver en mail og ett word dokument. Dette verktøyet er så enkelt at jeg tror faktisk at en 80år gammel bestemor kunne driftet en proffesjonell nettbutikk ! Men samtidig, så er dette er utrolig kraftig CMS, som jeg vil anbefale alle dere som vil ha det så enkelt som mulig, uten at det skal gå utover fart, utseende og fleksibilitet. Rediger direkte på nettsiden din uten noen form for andre programmer, det eneste du trenger for dette CMS verktøyet er en nettleser wink.gif

Du kan sjekke ut Preform sin hjemmeside for mer informasjon.

Håper dette var til noe hjelp smile.gif

Endret av Zeph
Skrevet

Jeg kan noe HTML og CSS, men jeg har problemer med systemforståelsen når det gjelder de fleste CMS jeg har vært borte i. Hvilke filer skal endres, hvor skal de lagres osv. Jeg ser ikek sammenhengen i systemet som ligger bak det grensesnittet man ser på skjermen, derfor hadde det vært fint med et CMS hvor man kunne redigere HTML og CSS direkte via UI. Men jeg vet ikke om det finnes engang. Har funnet noe, men det koster penger. Da blir det dårlig lønnsomt, hvis man i tillegg til sitt eget design også skal ta betalt for andre sine CMS-løsninger... :-/

Skrevet

Anbefaler Drupal, du får stort sett til det du vil med det. Kan du PHP greit nok har de god dokumentasjon på APIet slik at man kan skrive egne plugins og.

Det kan hende at du vil bruke litt kortere tid på å sette deg inn i Wordpress, men det er ikke snakk om mye, i allefall om du "kan" data.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...