Gå til innhold

Nå kan du snart få privat domene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som ser nytte i dette: kva oppnår de med .priv.no som de ikkje oppnår med andre toppnivådomene?

Det kreves ikke organisasjonsnummer for å registrere et .priv.no-domene, i motsetning til .no-domener.

 

Det veit eg godt. Sjølv om ein er norsk går det an å registrere mange andre toppnivådomene enn .no. Det var desse eg sikta til.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Om jeg skal ha .no domene må jeg skaffe meg enkeltpersonsforetak eller organisjonsnummer på en annen måte. For enkel mail, kanskje en visittkort-webside og lignende holder det her i massevis.

 

Jeg mener altså at jeg kunne brukt penger på dette,jeg studerer til mastergrad i Datateknikk ved NTNU, så er vel ikke akkurat typen til å gå på nigeria-spam. Så slike spydigheter kan du holde deg for god til. :roll: :roll:

Hva vil du helst ha? Domenet matsemann.priv.no og mailen [email protected], eller matsemann.com og mailen [email protected]? Matsemann.com er både ledig og godt egnet til enkel mail og visittkort-webside.. ;)

 

Ulempen med å ha mail på et priv.no-domene er vel at sikkert 10 % av de du sier mailadressen muntlig til kommer til å glemme "priv" .. :p

Lenke til kommentar

Jeg mener altså at jeg kunne brukt penger på dette,jeg studerer til mastergrad i Datateknikk ved NTNU, så er vel ikke akkurat typen til å gå på nigeria-spam.

 

Haha, kunne sagt mye om nissene som går Datateknikk på NTNU; ikke tro du er i en frisone beskyttet for spydigheter bare fordi du går der! :tease:

 

Men forøvrig ville jeg absolutt ha vurdert ett priv.no domene om ikke jeg alt hadde skaffet et passende domene vha. http://domai.nr/ :) Var heldig og fikk et tre-bokstavs domene som matchet førstenavnet mitt helt, a.la. http://ein.ar. Anbefaler å sjekke ut om man kan få noe bra der før en hopper på priv.no.

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Haha, kunne sagt mye om nissene som går Datateknikk på NTNU; ikke tro du er i en frisone beskyttet for spydigheter bare fordi du går der! :tease:

Nei, var bare for å påpeke hvor feil la7dfa tok når han indirekte skrev at man må være dårlig med teknologi for å kunne ønske og kjøpe priv.no domene.

 

Det er nok nok av nisser på MTDT, ja. Kanskje inkludert meg. :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...