Gå til innhold

Nå kan du snart få privat domene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett subdomene? Hva er poenget?

 

AtW

 

Du kan si det som at dette blir en privatadresse fremfor en bedriftadresse.

 

Dette blir som en mellomting fremfor å oversvømme "markedet" med .no-adresser som folk bare kjøper for morro skyld. Syns det er greit at de har litt kontroll på hvilke adresser og hvem som kan registrere adresser på toppnivå i .no. Dog syns jeg de kunne gjort det lettere for ikke-bedrifter å registrere sitt etternavn som domene.

 

 

Alle kan lage enkeltmannsforetak gratis.

 

Men ikke alle enkeltmannsforetak får organisasjonsnummer! Foretaket ditt er nødt til å ha nytteverdi og en viss omsetning for å få dette.

Lenke til kommentar

...

Ulempen med å ha mail på et priv.no-domene er vel at sikkert 10 % av de du sier mailadressen muntlig til kommer til å glemme "priv" .. :p

 

Det er sant! Men om tjenesten slår ann og flere bruker det så vil det bli mer kjent og brukt og dermed ikke så lett glemt.

Er et lignende problem nå med "var det hotmail.no eller hotmail.com hXn sa epost-adressen var?"

 

Nei, aldri om jeg betaler for det her, hadde priv.no vert gratis hadde jeg kanskje vurdert det, men hvem vil egentlig ha .priv.no når man kan ha .com eller .org?

 

F.eks at du ønsker å spesifisere med (epost)adressen at du er norsk, og en ikke-bedrift.

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar

Men ikke alle enkeltmannsforetak får organisasjonsnummer! Foretaket ditt er nødt til å ha nytteverdi og en viss omsetning for å få dette.

Nei... Jeg har hatt et enkeltpersonsforetak, uten problemer å få det opprettet med org.nr.

 

Mye mulig det var lettere før. Eller at du faktisk gjorde en jobb i foretaket ditt. Å bare opprette et enkeltmannsforetak for å få org-nummer er "ikke mulig".

 

Sitat Brønnøysund:

Kan alle få et organisasjonsnummer?

Vil du registrere et enkeltpersonforetak, må du drive næringsvirksomhet. Det vil si at den økonomiske virksomheten må ha et visst omfang over tid. Det finnes ingen absolutt grense, men rene hobbyaktiviteter er ikke nok for å få et eget organisasjonsnummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...