Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ICS-FD og diZrupt0r, dere fikk USB adapter i en egen eske sammen med tabben deres gratis? CDON sier at de ikke gjør dette, og ber om ordrenummerene for å sjekke hvordan det er mulig. Hadde vært veldig kult om jeg fikk ordrenummerene så jeg kan slå i bordet med at dette har dere faktisk sendt ut til noen kunder. Håper å høre fra dere! Send gjerne på PM.

 

Er det eventuelt flere som har fått tab fra CDON eller andre leverandører og fått med USB adapter?

 

Er ikke så utrolig viktig for meg, men blir så dumt når de (CDON) benekter det :)

Lenke til kommentar

 

Men ble mektig skuffet at den ikke greier å kjøre AVI/MKV(H264 i 720p) samt MP4 på 1080 uten lagg. Hadde opprinnelig tenkt å bruke tab'en til film og serier når jeg er på reise. Men sånn som det ser ut foreløpig tror jeg bare kan glemme det enn så lenge. Med mindre noen genier på xda greier å på få utnyttet Tegra 2 ordentlig :)

 

 

Har du sjekket ut denne tråden?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1181938&highlight=mkv

Lenke til kommentar

ICS-FD og diZrupt0r, dere fikk USB adapter i en egen eske sammen med tabben deres gratis? CDON sier at de ikke gjør dette, og ber om ordrenummerene for å sjekke hvordan det er mulig. Hadde vært veldig kult om jeg fikk ordrenummerene så jeg kan slå i bordet med at dette har dere faktisk sendt ut til noen kunder. Håper å høre fra dere! Send gjerne på PM.

 

Er det eventuelt flere som har fått tab fra CDON eller andre leverandører og fått med USB adapter?

 

Er ikke så utrolig viktig for meg, men blir så dumt når de (CDON) benekter det :)

 

Jeg kjøpte fra CDON og jeg fikk da med USB-adapter... (Ikke i egen eske da. Lå i sammen med det andre).

Endret av nor50
Lenke til kommentar

ICS-FD og diZrupt0r, dere fikk USB adapter i en egen eske sammen med tabben deres gratis? CDON sier at de ikke gjør dette, og ber om ordrenummerene for å sjekke hvordan det er mulig. Hadde vært veldig kult om jeg fikk ordrenummerene så jeg kan slå i bordet med at dette har dere faktisk sendt ut til noen kunder. Håper å høre fra dere! Send gjerne på PM.

 

Er det eventuelt flere som har fått tab fra CDON eller andre leverandører og fått med USB adapter?

 

Er ikke så utrolig viktig for meg, men blir så dumt når de (CDON) benekter det :)

 

Jeg kjøpte fra CDON og jeg fikk da med USB-adapter... (Ikke i egen eske da. Lå i sammen med det andre).

 

Stemmer at den ikke var i egen eske, min var i en liten pose inne i tab esken. Jeg tror at de som vi fikk tidlig fra cdon egentlig er "demo" versjoner ment til folk som skal lage tester etc av disse tabene.

Lenke til kommentar

ICS-FD og diZrupt0r, dere fikk USB adapter i en egen eske sammen med tabben deres gratis? CDON sier at de ikke gjør dette, og ber om ordrenummerene for å sjekke hvordan det er mulig. Hadde vært veldig kult om jeg fikk ordrenummerene så jeg kan slå i bordet med at dette har dere faktisk sendt ut til noen kunder. Håper å høre fra dere! Send gjerne på PM.

 

Er det eventuelt flere som har fått tab fra CDON eller andre leverandører og fått med USB adapter?

 

Er ikke så utrolig viktig for meg, men blir så dumt når de (CDON) benekter det :)

 

Jeg kjøpte fra CDON og jeg fikk da med USB-adapter... (Ikke i egen eske da. Lå i sammen med det andre).

 

Stemmer at den ikke var i egen eske, min var i en liten pose inne i tab esken. Jeg tror at de som vi fikk tidlig fra cdon egentlig er "demo" versjoner ment til folk som skal lage tester etc av disse tabene.

 

Trur jeg skal få min tab imorgen (et minus med å bo helt nord i Finnmark er tid det tar for posten å komme frem) og sjekker om jeg får USB adapter.

Lurer på om den 30-pin porten på tabben er like mye der grunnet "tab-tynnheten" som at Samsung ser sitt snit å tjene ekstra penger på adaptere.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg kjøpte Dice Player i forkant på Galaxy S fordi jeg hørte den funke meget bra på Tab 10.1. Men jeg får ikke helt til jeg altså.

Det er fortsatt merkbart lagg. Kan det være noen innstillinger som må gjøres først?

Har en Asus Transformer selv, og det er et generelt problem med nVidia Tegra2-chippen som sitter i tab'n. Den er ikke spesielt gla i mkv h264 high profile 4.1. Det er det som gjør at bildet hopper og hakker så mye. Hvis du tester Mx Player, vil du bli imponert over at bildet går superglatt og fint, men den igjen støtter ikke AC3-lyd... Så for øyeblikket (og muligens frem til Kai-El/Tegra3) må vi nok ta turen innom Handbrake og konvertere om filene.

 

Legger ved en profil til Handbrake som fungerer utmerket til Transformer. Tipper den vil fungere like bra til Samsung galaxy tab, siden den har samme hardware

test profile.zip

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg fikk min 3G tab i går og er veldig fornøyd hittil ihvertfall.

 

Responsiv skjerm, tynn og lekker, god batteritid.... :-)

 

To ting jeg lurer på:

 

Har en jobbmail gjennom Google Mail. Denne har jeg sett opp på både HTC Desire HD og Samsung Galaxy 2 uten problemer.

 

Måten dette har blitt gjort på er følgende:

Exchange server-instillinger (Manuelt):

 

Domene (brukernavn): \[email protected] (kun eksempel e-postadresse)

Passord: xxxxxxx

Exchange server: m.google.com

Bruk sikker tilkobling (SSL): Merket

Godta alle SSL-sertfikater: Merket

 

Når jeg prøver å gjøre dette på denne taben får jeg spørsmål opp om noen sikkerhetsinstillinger (gjorde også det på Samsung SG2) og trykker OK på disse. Etter dette så ser det ut som e-postene min skal starte å laste ned, men den står bare å spinner og tilslutt får jeg en melding om tilkoblingsfeil mot serveren.

 

Noen som har noen erfaring med dette?

 

Siste tingen er om noen har tips om gode case/vesker til denne taben? Noe alla det iPad2 kommer med?

Lenke til kommentar

Angående vesker/caser:

Jeg har til nå brukt denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280712485127

Fungerer fint, men ønsket noe som var enda tynnere...

 

Bestilte derfor nylig en case fra Pyroskin (etter å ha lest mye bra om den på xda). Inklusive frakt så kom prisen på 201 kroner, og blir vel dermed dyr pga toll/moms... Burde vel komme i posten snart. http://www.pyroskins.com/samsung/galaxy-tab-10.1-cases/clip-case-built-in-stand-black-leather.html

 

Kan ellers nevne at jeg også har bestilt billig or original usb adapter fra e-bay. Prisen kommer vel på rundt 150kroner inkl frakt. Ikke dårlig når det ellers er tomt rundt i Norge for dette.

 

Rme

Lenke til kommentar

Angående vesker/caser:

Jeg har til nå brukt denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280712485127

Fungerer fint, men ønsket noe som var enda tynnere...

 

Bestilte derfor nylig en case fra Pyroskin (etter å ha lest mye bra om den på xda). Inklusive frakt så kom prisen på 201 kroner, og blir vel dermed dyr pga toll/moms... Burde vel komme i posten snart. http://www.pyroskins.com/samsung/galaxy-tab-10.1-cases/clip-case-built-in-stand-black-leather.html

 

Kan ellers nevne at jeg også har bestilt billig or original usb adapter fra e-bay. Prisen kommer vel på rundt 150kroner inkl frakt. Ikke dårlig når det ellers er tomt rundt i Norge for dette.

 

Rme

 

Jeg har også bestilt denne. Du slipper forøvrig å fortolle den, ettersom prisen før frakt er under 200 NOK. Det er bare hvis prisen er over 200 NOK du må fortolle totalprisen inkludert frakten. Blir bra! :)

 

Ellers takk for tbm rundt USB adapterene fra CDON, var vel slik at dere fikk noe demoversjoner tenker jeg. Regner ikke med folk får dette fra komplett etc nå.

Endret av bakskj
Lenke til kommentar

Ja. Jeg kjøpte Dice Player i forkant på Galaxy S fordi jeg hørte den funke meget bra på Tab 10.1. Men jeg får ikke helt til jeg altså.

Det er fortsatt merkbart lagg. Kan det være noen innstillinger som må gjøres først?

Har en Asus Transformer selv, og det er et generelt problem med nVidia Tegra2-chippen som sitter i tab'n. Den er ikke spesielt gla i mkv h264 high profile 4.1. Det er det som gjør at bildet hopper og hakker så mye. Hvis du tester Mx Player, vil du bli imponert over at bildet går superglatt og fint, men den igjen støtter ikke AC3-lyd... Så for øyeblikket (og muligens frem til Kai-El/Tegra3) må vi nok ta turen innom Handbrake og konvertere om filene.

 

Legger ved en profil til Handbrake som fungerer utmerket til Transformer. Tipper den vil fungere like bra til Samsung galaxy tab, siden den har samme hardware

 

 

Hjertelig! Skal teste ut denne :). Forøvrig så jeg en video av Optimus 2X som kjørte 1080p silkeglatt. Jeg tror begrensingen kan også ligge i Honeycomb. Kan hende jeg tar feil her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wohaa! De har den på lager på Digital Impuls nå :thumbup:

 

Takker for tips! Da er den bestilt fra Digital Impuls. Avbestiller fra Komplett, de flytter bare på leveringsdatoen hele tiden uansett.

Noen som vet om jeg kan hente den i butikken med en gang eller?

Endret av espenandre
Lenke til kommentar

Raske inntrykk: Skjermen/bildet er ikke like godt som på Galaxy S2. Får ikke kjørt Aura navigasjon grunnet mangel av 3D-akselerasjon. MASSE svensk piss man ikke får slettet. (Dette er muligens på grunn av at den kommer fra CDON). Ikke like smooth som 7" og Galaxy S2. Når jeg trykker på mikrofonen oppe i venstre hjørne står det kinesisk/mandarin som språk...

Får av og til en nederlandsk feilmelding ved oppstart.

Går det an å resette sånn at den blir startet som norsk, og slippe disse svenske sakene?

Lenke til kommentar

Raske inntrykk: Skjermen/bildet er ikke like godt som på Galaxy S2. Får ikke kjørt Aura navigasjon grunnet mangel av 3D-akselerasjon. MASSE svensk piss man ikke får slettet. (Dette er muligens på grunn av at den kommer fra CDON). Ikke like smooth som 7" og Galaxy S2. Når jeg trykker på mikrofonen oppe i venstre hjørne står det kinesisk/mandarin som språk...

Får av og til en nederlandsk feilmelding ved oppstart.

Går det an å resette sånn at den blir startet som norsk, og slippe disse svenske sakene?

 

Har du prøvd å koble den til Kies for å se om du kan få oppdatert den?

Hadde også en del språk problemer med min, så oppdaterte jeg min, og ting ble straks mye bedre.

 

Taben blir nok aldri så smooth som Galaxy S2.

 

 

Sweet, bestilte en jeg også, ser veldig bra, og jeg liker som regel originale tilbehør best.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...