Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan går det her - Noen som bruker Chameleon Launcher?

Spent på hvordan det ligger an, fikk prøvd det ut i BETA en liten stund før jeg byttet til ....iPad.

 

Var en del bugs å små feil da, men uansett synes jeg konseptet var genialt og absolutt noe jeg hadde kommet til å brukt mye hvis jeg fortsatt hadde brukt Android :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 8.9 WIFI med Android 3.1 påstår at den har nyeste programvare. Har prøvd både med Kies og over-the-air-oppdatering.

 

capture3rj.png

 

Brettet ble kjøpt på cdon.no. Samsung sier: "Det kan være at Tab-en din er anpasset for et annet marked, og da får den ikke nødvendigvis samme oppdateringer som finnes her i landet". Noen andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Min 8.9 WIFI med Android 3.1 påstår at den har nyeste programvare. Har prøvd både med Kies og over-the-air-oppdatering.

 

Brettet ble kjøpt på cdon.no. Samsung sier: "Det kan være at Tab-en din er anpasset for et annet marked, og da får den ikke nødvendigvis samme oppdateringer som finnes her i landet". Noen andre som har dette problemet?

Ja.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med at brettet tappes for strøm når det ikke er i bruk etter oppdatering til 4.0? Ser vha better battery stats og CPU-spy at brettet knapt nok går over i deep sleep. Etter 8t har brettet kun vært i deep sleep i 50 min, mens skjermen bare har vært på i 30 s.

 

Det er med andre ord grunn til å tenke seg om før oppgradering. I en periode jeg brukte brettet lite før oppdatering holdt batteriet ut en måned. Nå tømmes det (sannsynligvis) i løpet av 3-4 døgn selv uten bruk.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med at brettet tappes for strøm når det ikke er i bruk etter oppdatering til 4.0? Ser vha better battery stats og CPU-spy at brettet knapt nok går over i deep sleep. Etter 8t har brettet kun vært i deep sleep i 50 min, mens skjermen bare har vært på i 30 s.

 

Det er med andre ord grunn til å tenke seg om før oppgradering. I en periode jeg brukte brettet lite før oppdatering holdt batteriet ut en måned. Nå tømmes det (sannsynligvis) i løpet av 3-4 døgn selv uten bruk.

 

Tok du full wipe når du gikk til ics?

Lenke til kommentar

 

 

Tok du full wipe når du gikk til ics?

Nei, jeg gjorde ikke det, så en reset er nok neste trinn. Har imidlertid vært på juleferie med kun røten edge-dekning, så jeg var ikke videre keen på å begynne på det da mtp å måtte laste ned igjen ting.

Har sett litt på XDA, og det ser ut som det har vært et problem for flere der også. Det som er mindre oppløftende er at det ser ut som reset ikke hjelper.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med at brettet tappes for strøm når det ikke er i bruk etter oppdatering til 4.0? Ser vha better battery stats og CPU-spy at brettet knapt nok går over i deep sleep. Etter 8t har brettet kun vært i deep sleep i 50 min, mens skjermen bare har vært på i 30 s.

 

Det er med andre ord grunn til å tenke seg om før oppgradering. I en periode jeg brukte brettet lite før oppdatering holdt batteriet ut en måned. Nå tømmes det (sannsynligvis) i løpet av 3-4 døgn selv uten bruk.

 

Skal ikke være slik. Kjør factory default og legg inn litt og litt så skal du se det blir bra.

 

Slik er mine stats akkurat nå etter 4-5 dagers bruk:

2013-01-02%2015.51.17.jpg

 

2013-01-02%2015.50.46.jpg

Lenke til kommentar

Min 8.9 WIFI med Android 3.1 påstår at den har nyeste programvare. Har prøvd både med Kies og over-the-air-oppdatering.

 

capture3rj.png

 

Brettet ble kjøpt på cdon.no. Samsung sier: "Det kan være at Tab-en din er anpasset for et annet marked, og da får den ikke nødvendigvis samme oppdateringer som finnes her i landet". Noen andre som har dette problemet?

 

Mitt er kjøpt hos Elkjøp og jeg finner heller ingen oppdatering. Står det er siste. :hm:

8.9.jpg

Lenke til kommentar

Mitt er kjøpt hos Elkjøp og jeg finner heller ingen oppdatering. Står det er siste. :hm:

8.9.jpg

 

Etter flere henvendelser til Samsung-supporten kunne de ikke foreslå annet enn å sende inn brettet for reparasjon. Den runden orker jeg ikke, så det ble Odin + "stock" engelsk ICS fra sammobile.com.

Lenke til kommentar

Skal ikke være slik. Kjør factory default og legg inn litt og litt så skal du se det blir bra.

Har kjørt en factory reset må (fra innstillinger), men etter 22 timer har taben brukt 18% batteri, kjørt på. 216 mhz i 17 t, deep sleep i bare 4,5 (0.5t på 1 GHz ) skjermen har vært på i bare 12 min, står det under batteri. I tillegg merkelige ting som at Google Søk har brukt CPU i over 26 min, og "telefon" (!?!) står for 28 % av batteribruken og har CPU-tid på over 1,5 t. Alt dette i Airplane Mode.

 

Edit: lot taben ligge over natta med mobilnett aktivt, da søk på XDA tydet på at flymodus kunne være problemet, men etter 9 t hadde den brukt 11% batteri og vært i deep sleep i halvannen time. Må si det begynner å friste å nedgradere til 3.2 igjen, hvis det ikke er for mye styr.

Endret av teitur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte en GT-P7310 i November 2011 på Elkjøp. Det var da gitt et inntrykk av at ICS-oppdateringen var like om hjørnet, et år senere ingen ICS. Jeg var da lei av hele apparatet så jeg bestemte meg for en custom ROM "no matter what, brick it or not". Jeg har absolutt ingen kunnskaper om rooting, flashing eller noe annet i den rettning så jeg fulgte denne beskrivelsen til punkt og prikke. Behøver ikke å roote for å kjøre denne.

http://www.androidau...10-cm10-105941/

Har nå i et par måneder kjørt Jelly Bean 4.1.1. Må si at det funker 100, har ikke funnet noe som ikke virker og strømforbruket ble endel bedre enn 3.2.2.

Så vidt jeg vet så har det kommet en 4.1.2 versjon av Jelly Bean men jeg er så fornøyd med denne at det antagelig er den siste versjonen min GT-P7310 får se.

Kjører også et tastatur som heter Hackers Keyboard, finnes på Google Play, finnes med alle mulige språk. Jeg kjører Engelsk U.S. som systemspråk, enklest å finne fram når man søker support på nettet, og veksler mellom Norsk og Svensk på tastaturet. Funker helt fint. Har alle mulige språk, incl. Norsk bokmål.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Etter flere henvendelser til Samsung-supporten kunne de ikke foreslå annet enn å sende inn brettet for reparasjon. Den runden orker jeg ikke, så det ble Odin + "stock" engelsk ICS fra sammobile.com.

 

Gjorde akkurat det samme i dag. Lastet ned UK 4.0.4 versjonen herfra: http://www.sammobile...type=3#firmware

Fulgte instruksjonene herfra: http://www.swedroid....162#post1085162

Fungerte problemfritt. Fortsatt norsk tekst og alle innstillinger ble beholdt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...