Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simkortet popper fint ut igjen når man prøver å ta det ut :-) MEN: Her vil ikke tab'en registrere at jeg har satt i simkortet! Det skjer ingenting... Står fortsatt bare "Sett inn et Sim-kort"... Så nå begynner jeg å bli irritert...! Skal teste med ennå en tab imorgen når jeg kommer på jobb, så får vi se om den klarer å registrere simkortet mitt.... Noen som har samme problem? Begge modellene jeg testet, er åpne modeller, altså de er ikke låst til noe. Og det er et Netcom tvilling-SIM... Testet med mitt vanlige SIM i tab nr.2 siden det andre satt fast i den første tab'en... Det eneste jeg kan tenke meg til, er enten: det er noe feil med Galaxy Tab'en, eller: leverandøren har sendt ut Telenorlåste tab'er og glemt å merke de... Det kan vel ikke være noe feil med begge simkortene mine? De funker jo fint i min HTC Sensation...!

Startet du Tab'en på ny etter at du satte inn SIM kortet? Min registrerer ikke at SIM blir satt inn før etter en restart.

 

Funket etter at jeg tok simkortet ut, satte det inn igjen, og så slo på maskinen på nytt :-)

Lenke til kommentar

Hvilken abo har dere til Tab'en deres? Utgangspunktet bruker skal jeg bruke tabben på vei/hjem fra jobb +++, Hjemme har jeg Wifi så det er ikke noe problem. Jeg vil helst unngå å bruke mobilen som router.

 

Any tips?

 

 

Bruker mobilt bredbånd 99 fra telenor på min 10.1. 1 gb inkludert hver mnd. Bruker du mer får du redusert hastighet ut mnd. Ingen ekstrakostnad. Tvilling fra telenor på en tab uten talemulighet gjør at innkommende samt blir avvist av taben. På mobilen vil det ringe ca 1 gang før det kommer opp ubesvart anrop. Anbefaler frittstående dataabo med eget sim heller, slik som mobilt bredbånd 99.

Har testet med tvilling fra telenor og det fungere bra. Mobilen ringer flere ganger,har ikkje bedrift abb. Prat 400 med mobiltbredbånd. Satte tab at laste ned fra marked og prøva så at ringe nr mitt,funka bra det.

Lenke til kommentar

Da har man bestilt en Galaxy Tab 10.1 White ifra Komplett.no :)Ventes at den ankommer onsdag :)

Går ifra Galaxy Tab P1000. Så ser jo frem til å få en noe større tab.

Eneste store ulempen jeg ser til nå med den er at det ikke er noen lettvint måte å utvide minnet på den. 16 gb slukes jo lett opp av film og musikk.

 

Men er det slik at man kan plugge i Samsung USB Connection Kit Galaxy Tab 10 for så å sette i hvilken som helst minnepenn og overføre film osv? At den dukker opp som hvilken som helst annen disk ?

Lenke til kommentar

Vurderer selv å skaffe meg en Samsung Galaxy Tab, men er et par ting jeg lurer på. Lurer først og fremst på det som for meg virker som et veldig styr for å få lagt over filer og filmer. Må man virkelig kjøpe en USB dings for å få lagt over filer fra PC?

Og er det mulig å få koblet til tableten direkte til en tv, eller må man også her kjøpe en HDMI adapter?

 

Og hva koster isåfall en slik USB-dings og HDMI adapter?

Prøvd å søke meg gjennom forumet, men blir ikke helt klok på det.

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Vurderer selv å skaffe meg en Samsung Galaxy Tab, men er et par ting jeg lurer på. Lurer først og fremst på det som for meg virker som et veldig styr for å få lagt over filer og filmer. Må man virkelig kjøpe en USB dings for å få lagt over filer fra PC?

 

Du kan fint koble til PC uten adapter. USB adapter trenger du kun om du skal koble USB enheter til tab (minnepenn, mus, tastatur, HD)

 

Og er det mulig å få koblet til tableten direkte til en tv, eller må man også her kjøpe en HDMI adapter?

 

Du må da ha adapter ja. HDMI adapter krever også at du kobler til strøm :(

 

Og hva koster isåfall en slik USB-dings og HDMI adapter?

Prøvd å søke meg gjennom forumet, men blir ikke helt klok på det.

På forhånd takk

 

 

HDTV adapter http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=225349 213,-

USB + SD adapter http://cdon.no/elektronikk/samsung_galaxy_tab_10%2c1%22_8%2c9%22_-_usb_%252f_sd_adapter-14750643 199,-

 

Tilgjengeligheten på disse har ikke vært den beste så langt grunnet sommel fra distributør så vidt jeg har forstått, så er ikke alle nettbutikker som har på lager eller i sortiment enda med god tilgjengelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...