Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt USB adapteren som har støtte for vanlig USB minnebrikker og vanlig minnekort. Når jeg setter inn USB adapteren så kommer automatisk opp den mappen som hører til USB adapteret og jeg får tilgang til det som er tilgjengelig på minnepinnen/brikken.

 

Velger jeg en film som jeg hadde lagret så fungerer det forsåvidt greit. Filmen starter ivei når den blir valgt.

Velger jeg derimot en tittel på en sang i en musikkmappe, så spilles den aktiverte sangen, men ikke de andre i samme mappe. Dette gjelder selv om jeg krysser av for de andre sangene i samme mappe.

 

Kan virke som at de ulike medieappene som (Musikkspiller (Default), MixZing, doubleTwist)) ikke supporterer avspilling fra andre mapper enn det er intigrert i Tab'en.

Har prøvd i bla MixZing å krysse av for aktuelle mapper, men det fungerer ikke.

 

Noen som har testet en medieavspiller app som støtter informasjon som ligger på adapteren (USB eller minnekort)?

Endret av akne
Lenke til kommentar

Dette har sikkert vært diskutert tidligere i tråden, men er det noen her som har innformasjon om 32Gb versjon av 10.1? Eneste butikken som har den listet er it24.no (og de har den ikke på lager).

 

Skal kjøpe/bestille nytt nettbrett denne uken, men hvis det ikke finnes 32Gb versjon av 10.1 blir jeg nødt for å gå for iPad2:-/

 

Ser at det selges 32Gb 3G-versjon i utlandet, så hvorfor kommer de ikke også til norge?

Endret av DJCrapBag
Lenke til kommentar

Var innom elkjøp i dag for å leike litt med 10.1. Var heldig sidan den kom med godsbilen same sekund som eg gjekk inn døra! Uansett, sto og leika litt med denne i 10 minutt og det første som slår meg er jo då korleis den heile tida luggar litt og at alt ikkje føles like flytande som på iPad. Kvifor er det eigentleg slik? No var jo denne taben 100% fresh ut av boksen, så kanskje den treng litt tid på å "køyre seg inn", men den gjorde altså ikkje eit frykteleg godt førsteinntrykk. Kjem det av at Adroid er eit operativsystem som er skrevet for mange forskjellige ting og at Samsung rett og slett har gjort ein for dårleg jobb? Ser at nokon snakkar om hardware-akselerering, er dette noko iPad alltid har hatt? Kjem dette til å betre seg med oppdateringar til taben seinare?

 

Likar Android betre enn iOS, men viss dei aldri klarar å optimalisere produkta skikkeleg så er eg ikkje så sikker på om det blir ein Andoid-tablet på meg.

Lenke til kommentar

Var innom elkjøp i dag for å leike litt med 10.1. Var heldig sidan den kom med godsbilen same sekund som eg gjekk inn døra! Uansett, sto og leika litt med denne i 10 minutt og det første som slår meg er jo då korleis den heile tida luggar litt og at alt ikkje føles like flytande som på iPad. Kvifor er det eigentleg slik? No var jo denne taben 100% fresh ut av boksen, så kanskje den treng litt tid på å "køyre seg inn", men den gjorde altså ikkje eit frykteleg godt førsteinntrykk. Kjem det av at Adroid er eit operativsystem som er skrevet for mange forskjellige ting og at Samsung rett og slett har gjort ein for dårleg jobb? Ser at nokon snakkar om hardware-akselerering, er dette noko iPad alltid har hatt? Kjem dette til å betre seg med oppdateringar til taben seinare?

 

Likar Android betre enn iOS, men viss dei aldri klarar å optimalisere produkta skikkeleg så er eg ikkje så sikker på om det blir ein Andoid-tablet på meg.

Hovedsakelig er det pga alle de aktive programmene som får lov til å kjøre på desktopen. På iPad er det kun en stor samling med døde ikoner, mens på Android kan man ha mail, kalender, vær, notatblokk og ganske mange andre programmer kjørende rett på bakgrunnen.

Vil du ha Android like silkemykt som Apple: Fjern alle widgets! Men igjen, da fjerner du det beste som er med systemet. Meget kjekt å kunne se header på mail og dagens gjøremål i kalenderen UTEN å måtte åpne de respektive programmene.

 

Du kan også bytte Launcher (UI). F.eks ADWlauncher er glattere og mer elegant enn TouchWiz'n til Samsung. Jeg bruker ADW, og meget fornøyd med den. På den har jeg lagt til en del ekstra kos som gjør hverdagen lettere og lettere å finne frem.

Android er meget fleksibelt, kan gjøre overraskende mye med interface/brukergrensesnittet.

Lenke til kommentar

 

Vil du ha Android like silkemykt som Apple: Fjern alle widgets! Men igjen, da fjerner du det beste som er med systemet.

 

Ja, det er jo dette som er eit av dei største trekkplastera med android, det er desto meir synd eg føler det ikkje fungerer helt optimalt. Det er kanskje flisespikkeri, funksjonaliteten er jo der, men det er eit stadig lite irritasjonsmoment når ein har brukt iPad ein del. Håpar det kan komme seg med 4.0 og så vidare, blir ikkje tabletkjøp før til hausten igjen uansett, så kan jo vere det har komt seg litt :)

Lenke til kommentar

Var innom elkjøp i dag for å leike litt med 10.1. Var heldig sidan den kom med godsbilen same sekund som eg gjekk inn døra! Uansett, sto og leika litt med denne i 10 minutt og det første som slår meg er jo då korleis den heile tida luggar litt og at alt ikkje føles like flytande som på iPad. Kvifor er det eigentleg slik? No var jo denne taben 100% fresh ut av boksen, så kanskje den treng litt tid på å "køyre seg inn", men den gjorde altså ikkje eit frykteleg godt førsteinntrykk. Kjem det av at Adroid er eit operativsystem som er skrevet for mange forskjellige ting og at Samsung rett og slett har gjort ein for dårleg jobb? Ser at nokon snakkar om hardware-akselerering, er dette noko iPad alltid har hatt? Kjem dette til å betre seg med oppdateringar til taben seinare?

 

Likar Android betre enn iOS, men viss dei aldri klarar å optimalisere produkta skikkeleg så er eg ikkje så sikker på om det blir ein Andoid-tablet på meg.

Hovedsakelig er det pga alle de aktive programmene som får lov til å kjøre på desktopen. På iPad er det kun en stor samling med døde ikoner, mens på Android kan man ha mail, kalender, vær, notatblokk og ganske mange andre programmer kjørende rett på bakgrunnen.

Vil du ha Android like silkemykt som Apple: Fjern alle widgets! Men igjen, da fjerner du det beste som er med systemet. Meget kjekt å kunne se header på mail og dagens gjøremål i kalenderen UTEN å måtte åpne de respektive programmene.

 

Du kan også bytte Launcher (UI). F.eks ADWlauncher er glattere og mer elegant enn TouchWiz'n til Samsung. Jeg bruker ADW, og meget fornøyd med den. På den har jeg lagt til en del ekstra kos som gjør hverdagen lettere og lettere å finne frem.

Android er meget fleksibelt, kan gjøre overraskende mye med interface/brukergrensesnittet.

 

Er det noe hokuspokus for å legge inn ADWlauncher?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som har tips til en bra Custom ROM ?

Er mektig lei av å ha trøbbel med min Galaxy Tab 10.1 - helt håpløs er den faktisk!

 

Nesten så jeg vurderer å benytte angreretten, men synes den har vært perfekt de få timene jeg har benyttet den uten å få app-crash, reboot-loop, screen-freeze osv. :tease:

 

Enn om de kunne gitt ut noe som faktisk funket...

(har kjørt 4 (!) factory reset på én uke) :thumbup:

 

Takk for tips!

 

-KG

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som har tips til en bra Custom ROM ?

Er mektig lei av å ha trøbbel med min Galaxy Tab 10.1 - helt håpløs er den faktisk!

 

Nesten så jeg vurderer å benytte angreretten, men synes den har vært perfekt de få timene jeg har benyttet den uten å få app-crash, reboot-loop, screen-freeze osv. :tease:

 

Enn om de kunne gitt ut noe som faktisk funket...

(har kjørt 4 (!) factory reset på én uke) :thumbup:

 

Takk for tips!

 

-KG

Ligger flere på XDA. Jeg har selv prøvd tre av dem, SunBurst, Task650 og Overcome. Selv synes jeg ikke noen av dem var noe bedre enn stock, men nå hører det ut som du har flere problemer enn det jeg har :ohmy:

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1053

 

Selv kjører jeg rootet stock med OC-VFPv3-d16_FP 1.4GHZ kernel.

Hvis jeg skal anbefale en custom ROM vil jeg kanskje si at Overcome har størst potensiale.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Dette har sikkert vært diskutert tidligere i tråden, men er det noen her som har innformasjon om 32Gb versjon av 10.1? Eneste butikken som har den listet er it24.no (og de har den ikke på lager).

 

Skal kjøpe/bestille nytt nettbrett denne uken, men hvis det ikke finnes 32Gb versjon av 10.1 blir jeg nødt for å gå for iPad2:-/

 

Ser at det selges 32Gb 3G-versjon i utlandet, så hvorfor kommer de ikke også til norge?

 

Ref. Samsung sine Facebook-sider:

"64GB-versjonen av Tab 10.1 3G planlegges lansert i butikk i månedsskiftet sept/okt."

 

Ser ikke ut som 32GB kommer til Norge enda i hvertfall.

 

-TelCon-

Lenke til kommentar

Mange her som har opplevd newton rings, dvs fuktighet under skjermen? Er visst ett stort problem, men inntil videre lever jeg med det ettersom det ikke er synlig når skjermen er på.

 

Jeg har/hadde dette på min. Ser de faktisk ikke i dag, men har hatt de en stund, og ser de også selv om skjermen er på.

 

-TelCon-

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som har tips til en bra Custom ROM ?

Er mektig lei av å ha trøbbel med min Galaxy Tab 10.1 - helt håpløs er den faktisk!

 

Nesten så jeg vurderer å benytte angreretten, men synes den har vært perfekt de få timene jeg har benyttet den uten å få app-crash, reboot-loop, screen-freeze osv. :tease:

 

Enn om de kunne gitt ut noe som faktisk funket...

(har kjørt 4 (!) factory reset på én uke) :thumbup:

 

Takk for tips!

 

-KG

Ligger flere på XDA. Jeg har selv prøvd tre av dem, SunBurst, Task650 og Overcome. Selv synes jeg ikke noen av dem var noe bedre enn stock, men nå hører det ut som du har flere problemer enn det jeg har :ohmy:

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1053

 

Selv kjører jeg rootet stock med OC-VFPv3-d16_FP 1.4GHZ kernel.

Hvis jeg skal anbefale en custom ROM vil jeg kanskje si at Overcome har størst potensiale.

 

 

Takk for svar! :yes:

 

Skal teste litt forskjellig... I løpet av dagen har jeg allerede lagt inn denne - brukeropplevelsen er allerede mye bedre enn det jeg hadde tidligere!

 

Jeg har sikkert fått en råtten tab i utgangspunktet! :whistle:

Lenke til kommentar

Er det seriøst ingen som har USB/SD adapteret til samsungen inne?

på de nettbutikkene som har hatt det inne i følge deres egen lagerstatus har vist seg å bare være tull, blir endret til "ikke på lager" etter jeg har bestilt. :hrm:

 

Burde ikke slike tilbehørsutstyr være tilgjengelig med en gang tabben kom ut til salgs?

Endret av Strangis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...