Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

HW akselerasjon var jo det store som i allefall jeg ventet på skulle komme i honeycomb, både til nettbrett og til mobil. Det bør jo fikse det meste av lag.

Tenker jeg heller skal prøve meg på nyeste offisielle ROM (i stedet for StarBurst ROM), roote denne og fryse unødvendige Samsungapplikasjoner med Titanium Pro slik jeg har gjort på telefonen. Vil tro at det vil hjelpe noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HW akselerasjon var jo det store som i allefall jeg ventet på skulle komme i honeycomb, både til nettbrett og til mobil. Det bør jo fikse det meste av lag.

 

Jeg kan ikke se at stock ROM har dette, men vet at det ligger en tweaket versjon på XDA med dette aktivert. Har ikke testet den selv, men hadde planer om å ta en titt på det i kveld om det blir tid.

 

Edit: Min sliter også litt med 720p video (mkv).

 

Sliter litt er vel en understatement. Det hakker og lagger noe fælt er vel det korrekte uttrykket her... ;)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

HW akselerasjon var jo det store som i allefall jeg ventet på skulle komme i honeycomb, både til nettbrett og til mobil. Det bør jo fikse det meste av lag.

 

Jeg kan ikke se at stock ROM har dette, men vet at det ligger en tweaket versjon på XDA med dette aktivert. Har ikke testet den selv, men hadde planer om å ta en titt på det i kveld om det blir tid.

 

Edit: Min sliter også litt med 720p video (mkv).

 

Sliter litt er vel en understatement. Det hakker og lagger noe fælt er vel det korrekte uttrykket her... ;)

 

-KJ

 

Har du et navn eller en link til den ROM'en? Vil gjerne teste jeg også.

Lenke til kommentar

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1227800

 

Lagt den inn nå, og man mister en god del av Samsung-appsene. Til gjengjeld ser det ut til at HW-aksellerert launcher fungerer bra. Gir en god del bedre opplevelse av hardwaren.

 

Men fortsatt langt igjen til QNX / iOS.

 

-KJ

Har du testet videoavspilling av 720p?

Akkurat som med iPad bør du konvertere om filene. Antar at du sikter til vanlige mkv/h264-filer i High Profile 4.1 med AC3-lyd ..?

Isåfall bør du konvertere om filene med Handbrake, slik som iPad-eiere også gjør.

Jeg lastet opp en Handbrake-profil for en god del sider siden som gjør at du kan se 720p-filer helt perfekt og litt til.

Tegra2-chippen liker ikke High Profile 4.1, derfor må man konvertere om bittelitt.

Lenke til kommentar

Bestilte 10.1 fra pixmania.no for et par dager siden og fikk den i dag. Fra før har jeg en Smart TV fra Samsung. Tanken var da å benytte DLNA og AllShare, men jeg finner ikke dette på taben! Noen av dere som har dette? Gikk jo ut ifra at det var i orden da alle anmeldelser nevner funksjonen, som f.eks. amobil.no:

 

"Du kan koble Galaxy Tab 10.1 til en TV som har støtte for DLNA (trådløs overføring av medieinnhold) eller via en mediespiller med støtte for dette. Du kan også koble deg til TV-en med en HDMI-kabel, men da må du ha en spesiell overgang fra brettet. Denne følger ikke med i salgspakken. DLNA fungerer når du skal spille av medieinnhold. Vil du bruke andre applikasjoner på skjermen må du bruke en HDMI-kabel. Da vil skjermbildet på galaxy 10.1 bli speilet på TV-skjermen."

 

Har forsøkt å oppdatere via USB. I Kies står det bare "Denne versjonen av enheten kan ikke oppdateres.". Hva skjer?

Lenke til kommentar

Har ventet lenge på Galaxy tab 10.1 er ser med skuffelse at 32G modllen lar vente på seg...nytter ikke med 16G

 

Men lurer litt på:

 

Når dere kobler den til en pc (som ikke ha inne noen som helst programvare for denne tabletetn) vil tabletetn komme oppp som ekstern disk?

 

Og hvis den kommer opp som ekstern disk vil man da kunne se de filene som da ble flyttet over på tableten fra pcenn i android systemet med filutforsskern når den er frakobet pcen?

 

Syntes dette er viktig da jeg har tenkt å benytte den bla som navigator og enhet for å lagre musikk på i bilen +++

 

(Min htc mob tlf kommer opp som ekstern disk når jeg kobler den til en fremmed pc som ikke har inne programvare for HTC ol. )

Lenke til kommentar

Når dere kobler den til en pc (som ikke ha inne noen som helst programvare for denne tabletetn) vil tabletetn komme oppp som ekstern disk?

 

Og hvis den kommer opp som ekstern disk vil man da kunne se de filene som da ble flyttet over på tableten fra pcenn i android systemet med filutforsskern når den er frakobet pcen?

Ja, den kommer opp som ekstern disk uten at jeg trenger å installere programvare. F.eks. de musikk filene jeg "drar" over til Tableten kan jeg finne med utforskeren i Tableten og spille av.

 

Edit: Hvis du har Windows XP er det mulig du må laste ned drivere for å kople til med USB.

 

Jeg har installert ES File Explorer på min og da får jeg enkelt tilgang til nettverksdisk og delte mapper på PC'ene mine og kan kopiere filer direkte (via WiFi) uten å kople til med USB kabel.

Endret av oba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen med USA versjon (Wifi) som har prøvd å koble opp Tab'n til tlf for bruk av 3g nett(tethering)?

Ja. Har en 32Gb versjon, og det har funket helt fint å koble den via 3G-en til min galaxy SII. Var veldig i tvil om jeg skulle gå for en 32Gb uten 3G, men er strålende fornøyd med at jeg gjorde det. Bruker den primært på wifi så det er begrenset hvor mye jeg har prøvd ut tetheringen, men både surfing og å laste ned vedlegg har gått veldig greit.

Lenke til kommentar

Akkurat som med iPad bør du konvertere om filene. Antar at du sikter til vanlige mkv/h264-filer i High Profile 4.1 med AC3-lyd ..?

Isåfall bør du konvertere om filene med Handbrake, slik som iPad-eiere også gjør.

Jeg lastet opp en Handbrake-profil for en god del sider siden som gjør at du kan se 720p-filer helt perfekt og litt til.

Tegra2-chippen liker ikke High Profile 4.1, derfor må man konvertere om bittelitt.

Unødvendig å bruke Handbrake for å reencode filer for en iPad, det holder å remuxe til .mp4 som bruker HW-akselleringen, dette tar typisk ca. 1 minutt.

 

Har man mac kan man bruke f.eks. Subler. Det vil kanskje funke for folk som har Tegra 2 hvis .mkv-filen er Main Profile?

 

edit: XenonMKV er et alternativ om man har PC.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

 

Når dere kobler den til en pc (som ikke ha inne noen som helst programvare for denne tabletetn) vil tabletetn komme oppp som ekstern disk?

 

Og hvis den kommer opp som ekstern disk vil man da kunne se de filene som da ble flyttet over på tableten fra pcenn i android systemet med filutforsskern når den er frakobet pcen?

Ja, den kommer opp som ekstern disk uten at jeg trenger å installere programvare. F.eks. de musikk filene jeg "drar" over til Tableten kan jeg finne med utforskeren i Tableten og spille av.

 

Edit: Hvis du har Windows XP er det mulig du må laste ned drivere for å kople til med USB.

 

Jeg har installert ES File Explorer på min og da får jeg enkelt tilgang til nettverksdisk og delte mapper på PC'ene mine og kan kopiere filer direkte (via WiFi) uten å kople til med USB kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...