Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg vet at vi er flere her inne som er glade i den klassiske sjangeren Adventure-spill (meg selv, N4A, Santar og sikkert flere også), og Adventure Gamer har brukt lille nyttårsafetn til å publisere en liste hvor de har kåret de 100 beste adventure-spillene noensinne. Dette er vel en "nyhet" som ikke egentlig hører hjemme i Nintendo-caféen, men i det generelle forumet ville den falt ut av side 1 etter en halv dag og blitt glemt, og en del av spillene er jo på Nintendo-plattformer på DS, så jeg poster den her.

 

 

001. Grim Fandango

002. The Longest Journey

003. Gabriel Knight: The Beast Within

004. Broken Sword: The Shadow Of The Templars

005. Myst II: Riven

006. Day Of The Tentacle

007. The Last Express

008. Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

009. Tex Murphy: The Pandora Directive

010. Portal 2

011. Indiana Jones And The Fate Of Atlantis

012. Zork: Grand Inquisitor

013. King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow

014. The Secret Of Monkey Island

015. Syberia 1

016. Gabriel Knight: Sins Of The Fathers

017. Machinarium

018. Myst

019. Beneath A Steel Sky

020. Still Life

021. Blade Runner

022. The Lost Files Of Sherlock Holmes: The Case Of The Serrated Scalpel

023. Quest For Glory IV: Shadows Of Darkness

024. Police Quest 2: The Vengeance

025. Tex Murphy: Under A Killing Moon

026. Heavy Rain

027. Discworld Noir

028. Sam And Max Hit The Road

029. Phoenix Wright: Ace Attorney

030. Bad Mojo

031. Portal

032. Gabriel Knight: Blood Of The Sacred, Blood Of The Damned

033. L.A. Noire

034. Amnesia: The Dark Descent

035. The Neverhood

036. Sanitarium

037. Stacking

038. Full Throttle

039. Last Window: The Secret Of Cape West

040. Myst IV: Revelation

041. Ghost Trick: Phantom Detective

042. Conquests Of The Longbow: The Legend Of Robin Hood

043. John Saul's Blackstone Chronicles

044. Simon The Sorcerer

045. The Curse Of Monkey Island

046. The Journeyman Project 3: Legacy Of Time

047. Professor Layton And The Curious Village

048. Space Quest IV: Roger Wilco And The Time Rippers

049. Sam And Max Beyond Time And Space

050. Infocom's text adventures

051. Zork: The Forbidden Lands

052. Dreamfall: The Longest Journey

053. Return To Mysterious Island

054. Samorost 2

055. Syberia 2

056. In Memoriam

057. Indigo Prophecy

058. Star Trek: Judgment Rites

059. Myst III: Exile

060. Another Code: 2 Memories

061. Loom

062. Obsidian

063. Black Dahlia

064. The Book Of Unwritten Tales

065. Hotel Dusk: Room 215

066. Callahan's Crosstime Saloon

067. Pepper's Adventures In Time

068. Shadow Of Destiny

069. I Have No Mouth, And I Must Scream

070. Amber: Journey's Beyond

071. Leisure Suit Larry 7: Love For Sail

072. Maniac Mansion

073. Discworld: Missing, Presumed

074. Shadow Of The Comet

075. Kings Quest I: Quest For The Crown

076. Drawn: The Painted Tower

077. Silent Hill: Shattered Memories

078. Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist

079. Gemini Rue

080. Sherlock Holmes: The Awakened

081. Quest For Glory II: Trial By Fire

082. The 7th Guest

083. Black Mirror 1

084. The Colonel's Bequest: A Laura Bow Mystery

085. The Dark Eye

086. Dark Fall

087. Penumbra: Black Plague

088. Simon The Sorcerer 2: The Lion, The Wizard, And The Wardrobe

089. The Journeyman Project 2: Buried In Time

090. Spycraft: The Great Game

091. The Feeble Files

092. The Dig

093. Toonstruck

094. Faust

095. Ripley's Believe it Or Not: The Riddle Of Master Lu

096. Gold Rush

097. Runaway: A Twist Of Fate

098. The Space Bar

099. Nancy Drew: Curse Of Blackmoor Manor

100. Titanic: Adventure Out Of Time

 

 

Hva synes dere? Mye bra her ihvertfall, og ikke minst myt å legge til på "to play"-listen!

 

Ikke ta det ille opp, men Gabriel Knight 2 på tredjeplass? Og Portal 2 er ikke et adventurespill engang. Jeg er med andre ord ikke akkurat enig i den listen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar det ikke ille opp - meningen var å generere diskusjon :) Selv har jeg ikke spilt Gabriel Knight 2 (bare GK1), men synes det er greit at de bruker en litt utvidet forståelse av hva et adventurespill innebærer - og slik inkluderer både Professor Layton, Portal, LA Noire og Heavy Rain - og mye mer. Har ikke somlet meg til å spille Portal 2 enda, men kvalitetsmessig, så vil jeg si at Portal 1 ihvertfall hører hjemme mot toppen av en slik liste, så om toeren er enda bedre, så er det greit med en tiendeplass.

 

Min topp fem ville vel blitt noe slikt som dette.

 

1. Monkey Island 2

2. Grim Fandango

3. Den Lengste Reisen

4. Indiana Jones & The Fate of Atlantis

5. Phoenix Wright

 

Totalt dominert av Lucasarts med andre ord, så sikkert like greit at det ikke er jeg som har stått bak den listen der :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det ville vært FANTASTISK hvis Wii U ville oppskalere Wii-spill slik at vi kunne få Galaxy i 1080p, men det er nok noen ganske gode grunner for at vi ikke får det.

 

Den viktigste grunnen er åpenbart at Nintendo - som Sony og Microsoft - ønsker å kunne selge gamle spill på nytt med minimale endringer, men det er også problemet med bakoverkompatibilitet som ikke går på hardwaren at Nintendo må skrive et lite program for hvert enkelt av spillene for å være sikre på at det fungerer. Dette kommer selvsagt til å bli en for stor jobb til at Nintendo gidder å ta den på seg, da det finnes tonnevis med spill til Wii.

 

 

Men WiiU skal jo være bakoverkompatibel med Wii spill så din siste problemstilling er langt på vei løst. Når en først har fått spillene til å kjøre burde det ikke være særlig vanskelig å fikse litt oppskalering, med mindre emuleringen allerede presser maskinvaren til det ytterste.

Lenke til kommentar

Long list of games

Var ihvertfall mye gode gamle spill på den listen ;)

Slike lister må liksom tas med en klype salt synes jeg, men ja kan jo ihvertfall være enfinner noen nye spill å prøve. Synes nå de var bra løse på hva de mener er eventyrspill (Portal, Layton?). Jeg tenker mer pek og klikk når jeg går på adventuregamers.

Minner meg på at jeg kanskje må finne fram saven min på Sanitarium snart hehe.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

GK2 er vel det beste FMV-spillet som kom på 90-tallet. Jeg tvang meg gjennom Phantasmagoria like før jul, det var egentlig en 6 timer lang pinelse, med forbausende lite "gore" ift navnet. Men hvem vet, kanskje en 1 sekunders drapsscene med en spade litt utenfor kamera var kontroversiellt for tiden.

 

Musikken var hvertfall glimrende, som i GK2.

Disse spillene er mere som en film man tar del i ved å klikke på alt man ser på skjermen i håp om at cursoren endrer seg til "use" eller "take". Og med det ofte grusomme skuespillet i FMV-spillene, har de definitivt fortjent ryktet sitt.

Puzzles går ofte på å kombinere alt man har i inventory og se om noe virker sammen. Og spillene er alltid delt inn i kapitler, der du ikkekommer til neste kapittel før du har gjort alt. I GK2 er det f.eks. et tysk museumsslott, der man må klikke på et utall ting som beskriver scenene, og ikke kommer videre hvis du har misset ET punkt som var clickable i en eller annen kameravinkel du ikke visste fantes.

GK2 redder seg inn med gode skuespillere, svært bra synth/pianomusikk og en sjarmerende gabriel knight, og et par semi-kjente skuespillere i viktige roller.

Man klikker mest gjennom lange dialoger og venter på å få bevege seg igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Men WiiU skal jo være bakoverkompatibel med Wii spill så din siste problemstilling er langt på vei løst. Når en først har fått spillene til å kjøre burde det ikke være særlig vanskelig å fikse litt oppskalering, med mindre emuleringen allerede presser maskinvaren til det ytterste.

 

Ja rent teknisk har jeg ikke full kontroll på hvordan dette funker, men er ihvertfall mange i denne tråden som mente det ville være ekstremt mye vanskeligere å få det til enn å bare fikse vanlig bakoverkompatibilitet. Dog, det du skriver høres logisk nok ut, så vi kan jo håpe at det er enklere enn jeg trodde.

 

Ellers enig med Santar at en skal ta slike lister med en klype salt, og jeg er selv meget uenig med mye der, men likevel gøy å lese begrunnelsene for plasseringene, og å la seg inspirere til å spille spill en kanskje ikke hadde tenkt på.

 

Ellers er jeg tilhenger av en slik utvidet forståelse av Adventure-begrepet som de benytter seg av, og ikke bare pek-og-klikk. Infocom-spillene, de første King's Quest-spillene, Broken Sword 3 og mye mer ville jo heller ikke kommet innenfor om en bare skulle gå for pek-og-klikk-forståelsen. For meg så er adventure-spill alle spill som er narrative, og benytter seg av puzzles som den primære gameplay-mekanikken. Dette gjør også at spill som Zelda, Ico og mer grenser opp mot sjangeren, noe ihvertfall jeg føler passer godt med hva en faktisk gjør mesteparten av tiden i de spillene.

Lenke til kommentar

Jeg vet at vi er flere her inne som er glade i den klassiske sjangeren Adventure-spill (meg selv, N4A, Santar og sikkert flere også), og Adventure Gamer har brukt lille nyttårsafetn til å publisere en liste hvor de har kåret de 100 beste adventure-spillene noensinne. Dette er vel en "nyhet" som ikke egentlig hører hjemme i Nintendo-caféen, men i det generelle forumet ville den falt ut av side 1 etter en halv dag og blitt glemt, og en del av spillene er jo på Nintendo-plattformer på DS, så jeg poster den her.

 

 

001. Grim Fandango

002. The Longest Journey

003. Gabriel Knight: The Beast Within

004. Broken Sword: The Shadow Of The Templars

005. Myst II: Riven

006. Day Of The Tentacle

007. The Last Express

008. Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

009. Tex Murphy: The Pandora Directive

010. Portal 2

011. Indiana Jones And The Fate Of Atlantis

012. Zork: Grand Inquisitor

013. King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow

014. The Secret Of Monkey Island

015. Syberia 1

016. Gabriel Knight: Sins Of The Fathers

017. Machinarium

018. Myst

019. Beneath A Steel Sky

020. Still Life

021. Blade Runner

022. The Lost Files Of Sherlock Holmes: The Case Of The Serrated Scalpel

023. Quest For Glory IV: Shadows Of Darkness

024. Police Quest 2: The Vengeance

025. Tex Murphy: Under A Killing Moon

026. Heavy Rain

027. Discworld Noir

028. Sam And Max Hit The Road

029. Phoenix Wright: Ace Attorney

030. Bad Mojo

031. Portal

032. Gabriel Knight: Blood Of The Sacred, Blood Of The Damned

033. L.A. Noire

034. Amnesia: The Dark Descent

035. The Neverhood

036. Sanitarium

037. Stacking

038. Full Throttle

039. Last Window: The Secret Of Cape West

040. Myst IV: Revelation

041. Ghost Trick: Phantom Detective

042. Conquests Of The Longbow: The Legend Of Robin Hood

043. John Saul's Blackstone Chronicles

044. Simon The Sorcerer

045. The Curse Of Monkey Island

046. The Journeyman Project 3: Legacy Of Time

047. Professor Layton And The Curious Village

048. Space Quest IV: Roger Wilco And The Time Rippers

049. Sam And Max Beyond Time And Space

050. Infocom's text adventures

051. Zork: The Forbidden Lands

052. Dreamfall: The Longest Journey

053. Return To Mysterious Island

054. Samorost 2

055. Syberia 2

056. In Memoriam

057. Indigo Prophecy

058. Star Trek: Judgment Rites

059. Myst III: Exile

060. Another Code: 2 Memories

061. Loom

062. Obsidian

063. Black Dahlia

064. The Book Of Unwritten Tales

065. Hotel Dusk: Room 215

066. Callahan's Crosstime Saloon

067. Pepper's Adventures In Time

068. Shadow Of Destiny

069. I Have No Mouth, And I Must Scream

070. Amber: Journey's Beyond

071. Leisure Suit Larry 7: Love For Sail

072. Maniac Mansion

073. Discworld: Missing, Presumed

074. Shadow Of The Comet

075. Kings Quest I: Quest For The Crown

076. Drawn: The Painted Tower

077. Silent Hill: Shattered Memories

078. Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist

079. Gemini Rue

080. Sherlock Holmes: The Awakened

081. Quest For Glory II: Trial By Fire

082. The 7th Guest

083. Black Mirror 1

084. The Colonel's Bequest: A Laura Bow Mystery

085. The Dark Eye

086. Dark Fall

087. Penumbra: Black Plague

088. Simon The Sorcerer 2: The Lion, The Wizard, And The Wardrobe

089. The Journeyman Project 2: Buried In Time

090. Spycraft: The Great Game

091. The Feeble Files

092. The Dig

093. Toonstruck

094. Faust

095. Ripley's Believe it Or Not: The Riddle Of Master Lu

096. Gold Rush

097. Runaway: A Twist Of Fate

098. The Space Bar

099. Nancy Drew: Curse Of Blackmoor Manor

100. Titanic: Adventure Out Of Time

 

 

Hva synes dere? Mye bra her ihvertfall, og ikke minst myt å legge til på "to play"-listen!

 

La siden i "favoritter" slik at jeg kan ta en bedre kikk senere. Så kjapt gjennom den nå, men synes den virket litt merkelig. Hvorfor er ikke Broken Sword 2 på listen? Og Syberia 2 helt nede på 55. plass, enda det nesten er like bra som Syberia som ligger på 15. plass. Ser ihvertfall en del spill jeg ikke har spilt, så det blir nok noen nye spill på "to-play"-listen ja :)

Lenke til kommentar

Ja er en del skikkelig bra spill som er langt nede, men for meg virker det som om de forsøkte å unngå total Lucasarts-dominans i toppen slik det fort ville blitt om de ikke hadde "kvotert" spill litt nedover. Tipper det gjelder feks BS2, som ikke er med siden det orginale er med og de er ganske like, og Syberia 2 som kommer relativt langt ned siden Syberia 1 kom først.

Lenke til kommentar

 

Ja rent teknisk har jeg ikke full kontroll på hvordan dette funker, men er ihvertfall mange i denne tråden som mente det ville være ekstremt mye vanskeligere å få det til enn å bare fikse vanlig bakoverkompatibilitet. Dog, det du skriver høres logisk nok ut, så vi kan jo håpe at det er enklere enn jeg trodde.

 

 

Jeg greier ikke å se de postene du hinter til, men uansett...

 

Jeg har heller ingen teknisk informasjon eller innsikt jeg kan bruke som bevis, men jeg tenker bare at når fans kan lage PC emulatorer med oppskalering så burde vel Nintendo greie å lage en selv også? Vanskelig eller svak maskinvare er de eneste hindrene jeg kan peke på som potensielle problemer.

 

På en annen side så greier ikke PS3 å oppskalere PS1 spill, noe som heller ikke gir noen mening i mine øyne, så det kan godt hende det er noe mer...

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

De er ikke på den siden jeg linket til. Jeg har fulgt hele tråden siden den startet, og det spørsmålet kommer jevnlig opp, og da brukes det svaret jeg kom med av de mer tech-kyndige der, så jeg videreformidler egentlig bare det. Orket ikke å finne akkurat et utsagn, da tråden er litt for stor for det :)

 

Fans lager PC-emulatorer, men så vidt jeg har forstått, så må emulatoren tilpasses hvert enkelt spill, og har også en del bugs på den mindre spilte spillene, og det er vel det Nintendo (og Sony) søker å unngå.

 

Jeg tipper uansett at vi får vanlig hardware-bakoverkompatibilitet i Wii U, og da slipper de å lage noen emulatorer overhodet (ved at de putter broadway-chipen inn i Wii U for å styre operativsystemet eller noe slikt), og i så fall blir dette sannsynligvis uaktuelt. Men vi kan håpe - og jeg tror det ville vært en fantastisk funksjon, ihvertfall for oss hardcore-fans.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg tar det ikke ille opp - meningen var å generere diskusjon :) Selv har jeg ikke spilt Gabriel Knight 2 (bare GK1), men synes det er greit at de bruker en litt utvidet forståelse av hva et adventurespill innebærer - og slik inkluderer både Professor Layton, Portal, LA Noire og Heavy Rain - og mye mer. Har ikke somlet meg til å spille Portal 2 enda, men kvalitetsmessig, så vil jeg si at Portal 1 ihvertfall hører hjemme mot toppen av en slik liste, så om toeren er enda bedre, så er det greit med en tiendeplass.

 

Min topp fem ville vel blitt noe slikt som dette.

 

1. Monkey Island 2

2. Grim Fandango

3. Den Lengste Reisen

4. Indiana Jones & The Fate of Atlantis

5. Phoenix Wright

 

Totalt dominert av Lucasarts med andre ord, så sikkert like greit at det ikke er jeg som har stått bak den listen der :)

 

Når jeg tenker "adventurespill" tenker jeg på spill der vi følger en historie ved å plukke opp ting og bruke dem for å løse gåter. Vet det er litt kronglete forklart, men dere skjønner vel hva jeg mener. Men samtidig må man ikke blande det med gåtespill, eller puzzle games som det heter på engelsk. Disse handler også om å løse gåter, og mange av disse har en sammenhengende historie. Men ulikt adventurespill blir gåtene presentert for deg, og det er sjelden noen grunn (eller mulighet) til å gå tilbake til forrige og løse den senere.

 

Jeg mener Portal dermed havner under kategorien gåtespill, ikke adventure. Alt du gjør er å gå fra rom til rom og løse en gåte for å komme til neste, og det er svært sjelden en grunn til å gå tilbake. Vi kunne like gjerne hatt frittstående brett i stedet for et "sammenhengende" spill. (dvs man går fra rom til rom i stedet for å bare ha små brett som lastes inn hver for seg.)

 

Layton på sin side er på mange måter er gåtespill, men har enkelte små trekk fra adventurespill. Hele spillet handler bokstavelig talt om å løse gåter. At det er en historie mellom dem gjør ingenting fra eller til. Det blir som å kalle Diablo et hardcore rollespill. Det er riktignok rollespill-elementer, men det er bare et actionspill. Eller actioin-RPG, om man pirker litt. Dette fordi det er null muligheter til å gjøre noe som helst man selv vil, annet enn å bygge karakteren sin som man vil. Som regel har man ikke engang valg om man vil ta en quest eller ikke.

 

Men dette blir å pirke en del. Poenget er at jeg ikke er enig med listen, men hva så? Det er ikke akkurat en fasit. To folk lager glatt ti forskjellige lister. ;)

Lenke til kommentar

Lurer på når Nintendo skal si noe mer om Wii U, har lyst på mer info om den snart. Og selvsagt se noen spill som blir kjørt på maskinen. Må nok smøre meg med masse tålmodighet, fordi jeg tipper det ikke kommer info før til E3.

 

Paper Mario til 3DS er det Nintendo spillet jeg gleder meg mest til for tida, noen andre? Kan vi håpe på launch før sommeren?

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å glede meg til Kid Icarus, men da må de bekrefte at de har endret det idiotiske kontrollsystemet der man styrte kameraet med stylusen. Et sånt kamera fungerer aldri. Zelda 3DS kan jo også bli en smule interessant. :)

 

Btw, hva med Samus? Jeg nekter å tro de droppet bursdagen hennes fullstendig. De ha et eller annet planlagt, selv om det er et år for sent. De har jo mer eller mindre bekreftet Castelvania 3DS også, noe jeg under tvil kan godta som en bursdagsgave til dem. Det kommer alt for sent, men ble i det minste annonsert (vel, av rykter i det minste) tidsnok.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Metroid er en ganske liten serie i Japan, og har vel etterhvert blitt stadig mindre også i resten av verden, så ikke egentlig så rart at vi ikke fikk noen særlig feiring. Veldig synd dog, hadde sett frem til det.

 

Angående Castlevania, så må du nesten høre med Konami, Nintendo har ingenting med den franchisen å gjøre.

 

Dagens rykte er forøvrig at Ubisoft vurderer å gjøre noen avtaler om midlertid eksklusivitet inn mot neste generasjon. Splinter Cell 6 skal vistnok komme til NeXtbox, mens Assassins Creed 3 kommer til Wii U med en eller annen avtale. Dette høres egentlig for sprøtt ut til å være sant, men man vet jo aldri, så det bør tas med en klype salt (eller ti).

 

Mer realistisk høres det ut at Nintendo vil la oss bruke Upaden til å lese bøker. Dette er akkurat slike ting jeg synes Nintendo bør forsøke å ekspandere inn i. Bøker, aviser, enkel nettsurfing, mail, sosiale medier osv bør alt gjøres tilgjengelig på Upaden.

Lenke til kommentar

Jeg leste tydligvis ikke den saken jeg linket til godt nok, for der står det også at Nintendo vurderer å gjøre alle nummer av Nintendo Power fra bladets start i 1988 og frem til i dag tilgjengelig for nedlasting på Upaden, samt en rekke strategi-guider og andre ting som nå er ute av print. Disse er åpenbart enkle å laste ned på piratebay og lignende steder, men det ville vært fantastisk om vi fikk en lovlig måte å få tilgang til disse tingene - og at vi kan ha guiden oppe på Upad-skjermen feks mens vi spiller Castlevania 2 på virtual console på fjernsynsskjermen. Ihvertfall for en retrojunkie som meg :)

 

Ellers så har Paul Gale, som kom med saken om Title Fight (Sonys nye Smash Bros-inspirerte fightespill som vel enda ikke er annonsert, men som er indirekte bekreftet at blir utviklet i England), lovet oss noen store nyheterom Wii U de nærmeste dagene. Får håpe dette stemmer, for tipper vi er mange som ser frem til litt flere nyheter om Wii U snart.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Metroid er en ganske liten serie i Japan, og har vel etterhvert blitt stadig mindre også i resten av verden, så ikke egentlig så rart at vi ikke fikk noen særlig feiring. Veldig synd dog, hadde sett frem til det.

 

Den er stor nok til å gi ut både Metroid 2 og Metroid: Fusion på 3DSen. ;)

 

Angående Castlevania, så må du nesten høre med Konami, Nintendo har ingenting med den franchisen å gjøre.

 

Det spørs hvordan du ser det. De har fint lite med utviklingen å gjøre, men de må tillate at gis ut på 3DS. Når man da snakker et Castlevania eksklusivt for 3DSen er det logisk at Nintendo vet en del om det. Mega Man tilhører Nintendo på mange måter, og det er nærmest utenkelig at en Mega Man 11 ikke ville komme til en av Nintendos plattformer. Men strengt tatt har Nintendo ingenting med den serien å gjøre heller. ;)

Lenke til kommentar

Jada, og Metroid er fremdeles en svært viktig serie for Nintendo fordi den er den eneste av den typen Nintendo har, og jeg føler meg rimelig sikker på at vi vil få nye Metroid-spill til både Wii U og 3DS. Men Nintendo eier mange serier, og noen av de feirer jubileer hvert eneste år, er derfor de ikke kan feire alle. I fjor valgte de å feire Zelda, og deltok også i feiringen av Square Enix sitt Dragon Quest, så får vi se om de feirer den vestlige utgivelsen av Metroid i år, eller om det går i glemmeboken totalt. Dessverre tror jeg nok mest på det siste, men vi kan jo håpe på et nytt Metroid til Wii U annonsert på E3 likevel. Retro Studios jobber jo med noe "alle" ønsker at de skal gjøre, og det må vel nesten være Metroid. Samtidig føler jeg meg rimelig sikker på at de er ferdig med Prime-spillene, og med tanke på at de har ansatt flere programmerere med ekspertise på "open world"-spill i det siste, så kan vi kanskje spekulere i et Metroid Universe som Nintendos egen GTA-klone - satt i en futuristisk, dystopisk galakse med et epic main quest, en sterk historie og en masse frihet til å bare reise rundt i Gunshipet.

 

De to siste Castlevania-spillene som er gitt ut, er kommet på andre plattformer enn Nintendo sine, så det skulle vel si sitt. (Lords of Shadow og Harmony of Despair). Andre Castlevania-spill på andre plattformer opp gjennom årene inkluderer Bloodlines/Generations, Symphony of the Night, Rondo of Blood, Dracula X Chronicles, Lamence of Innocence, Legacy of Darkness og sikkert en masse mer.

 

Mega Man 7-8, x4-x8, Legends 2, Tron Bonne og en masse andre Mega Man-spill finnes ikke på Nintendo-konsoller, så jeg vet ikke om det er riktig å si at Nintendo har spesielt mye kontroll over Mega Man heller. Men jeg tror du har rett i at Mega Man 11 også vil komme til Wii U - da disse retro-spillene selger klart best på Nintendos konsoller naturlig nok.

 

Castlevania 3DS er forøvrig bare et (ubekreftet) rykte. Men jeg føler meg rimelig sikker på at det vil dukke opp relativt snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...