Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg sier at prisen settes ikke ned om spillene fortsetter å selge, hvorfor skal dem sette ned prisen om folk fortsetter å kjøpe? Det er ikke å vanskelig å skjønne :)

 

Og jeg spør deg: Fortsetter spillene å selge? Dersom du påstår å vite at de gjør dette må du nesten vise til salgstall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Jeg sier at prisen settes ikke ned om spillene fortsetter å selge, hvorfor skal dem sette ned prisen om folk fortsetter å kjøpe? Det er ikke å vanskelig å skjønne :)

 

Og jeg spør deg: Fortsetter spillene å selge? Dersom du påstår å vite at de gjør dette må du nesten vise til salgstall.

 

Hehe jeg føler vi går rundt i ring her ;) Om et spill ikke fortsetter å selge så vil de naturligvis sette ned prisen, men grunnen til at mario spill ikke blir satt ned i pris er fordi folk fortsetter å kjøpe det i flere år

 

Er du samme okapi som på kvinneguiden forresten? Har sett en lignende bruker der ofte med :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jaja dere får fortsette å sitte og syte om salgstall og "total flopp", selv skal jeg spille Kirby and the Rainbow Curse nå.

Klokka 2 på natta? Får hygge deg da :)

Lenke til kommentar

Litt merkelig opplegg..man har dette nydelige spillet på storskjerm men blir tvunget til å sitte og stirre ned på gamepaden HELE tiden fordi all kontroll gjøres med touchscreen sweeps og taps. Ser bare opp på tv'n når jeg fullfører et brett stort sett.

 

Det finnes ingen annen kontrollmulighet siden hele konseptet er å tegne regnbue der du vil Kirby skal gå. Man har ikke direkte kontroll over han, bare lager veier og broer han skal følge for å plukke stjerner og andre ting og tang, og tapper på han for å booste/drepe fiender, eller holde stylus oppå han en liten stund for en slags charge boost som dreper alt foran seg. En annen kul sak er at brettene går veldig langt opp i høyden også, så å bare holde seg på bakken gjør at man går glipp av masse greier.

 

Har ikke kommet stort lengre enn 3-4 brett, ble litt sliten av å kikke ned på pad hele tiden.

Det føles mest som et iPad-spill som streamer til TV'n samtidig. Styringen minner også litt om Lemmings.

Han går bare den veien ansiktet peker helt til han treffer en vegg og snur eller du snur han med stylusen.

Han fester seg til veien du tegner, så hvis du tegner en loddrett vegg går han rett opp der og følger evt krusseduller helt til enden av linja.

 

Flere anmeldere som ikke er henrykt over styringen:

 

"I never fully fell in love with only having secondary control of Kirby. Drawing platform lines is undeniably different, but I’m not convinced it’s the best way to play a platformer. Rainbow Curse smartly toys with the mechanic, adding surprising twists and changes, and by the end I was having a good time – even if I still was yelling at Kirby to just do what I told him every now and then."

 

"One thing you’ll notice right off the bat is that it’s almost impossible to look at the TV screen while you’re playing. There’s no good way to determine where the stylus is located if it’s not actively touching the screen, so your eyes need to be glued to the GamePad if you want to play this game."

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er veldig lite glad i den skjerm-gimmicken til Wii U og håper at den ikke vil spille noen større rolle når jeg skal spille Xenoblade Chronicles X. Jeg investerer tross alt i en stor TV for å spille på den og ikke for å sitte foran en TV til femten tusen og stirre på en liten skjerm i fanget.

Lenke til kommentar

Uff, Pikmin 3 ble en gedigen skuffelse - ble jo bare mas og dårlig kontrollopplegg med gamepaden. Det hjalp å bruke Wii kontrollene, men veiving er jeg drittlei av. Også er spillet så vakkert, det innbyr til å virkelig ta seg god tid og nyte grafikken - men det er det ikke tid til.

 

Og jeg som elsket Pikmin 2 :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg må si at gamepaden var ikke noe hyggelig å bruke på nintendo 64 spill, har spilt bare på gamepad på dk64 litt og det var rett og slett for jævlig. Ser ut til at jeg må skaffe meg en pro kontroll og spille det på tven :)

Lenke til kommentar

Har akkurat spilt gjennom Donkey Kong 64 selv, på Wii U - fantastisk spill. Gamepaden blir for uhåndterlig å sitte med. Så jeg begynte å bruke en uoriginal Procontroller først - men den var så unøyaktig (enten springe full fart eller stå stille liksom) så skaffet en original Procontroller - fungerte glimrende.

 

Men det er en del ting som går ganske så mye fortere på Wii U varianten - er vel noe med at det går via hdmi osv. Så en del småspill blir veldig mye vanskeligere en originalt. Men fikk "jukset" det til med litt pausing.

 

Synes spillet hadde helt ok grafikk, til å være så gammelt - og bra lyd - surround og greier.

 

Men jeg orket ikke å skaffe Nindendo mynten og den andre - så ga meg når jeg hadde skaffet alle nøklene. Overrasket over hvor godt DK64 har holdt seg - herlig nostalgi!

Lenke til kommentar

Uff, Pikmin 3 ble en gedigen skuffelse - ble jo bare mas og dårlig kontrollopplegg med gamepaden. Det hjalp å bruke Wii kontrollene, men veiving er jeg drittlei av. Også er spillet så vakkert, det innbyr til å virkelig ta seg god tid og nyte grafikken - men det er det ikke tid til.

 

Og jeg som elsket Pikmin 2 :(

Pikmin 3 var riktig nok mitt første pikmin, men jeg hadde ingen problem med kontrollene. Syns gamepad'en hjalp med oversikten og etter litt knoting i starten satt kontrollene som spikret.

 

Pikmin 3 var en høydare for meg.

Lenke til kommentar

Uff, Pikmin 3 ble en gedigen skuffelse - ble jo bare mas og dårlig kontrollopplegg med gamepaden. Det hjalp å bruke Wii kontrollene, men veiving er jeg drittlei av. Også er spillet så vakkert, det innbyr til å virkelig ta seg god tid og nyte grafikken - men det er det ikke tid til.

 

Og jeg som elsket Pikmin 2 :(

Virkelig? Har snart spilt gjennom hele spillet, og ikke en eneste gang følt at jeg har "veivet" i det hele tatt, kun pekt på skjermen på en veldig intuitiv måte. Er selv lei av motion control der man like gjerne kunne brukt knapper, som i Super Mario Galaxy, Donkey Kong Country Returns og Zelda, men her er det jo så perfekt implementert at jeg ikke kan se for meg hvordan Pikmin kan spilles på noen annen måte (ikke prøvd de tidligere spillene, og GamePaden virket ekstremt knotete). Vil anbefale deg å spille videre, for det er et kjempetrivelig spill! 

 

Har nå samlet alle fruktene og får vel snart dra til sisteområdet (hører at dette er vanskelig). Vurderer å finne de siste datafilene jeg mangler først da. Du får forresten passe god tid til å nyte grafikken og områdene etter hvert. Jeg er som sagt ferdig med det aller meste, og har rundt 50 flasker med juice igjen.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har akkurat spilt gjennom Donkey Kong 64 selv, på Wii U - fantastisk spill. Gamepaden blir for uhåndterlig å sitte med. Så jeg begynte å bruke en uoriginal Procontroller først - men den var så unøyaktig (enten springe full fart eller stå stille liksom) så skaffet en original Procontroller - fungerte glimrende.

 

Men det er en del ting som går ganske så mye fortere på Wii U varianten - er vel noe med at det går via hdmi osv. Så en del småspill blir veldig mye vanskeligere en originalt. Men fikk "jukset" det til med litt pausing.

 

Synes spillet hadde helt ok grafikk, til å være så gammelt - og bra lyd - surround og greier.

 

Men jeg orket ikke å skaffe Nindendo mynten og den andre - så ga meg når jeg hadde skaffet alle nøklene. Overrasket over hvor godt DK64 har holdt seg - herlig nostalgi!

Nintendo mynten? Spillet har 201 bananer tror jeg og du får tilsammen 101 prosen fullført i spillet. Teit fordi 100 er helheten, finnes ikke noe mer...

 

Jeg gjennomførte spillet for noen år siden etter at jeg skaffa det på n64 og jeg husker at jeg brukte en hel dag på å klare donkey kong arcade spillet og at halvparten av minigamene i spillet var vanskelig og jeg kan ikke glemme mad jack, argh for en frustrerende kjempe!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Uff, Pikmin 3 ble en gedigen skuffelse - ble jo bare mas og dårlig kontrollopplegg med gamepaden. Det hjalp å bruke Wii kontrollene, men veiving er jeg drittlei av. Også er spillet så vakkert, det innbyr til å virkelig ta seg god tid og nyte grafikken - men det er det ikke tid til.

 

Og jeg som elsket Pikmin 2 :(

Virkelig? Har snart spilt gjennom hele spillet, og ikke en eneste gang følt at jeg har "veivet" i det hele tatt, kun pekt på skjermen på en veldig intuitiv måte. Er selv lei av motion control der man like gjerne kunne brukt knapper, som i Super Mario Galaxy, Donkey Kong Country Returns og Zelda, men her er det jo så perfekt implementert at jeg ikke kan se for meg hvordan Pikmin kan spilles på noen annen måte (ikke prøvd de tidligere spillene, og GamePaden virket ekstremt knotete). Vil anbefale deg å spille videre, for det er et kjempetrivelig spill! 

 

Har nå samlet alle fruktene og får vel snart dra til sisteområdet (hører at dette er vanskelig). Vurderer å finne de siste datafilene jeg mangler først da.

 

Du kunne ikke brukt vanlig kontroll på galaxy og skyward sword, det sier seg selv

Lenke til kommentar

 Du kunne ikke brukt vanlig kontroll på galaxy og skyward sword, det sier seg selv

Hvorfor skulle ikke det vært mulig i Galaxy? Hovedfunksjonen til Wii-moten var å riste på den for at Mario skulle spinne rundt. Dette kan lett erstattes med en knapp. I Skyward Sword er jeg enig i at slik spillet faktisk er laget, ville det ikke gått med vanlig kontroll, men det ville ikke vært noe problem å lage mer eller mindre akkurat samme spill uten behov for bevegelseskontroll. Trenger bare å endre på noen få mekanismer og elementer. Nå skal det sies at jeg syntes alt fungerte relativt greit i spillet, og at det var artig å styre sverdet med Wii-moten, men det er ikke noe jeg ønsker meg i neste Zelda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg likte å kunne wave rundt med wii remoten mens jeg dengte til fiender, hadde blitt gørr kjedelig med en vanlig kontroll :) I galaxy så bruker man wii remoten til å samle de runde små tingene og til å velge ting

Lenke til kommentar

Jeg liker pada jeg, kjempeflott da jeg og kona spillte Lego Marvel sammen. Startet med å spille splittskjerm på tvn men det mugla noe jævli, så jeg blei sittende å følge med på padda og hun spilte på tvskjermen funket knall.

 

Pikmin 3 med padda i fanget for hurtig oversikt og skifte av karakterer og wii remote med nunchuck funka når man bare kom inn i det, mye bedre kontroll på pikmin 3 en hva tilfellet var på 1 og 2 ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...