Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Alt er relativt. Om ein ser på salet til Wii U i forhold til Wii, og andre gigantar, så er det ein flopp, men isolert sett så er det fortsatt liv laga! 9,5mill er jo faktisk ein del!

 

Alt er relativt ja. Wii U har faktisk gjort det dårligere enn Dreamcast i et langt større marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

eShop er uansett alltid en 50-lapp billigere enn butikkpris for nye spill. Gamestop er stort sett okkupert av emo-vennene til de som jobber der, så det er ikke noe drag for meg å gå dit og kjøpe noe fysisk.

Thegamecollection er ein del billegare enn eShop.

 

EDIT: Eksempel: Xenoblade Chronicles til N3DS til 200 inkl. frakt. (idag).  Super Smash Bros WiiU til 300 inkl. frakt. Kirby rainbow PaintB. til 285 inkl. frakt. Donkey Kong TF til 300 inkl. frakt. MH43DS til 260 inkl. frakt. Osv...

Er xenonblade så billig?

 

 

Wii U har tryna siden før lansering, noe annet er det ikke å si i grunn.

Hvorfor tror du det?

 

Apropos nye markeder, så kommer det nå (endelig) Nintendo fornøyelsesparker:

 

http://kotaku.com/nintendo-is-coming-to-universal-studios-theme-parks-1702765346

 

Ser det for meg: Nintendo Land, Mario Kart go-kart, Luigi's Mansion spøkelseshus, StarFox karusell, Zelda berg og dalbane, Mario Party, Splatoon paintball osv. osv :)

Jeg er 23 men jeg hadde definitivt dratt på den fornøyelsesparken! :)

 

 

 

Alt er relativt. Om ein ser på salet til Wii U i forhold til Wii, og andre gigantar, så er det ein flopp, men isolert sett så er det fortsatt liv laga! 9,5mill er jo faktisk ein del!

 

Alt er relativt ja. Wii U har faktisk gjort det dårligere enn Dreamcast i et langt større marked.

 

Men dreamcast varte vell bare knapt noen år? Wii u har vell vart lengre

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det et er ikke noe jeg tror. Det er slik tallene er, rett og slett.

Vet ikke om du fikk med deg tiden der Nintendo viste stolt frem Wii U og "ingen" skjønte en jævla dritt av hva dette her var for noe greier.

En mere diffus fremvisning og i senere tid, lansering , har ikke jeg sett i hvertfall.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Alt er relativt. Om ein ser på salet til Wii U i forhold til Wii, og andre gigantar, så er det ein flopp, men isolert sett så er det fortsatt liv laga! 9,5mill er jo faktisk ein del!

 

Alt er relativt ja. Wii U har faktisk gjort det dårligere enn Dreamcast i et langt større marked.

 

Men dreamcast varte vell bare knapt noen år? Wii u har vell vart lengre

 

 

Dreamcast var tilgjengelig ganske nøyaktig like lenge som WiiU nå har vært ute. På den tiden rakk Sega å selge 1 million flere Dreamcast-er enn Nintendo har solgt WiiU-er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men jeg tror wii u kommer til å vare i mange år :) Bare vent og se

 

 

Det et er ikke noe jeg tror. Det er slik tallene er, rett og slett.

Vet ikke om du fikk med deg tiden der Nintendo viste stolte frem Wii U og "ingen" skjønte en jævla dritt av hva dette her var for noe greier.

En mere diffus fremvisning og i senere tid, lansering , har ikke jeg sett i hvertfall.

Det var mange som trodde det var en oppgradering fra wii

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Etter første annonsering av Wii U så trodde, om ikke flertallet, veldig mange at det bare var en tablet kontroller som tilbehør til Wii. Husker det var en del forvirring rundt det etterpå i hvert fall, og det at folk ikke skjønner at det er en ny maskin som er en oppfølger til den som da var den nyeste konsollen deres vitner ikke akkurat om god markedsføring :p

 

Dreamcast kom ellers på markedet høsten 1998 i Japan og produksjonen av den ble avsluttet våren 2001, så den varte litt over 2 år, noe som, påpekt før her, er ganske like lenge som Wii U har vært på markedet. Problemet til Wii U er at den hele tiden vil bli sammenlignet med Wii, som er en nesten usannsynlig suksesshistorie, spesielt etter hvor relativt sett dårlig Gamecube gjorde det før den. Når da salgsprognosene for den er bare at de vil gå nedover for hvert år så er det lett å dra konklusjonen at den har gjort det dårlig. Salgstallene gikk også ned i et år hvor både et nytt Mario Kart og Smash Bros spill kom ut til den, og når da neste Zelda spill er utsatt til 2016 så ser ikke direkte 2015 ut til å bli et stjerneår for konsollen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er jo folket sin feil at de var så treige de ikke skjønte det, ikke nintendo ;) Jeg skjønte med en gang at det var en ny nintendo maskin

Lenke til kommentar

Kan skylde på folks dumhet så mye man vil, men hvis man som et selskap som prøver å selge et produkt ikke klarer å få fram at det er en ny ting/maskin som folk "må" kjøpe, og folk heller ender opp med å tro at det er et tilleggsutstyr til noe som allerede er på markedet så har markedsføringsavdelingen feila så det synger etter :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo folket sin feil at de var så treige de ikke skjønte det, ikke nintendo ;) Jeg skjønte med en gang at det var en ny nintendo maskin

Vi som er over snittet interessert I spill fattet jo va for noe fjas Nintendo prøvde å få frem, sånn passe i ihvertfall.

Verre var det vel med mange stakkars foreldre der ute. Det har jeg opptil flere ganger overhørte selv i butikk. Full forvirring.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Alt er relativt. Om ein ser på salet til Wii U i forhold til Wii, og andre gigantar, så er det ein flopp, men isolert sett så er det fortsatt liv laga! 9,5mill er jo faktisk ein del!

 

Alt er relativt ja. Wii U har faktisk gjort det dårligere enn Dreamcast i et langt større marked.

 

Alt er relativt, ja. Artig at du seier "har faktisk gjort", som om du påstår at Wii U ikkje kjem til å selja ein einaste konsoll til. Hoho :-) Den har iallfall ikke syrgt for at Nintendo har kasta inn handklede. Skal ete hatten min dersom Nintendo sluttar med hardware-produksjon på grunn av Wii U.

 

Tippar at Wii U sel over 10,6mill eksemplarar, som var det Dreamcast klarte å selja til den blei teke ut av produksjon. 

Endret av Einelbraos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Er jo folket sin feil at de var så treige de ikke skjønte det, ikke nintendo ;) Jeg skjønte med en gang at det var en ny nintendo maskin

Vi som er over snittet interessert I spill fattet jo va for noe fjas Nintendo prøvde å få frem, sånn passe i ihvertfall.

Verre var det vel med mange stakkars foreldre der ute. Det har jeg opptil flere ganger overhørte selv i butikk. Full forvirring.

 

Fjas?

 

Spilt litt Kirby and the Rainbow Curse på Wii U nå. Litt uvant med ren touchkontroll, men det funker for så vidt greit nok. Må også skryte av grafikken, det ser nydelig ut.

 

Hvordan er de nye kirby spillene? Jeg har ikke spilt noen av dem utenom det første spillet og det på n64 og et annet gammelt ett

@Winza -Ja, men XC er så billig - berre i dag. Går vel opp 5 pund i morgon.

XC?

Lenke til kommentar

 

 

Er jo folket sin feil at de var så treige de ikke skjønte det, ikke nintendo ;) Jeg skjønte med en gang at det var en ny nintendo maskin

Vi som er over snittet interessert I spill fattet jo va for noe fjas Nintendo prøvde å få frem, sånn passe i ihvertfall.

Verre var det vel med mange stakkars foreldre der ute. Det har jeg opptil flere ganger overhørte selv i butikk. Full forvirring.

 

Fjas?

 

Spilt litt Kirby and the Rainbow Curse på Wii U nå. Litt uvant med ren touchkontroll, men det funker for så vidt greit nok. Må også skryte av grafikken, det ser nydelig ut.

 

Hvordan er de nye kirby spillene? Jeg har ikke spilt noen av dem utenom det første spillet og det på n64 og et annet gammelt ett

@Winza -Ja, men XC er så billig - berre i dag. Går vel opp 5 pund i morgon.

XC?

 

Xenoblade Chronicles

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er xc verdt å kjøpe? Har hørt mye bra om det så har vurdert å kjøpe den til til 3ds nå som jeg har fått meg en new 3ds :)

Lenke til kommentar

Alt er relativt, ja. Artig at du seier "har faktisk gjort", som om du påstår at Wii U ikkje kjem til å selja ein einaste konsoll til. Hoho :-) Den har iallfall ikke syrgt for at Nintendo har kasta inn handklede. Skal ete hatten min dersom Nintendo sluttar med hardware-produksjon på grunn av Wii U.

 

Tippar at Wii U sel over 10,6mill eksemplarar, som var det Dreamcast klarte å selja til den blei teke ut av produksjon.

 

Ja, og det er fremdeles en flopp av dimensjoner. Dessverre, for jeg er stor fan av Nintendo. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...