Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

Har akkurat spilt gjennom Donkey Kong 64 selv, på Wii U - fantastisk spill. Gamepaden blir for uhåndterlig å sitte med. Så jeg begynte å bruke en uoriginal Procontroller først - men den var så unøyaktig (enten springe full fart eller stå stille liksom) så skaffet en original Procontroller - fungerte glimrende.

 

Men det er en del ting som går ganske så mye fortere på Wii U varianten - er vel noe med at det går via hdmi osv. Så en del småspill blir veldig mye vanskeligere en originalt. Men fikk "jukset" det til med litt pausing.

 

Synes spillet hadde helt ok grafikk, til å være så gammelt - og bra lyd - surround og greier.

 

Men jeg orket ikke å skaffe Nindendo mynten og den andre - så ga meg når jeg hadde skaffet alle nøklene. Overrasket over hvor godt DK64 har holdt seg - herlig nostalgi!

Kan det ha med å gjera at dei ikkje gadd å konvertere frå NTSC til PAL på skikkeleg måte, før i tida? NTSC har jo (i praksis) 5 bilete meir i sekundet ved direkte konvertering til PAL, noko som gjer at sjølve spelet blir treigare.

 

Men no som det er ute på VC, så få vi spele det i original fart?

 

 

Leste noe om at i originalspillet så sleit de en del med lag - så Rare speedet opp spillet i disse episodene. Nå som lagen er eliminert på VC, så ligger hastighetsøkningen fremdeles inne.

 

Merket det særlig på mini-spill som Krazy Kong Klamour - jeg lurte skikkelig på om jeg hadde blitt gammel og treig - for kan ikke huske jeg sleit med det mini-spillet i gamle dager. Nå var det nesten umulig å reagere fort nok. Men ved å pause spillet strategisk kan man sikte på forhånd og klare å treffe bananen. Googlet og fant ut at jeg heldigvis ikke var alene om å tro at jeg hadde blitt gammel og treig :) Men skal jeg prøve meg på en 100% (101%) runde senere en gang - så blir det å plukke frem N64 konsollen fra kjelleren igjen.

 

Busy Barrel Barrage er også blitt betydelig vanskeligere på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jeg føler vi går rundt i ring her ;) Om et spill ikke fortsetter å selge så vil de naturligvis sette ned prisen, men grunnen til at mario spill ikke blir satt ned i pris er fordi folk fortsetter å kjøpe det i flere år

 

Nei, det er ikke selvsagt. Det kan godt være du har rett, men det kan vi ikke vite sikkert med mindre vi ser salgstall. Det er mengder av varer som står på hyllene i årevis, uten nedsatt pris, uten å se et eneste salg.

 

 

 

Er du samme okapi som på kvinneguiden forresten? Har sett en lignende bruker der ofte med  :)

 

Aye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, jeg har en wii u og jeg er ikke en fanboy

 

 

Merkelapper er merkelapper og egentlig ganske uviktige, men du virker som en. Du klager når folk kritiserer Nintendo, du påstår ting uten å vise til kilder, og du presenterer dine egne ønsker om fremtiden som sikker kunnskap. Hvis du legger av deg dette er det langt mindre sannsynlig at du blir beskyldt for å være nettopp en fanboy.

 

Rykter og ønskelister er ikke bekreftelse, men faktisk det totalt motsatte. Hva du tror er årsaken til, og konsekvensen av, Nintendos prisstrategi, er ikke nødvendigvis det som faktisk er tilfelle. At vi liker Nintendo betyr ikke at vi mener Nintendo ikke kan kritiseres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leste noe om at i originalspillet så sleit de en del med lag - så Rare speedet opp spillet i disse episodene. Nå som lagen er eliminert på VC, så ligger hastighetsøkningen fremdeles inne.

 

Merket det særlig på mini-spill som Krazy Kong Klamour - jeg lurte skikkelig på om jeg hadde blitt gammel og treig - for kan ikke huske jeg sleit med det mini-spillet i gamle dager. Nå var det nesten umulig å reagere fort nok. Men ved å pause spillet strategisk kan man sikte på forhånd og klare å treffe bananen. Googlet og fant ut at jeg heldigvis ikke var alene om å tro at jeg hadde blitt gammel og treig :) Men skal jeg prøve meg på en 100% (101%) runde senere en gang - så blir det å plukke frem N64 konsollen fra kjelleren igjen.

 

Busy Barrel Barrage er også blitt betydelig vanskeligere på grunn av dette.

 

 

Har merket det samme. Det virker som om VC-spillene ikke går fortere sånn per se, men at oppdateringsfrekvensen er mer pålitelig. Mange spill på N64 (og PS) kunne finne på å droppe ned til 10-15 fps når ting ble hektiske, og det er jo strengt tatt ingen grunn til å emulere dette problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjedelig det med prisenene på Nintendo spill. Den gange Gamecuben regjerte var det vanlig å finne gode Nintendo spill i billig kurven på Elkjøp og Expert osv. Da kunne man bli glad over å finne for eksempel Mario Party 6 med mikrofon til kr 99,- så Gamecuben er den Nintendo konsollen jeg har flest spill til.

 

Det blir jo også slik at når de hele tiden skal ta fullpris vil man være fullstendig sikker på at det er et spill man liker veldig godt før man kjøper. Er det rimeligere er det ikke så farlig - et spill til kr 100,- kan man være veldig fornøyd med - selv om det ikke er så bra - fordi det var så billig. 

 

Derfor har jeg for eksempel flere spill til min Xbox 360 enn til N64, NGC, Wii og Wii U tilsammen. Nesten akkurat dobbelt så mange faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aye, samme her. Kikker kjapt på hylla her, og PS2 og PS3 tar opp fem ganger så mye plass som GC, Wii og Wii U. Jeg er generelt ganske kresen, så tror ikke snittkvaliteten er noe nevneverdig lavere på PS heller. Er bare det at det blir langt mer fristende å kjøpe spill til 100-200 enn 500-600, spesielt om de billigste spillene også er de mest teknisk imponerende.

Lenke til kommentar

Blir jo gjerne slik at ikke-ekslusiver havner på Xbox eller PS når de gjerne er billigere. Så Nintendo konsollene bli som regel minst brukt, dessverre.

 

Ser litt av det samme for nye spill også - som regel er de mye billigere til Xbox 360 og PS3 enn XBONE og PS4 - så å kjøpe siste generasjon konsoll blir stadig utsatt her. 

 

Men Mario Kart 8 rettferdiggjorde innkjøp av Wii U og har innfridd :)

 

Nå venter jeg bare på Zelda!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Men Mario Kart 8 rettferdiggjorde innkjøp av Wii U og har innfridd :)

 

Nå venter jeg bare på Zelda!

 

Hehe, ja, samme her. Wii U ble kjøpt for Mario Kart 8 og Super Mario 3D World, og plukket også opp Smash og New 2 (samt Zombi U fordi det kostet en hundrelapp og så litt interessant ut). Kan vel ikke si at jeg angrer på kjøpet, egentlig, men det kommer til å ta en stund før jeg når et tosifret antall spill. Jeg er også en av de raringene som synes 3D-Zelda er litt overvurdert. :p

Lenke til kommentar

Fikk akkurat Zombie U i posten selv - skaffet fordi det var billig. 

 

Zelda er selve storfavoritten her. Årsaken til at jeg ikke har skaffe WWHD til Wii U er at jeg har rundet spillet så mange ganger på Gamecube at jeg kan det utenatt. Men ser veldig frem til et nytt Zelda uten å veive med kontroller! Håper på en versjon som virkelig tar i bruk gamepaden på en bra måte - mange muligheter til å lage noe utover det vanlige her. Ble ganske skuffet over hvor lite oppfinnsomt Pikmin 3 tok i bruk gamepaden. Men leste jo at det egentlig ble laget til Wii - for så å bli videreført til Wii U.

 

Håper det kommer noen skikkelig bra rpg/adventure spill som virkelig lager noe spesielt med gamepaden, med tanke på skills, kart, inventar osv. Det finnes jo muligheter her, som de andre konsollene ikke har. Multiplattformsspill kan man kanskje ikke regne så mye med.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da vil det glede deg at den siste questen er forkortet kraftig. Altså delen med treasure maps og triforce pieces. 

Og da vet du vel trikset med å få Swift Sail nesten helt i starten fra auksjonshuset på natta? Så slipper du å bruke Song of Wind 10000 ganger på havet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg håper man kan bruke wii remoten som sverd i det neste spillet, jeg syns det var kult og realistisk og wave rundt og denge fiender med wii remoten :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Da vil det glede deg at den siste questen er forkortet kraftig. Altså delen med treasure maps og triforce pieces.

Hva er det du sier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...