Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde man ikke kunne spill wii spill på wii u? man kan ihvertfall ikke spille gamecube spill som gir den ett kraftig minus, og det er jo savene som man mister med wiien så om man bare kjøper seg en ny en må man gjøre alt på nytt igjen:/

Wii U kan spille alle Wii-spill, sålenge du har en Wii Mote. Man kan faktisk spille dem på Gamepaden også. Gamecube-spill går dessverre ikke nei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Wii U kan spille alle Wii-spill, sålenge du har en Wii Mote. Man kan faktisk spille dem på Gamepaden også. Gamecube-spill går dessverre ikke nei.

Wii mote?

Lenke til kommentar

Wii U kan spille alle Wii-spill, sålenge du har en Wii Mote. Man kan faktisk spille dem på Gamepaden også. Gamecube-spill går dessverre ikke nei.

Bare spill som Super Smash og den slags "non splitscreen og non motion" spill kan spilles på gamepaden mener jeg å ha lest.

 

Den er best kjent som Wii mote.

Best kjent som Wii Remote for meg :)

 

Kan du ikke bare ta backup av Wii-saves da?

Mener at om du har lagret spillene på et SD kort eller ekstern harddisk, så skal du vel slippe å miste alt du har gjort på spill du spilte på wii? Vet ikke om det går ant å legge inn save filer fre Wii minnet og inn på et SD kort.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Wii U er i alle fall den mest fristende løsningen. Jeg fikk kjapt aksept for at det blir en julegave til familien i år. Jeg håper virkelig ikke Wii'en blir bra igjen.

 

Er det mulig å kjøpe spill på disk og legge dem over på harddisken til Wii U, eller er det bare spill kjøpt over nett som blir liggende på SSD-disken? Nå tenker jeg primært på Wii U spill. DVD/Bluray-aktige plater blir gjerne ødelagt etter en stund med barn i huset uansett hvor mye kjeft de får. Jeg har mer sans for PC-løsningen hvor man installerer et spill på harddisken en gang for alle, men har disken i hylla.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe spill på disk og legge dem over på harddisken til Wii U, eller er det bare spill kjøpt over nett som blir liggende på SSD-disken? Nå tenker jeg primært på Wii U spill. DVD/Bluray-aktige plater blir gjerne ødelagt etter en stund med barn i huset uansett hvor mye kjeft de får. Jeg har mer sans for PC-løsningen hvor man installerer et spill på harddisken en gang for alle, men har disken i hylla.

 

Så vidt meg bekjent er dette ikkje mogeleg. Derimot blir dei fleste spela lagt ut på e-shop, slik at du fullstendig omgår problemet med fysisk format. Så har ein jo problemet med Wii U-en sin svært begrensa lagringsplass, men det er jo enkelt nok å løyse med ekstern lagring.

Lenke til kommentar

hmm.. Dette der skjønte jeg veldig lite av.. :blush:

Homebrew -> Backup loader

Backuploaderen Devolution kan kjøre Gamecubespill på WiiU, MEN: WiiU kan ikke lese Gamecube disker.

Og siden skaperen av Devolution er en tulling, så må du verifisere spillene dine før du kan kjøre dem.

Så:

Gamecube disker -> Wii -> Homebrew -> Devolution til HDD -> Verifiser

Skift over HDD til WiiU -> Bruke Devolution -> Spille Gamecube spill

Alt for komplisert, alt for mye tull, og alt for tungvindt. Men mulig.

 

Gleder meg til Nintendon't blir ferdigutviklet/beta. Eller noen fjerner verifiseringen på Devolution.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Wii U er i alle fall den mest fristende løsningen. Jeg fikk kjapt aksept for at det blir en julegave til familien i år. Jeg håper virkelig ikke Wii'en blir bra igjen.

 

 

Hvorfor vil ikke du wiien skal bli bra igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sånn at han får en grunn til å kjøpe WII U.

men alle savene hans og nedlastede spill er på wiien, bedre å håpe at den blir bedre og eventuelt bare selge den da

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Wii spill er ute av produksjon, så Wii blir ikke noe mer populær enn den allerede er. WiiU er verdt å kjøpe pga Zelda, Smash Bros osv.

Mm nei, de lager forstatt wii spill, de ga jo ut nylig angri brids trilogy og disney infinity på wii, tror ikke de slutter med spill til wii, de lager fortsatt spill til ps2 nesten 7 år etter ps3 kom ut, har overlevd en hel playstation generasjon så wii kan nok vare i mange flere år:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...