Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et nytt F-Zero til Wii U er kanskje min aller våteste drøm for tiden - får håpe deltakelsen i Nintendoland er et tegn på at Nintendo ønsker å bringe serien tilbake.

Jeg liker tanken på at NIntendo gir ut ett nytt spill i sine klassiske spillserier i hver generasjon. Altså 1 2D-Mario, 1 3D-Mario, 1 Zelda, 1 Mario Kart, 1 Metroid, 1 F-Zero osv. til hver hjemmekonsoll. F-Zero og StarFox har blitt utgitt siden SNES, men hoppet begge over Wii, så der er det absolutt på tide med et gjensyn. Hadde også vært utrolig kult om de overrasket med gjensyn som f.eks. StarTropics 3 eller Mother 4 denne generasjonen.

 

Er det sagt noe mer konkret når Wind Waker remaken kommer til Wii U? Sagt noe mer om når "nye" Zelda kommer?

Det ble sagt "late 2013" for Wind Waker HD tidligere i år. En nærmere dato kommer kanskje på E3 i juni.

Et nytt Zelda til Wii U ble sagt å fortsatt være i planleggingsfasen på E3 i fjor, så det er nok minst 2-3 år unna.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er inne på tanken på å kjøpe Fire Emblem til 3DSen, men har to kjappe spørsmål først. For det første spilte jeg gjennom demoen, men ble ikke akkurat imponert. Var ingenting der jeg ikke har sett før, og historien og karakterene var bare en stor klisjé. Kommer jeg til å like fullversjonen likevel? Og for det andre trenger jeg noe jeg kan spille som "casual hardcore" over lengre tid. Ta for eksempel Dragon Quest IX. Jeg kunne sette meg ned og spille det noen minutter om gangen når jeg satt på dass, men jeg kunne også bruke flere timer på å surre rundt og ta random battles for å gå opp i level, få nye abilities og så videre. Kan jeg gjøre sånt på Fire Emblem? Kan jeg bruke flere timer i strekk i kamp for å utvikle laget, uten egentlig å gjøre noe som helst historiemessig?

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke flere timer i strekk i kamp for å utvikle laget, uten egentlig å gjøre noe som helst historiemessig?

 

Ja, innbilder meg at du kan det. Det finnes en gjenstand som kan brukes for å tilkalle "Risens" for å slåss med. Kvaliteten på monstrene du da møter avgjøres av hvilket område du er i der og da. I tillegg er jo dette et spill hvor du kan "samle" drøssevis av kompanjonger, ligger litt i kortene da at man får mulighet til å levle dem opp.

 

Siden jeg liker denne type spill veldig godt vil jeg gjerne at du lister opp noen spill du mener har gjort det samme før, og bedre (fikk inntrykk av du var en smule skuffet over Awakening nemlig, hehe)

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Tja, "ble ikke særlig imponert" tyder kanskje på at jeg ikke likte demoen. :p Andre spill i samme sjanger jeg har spilt er for eksempel:

 

- Final Fantasy Tactics A2: Meget bra spill med bra historie og bra karakterer. Men gikk litt lei etterhvert pga litt rotete oppsett med missions osv. Fikk ikke helt følelsen av å følge en sammenhengene historie, men gikk heller fra et tilfeldig oppdrag til det neste.

 

- Valkyrie Profile: Covenant of the Plume: Det kjedeligste SRPGet jeg har spilt, for å være ærlig, Men det skal ha pluss for å la oss ofre folkene vi har med oss for å gjøre resten sterkere. De vi ofrer vil logisk nok være borte resten av spillet, akkurat som i Fire Emblem.

 

- Disgaea 3 og 4: Likte det tredje veldig mye, og fortsatt er det nok et av de beste jeg har spilt. Mye takket være sprø humor og morsomme karakterer. Gikk litt lei alle pingvinene som ropte "dood!" (dvs dude) hele tiden, men ellers er det et knallspill som nesten bokstavelig talt varer evig. En bra detalj i kampene er at noen ruter er i farger. Tråkker man på en rød rute vil alle rutene i nærheten bli røde, tråkker man på en gul vil de bli gule osv. Disse gir forskjellige bonuser og ulemper alt ettersom hvilken farge de har, noe som igjen gir et meget bra taktisk element. Disgaea 4 gjør mye av det samme, men falt ikke helt i smak her. Aner ikke helt hvorfor, men mulig det bare ble for likt Disgaea 3.

 

- Ghost Recon: Shadow Wars: Kjøpte det i hovedsak fordi det var et launchspill til 3DSen, men det er til dags dato et av de beste spillene jeg har spilt på den. Det burde ikke ha funget, og strengt tatt er det ingenting "Ghost Recon" her annet enn i navnet. Men bra er det helt klart. :)

 

Jeg har nok ikke spilt noen spill som gjør alt det Fire Emblem gjør, men på den annen side gjør Fire Emblem lite alle de jeg har nevnt til sammen ikke gjør. Det betyr jo ikke dermed at det er et dårlig spill. Jeg bare lurer på hva som gjør det så fantastisk bra som "alle" sier. :)

Lenke til kommentar

Spill som slippes på VC senere denne uken,

  • Balloon Fight (NES)
  • Donkey Kong, Jr. (NES)
  • Excitebike (NES)
  • F-Zero (SNES)
  • Ice Climber (NES)
  • Kirby’s Adventure (NES)
  • Punch-Out!! (NES)
  • Super Mario World (SNES)

Nintendo also revealed that titles including Super Metroid will also be headed to the Wii U Virtual Console in addition to Nintendo 64 and Game Boy Advance games at a later date.

 

Ikke et ord om Gamecube-spill. Jaja, kan i hvert fall håpe på Golden Sun da.

 

http://www.ign.com/a...8e8a9b52800001e

Lenke til kommentar

2 kroner? Hvordan klarte du det?

 

Dem har hatt et spill i måneden som en kampanje tilbud før VC store skal komme. Har plukket opp Balloon Fight, F-Zero, Punch Out og Kirby for 8kr totalt :tease:

Har fulgt med siden dem startet den kampanjen på Nintendo eShop. Om de spillene blir priset til 40,- pr NES-SNES, så stemmer det at jeg har spart 152,-.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Spill som slippes på VC senere denne uken,

  • Balloon Fight (NES)
  • Donkey Kong, Jr. (NES)
  • Excitebike (NES)
  • F-Zero (SNES)
  • Ice Climber (NES)
  • Kirby’s Adventure (NES)
  • Punch-Out!! (NES)
  • Super Mario World (SNES)

 

 

Ikke et ord om Gamecube-spill. Jaja, kan i hvert fall håpe på Golden Sun da.

 

http://www.ign.com/a...8e8a9b52800001e

Alle de spillene der utenom Super Mario World og Punch Out! fikk vi jo gratis som 3DS-ambassadører, og Suer Metroid har vært ute til VC på Wii lenge. Det var ikke akkurat en bombe at de slippes til VC til Wii U... For all del, det er jo kjekt for de av dere som ikke har de fra før. Men jeg hadde heller sett at vi fikk noe helt nytt. Eller nytt til VC, i alle fall.

Lenke til kommentar

Samme her. Har et 32GB minnekort til XLen med alt mulig drit på, inkludert New Super Mario Bros 2, Castlevania og Virtue's Last Reward, samt en del demoer og alt for mange eShop-spill. Og ennå har jeg bare brukt en liten bit av kortet. Ikke er kortet dyrt, heller. Hører dere, Sony? Store, billig kort på 3DS. Ikke det dritdyre mikrokortet deres til PSVita som knapt har plass til to PS1 classics. Hmpf. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...