Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kaster meg på switch når nye super mario oddysey kommer,selv om jeg håpet oddysey edition av konsollen ville se litt kulere ut (kun røde joycons?) så satser jeg på å skaffe meg den.samus returns er bestilt..jeg elsker fusion,har rundet det flere ganger og tipper samus returns vil gi meg mye glede:)

Endret av olliver
Lenke til kommentar

Akkurat skaffet meg Switch og lurer på en liten sak.

 

Jeg har fra før Wii og 3DS, og på Wii har jeg en drøss gamle VC spill. Når Switch lanserer sin VC, vil jeg da kunne da tilgang til disse? Eller må alt kjøpes på nytt?

 

Er relativt stor motstander mot å kjøpe samme spill flere ganger fra samme selskap.

Lenke til kommentar

Vel vel, emulator it is then. Ganske grådig oppførsel av Nintendo.

VC er IKKE lansert ennå. Det er noen retrospill ute, men ikke gjennom VC, men vanlig eShop. Vi vet at VC er på vei, for det skal komme NES-spill til online-betaltjenesten som lanseres over nyttår, på linje med det man får i PS+ og Gold. Men det vil koste langt mindre, tror det var snakk om ca 200 kr per år for tjenesten. Ett NES-spill i mnd, og en del andre perks.

Lenke til kommentar

Meh.. Ville betalt for N64/GC spill, ikke NES/SNES spill som man kan få via classic konsollene.

 

Er vel vanskelig å få emulert analoge triggere (eller... ikke vanskelig, men ikke helt optimalt) med GC-spill. Men kan jo lett ordnes med et joycon-sett som har analoge triggere.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Meh.. Ville betalt for N64/GC spill, ikke NES/SNES spill som man kan få via classic konsollene.

 

Er vel vanskelig å få emulert analoge triggere (eller... ikke vanskelig, men ikke helt optimalt) med GC-spill. Men kan jo lett ordnes med et joycon-sett som har analoge triggere.

 

Var det så mange spill som utnyttet de analoge triggerene da? Ikke som jeg husker. 

Lenke til kommentar

Trist at ikke nintendo tok GC kontrolleren til sitt hjerte og sa hær har vi noe,dette er vår kontroller fremover å bygge videre på,utvikle og perfeksjonere..hadde vært helt fantastisk!de hadde muligens den beste kontroller som de bare skrapet etter GC,utrolig trist!

 

 

Ikke så veldig trist. Både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Trist at ikke nintendo tok GC kontrolleren til sitt hjerte og sa hær har vi noe,dette er vår kontroller fremover å bygge videre på,utvikle og perfeksjonere..hadde vært helt fantastisk!de hadde muligens den beste kontroller som de bare skrapet etter GC,utrolig trist!

 

Ikke så veldig trist. Både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er mye bedre.

En videreutvikling av GC kontrolleren ville vært noe helt annet!noe I retning av hva playstation og xbox gjør for hvær generasjon..GC kontrolleren har så mye potensiale.
Lenke til kommentar

 

 

Trist at ikke nintendo tok GC kontrolleren til sitt hjerte og sa hær har vi noe,dette er vår kontroller fremover å bygge videre på,utvikle og perfeksjonere..hadde vært helt fantastisk!de hadde muligens den beste kontroller som de bare skrapet etter GC,utrolig trist!

Ikke så veldig trist. Både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er mye bedre.

En videreutvikling av GC kontrolleren ville vært noe helt annet!noe I retning av hva playstation og xbox gjør for hvær generasjon..GC kontrolleren har så mye potensiale.

 

 

Hvorfor er det mer potensiale i GC-kontrolleren?

 

Den har bare L/R (L/R-triggere, ikke L/R-knapper) + en Z-knapp som i praksis fungerte som "select".

ABXY-formasjonen passet bare Nintendo's egne spill og gjorde multiplattformspill vanskeligere å portere

D-paden var for liten til å fungere som vanlig D-pad.

C-stikka var heller ikke optimal for dualstick gameplay, designet mest for enkel kamerastyring.

Digitalklikk på L/R-triggerne var en gimmick som var i praksis meningsløs, og aldri ville bli utnyttet av andre enn Nintendo selv.

 

Switch Pro har derimot:

Knappeformasjon som matcher konkurrentene og fullt ut muliggjør multiplattformspill, inkludert L/R, ZL/ZR og analogstikke-klikk.

HD-rumble

Bevegelsesstyring

NFC

Full-størrelse D-pad

Ekstra store ABXY

Mulighet til å slå på konsollen

Støtte for 8 spillere samtidig

Hurtiglading med USB-C

--- og digitale triggere (Dette er en helt separat diskusjon, men jeg mener at analoge triggere er totalt unødvendig, og at digitale triggere er bedre i alle andre sjangere enn bilspill, og der bruker man uansett ratt og pedaler hvis man spiller på et slikt nivå at analog gass/brems er nødvendig.)

 

Ja, GameCube-kontrolleren var ergonomisk overlegen DualShock2 og Duke + Controller S i sin tid, men både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er bedre. Mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en PC ved siden av SNESen. PC var dyrt på begynnelsen av 90-tallet og jeg hadde ikke sjans til å kjøpe en sterk PC bare for å game på rommet (en Intel Pentium som jeg husker min morfar kjøpte på rundt samme tid kostet over 30 lapper), men jeg fikk kjøpt en brukt Packard Bell 486 til 5000 fra en nabo. Det gikk da mye i RTS og FPS, som ikke fantes på SNES (ok da, så var det en ganske god Sim City-port og en veldig dårlig Doom-port).

Skulle ønske jeg var født et par år tidligere. Mine første spill ble spilt på en Windows 98 maskin, med N64 som første konsoll?
Lenke til kommentar

 

 

 

Trist at ikke nintendo tok GC kontrolleren til sitt hjerte og sa hær har vi noe,dette er vår kontroller fremover å bygge videre på,utvikle og perfeksjonere..hadde vært helt fantastisk!de hadde muligens den beste kontroller som de bare skrapet etter GC,utrolig trist!

Ikke så veldig trist. Både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er mye bedre.
En videreutvikling av GC kontrolleren ville vært noe helt annet!noe I retning av hva playstation og xbox gjør for hvær generasjon..GC kontrolleren har så mye potensiale.

 

Hvorfor er det mer potensiale i GC-kontrolleren?

 

Den har bare L/R (L/R-triggere, ikke L/R-knapper) + en Z-knapp som i praksis fungerte som "select".

ABXY-formasjonen passet bare Nintendo's egne spill og gjorde multiplattformspill vanskeligere å portere

D-paden var for liten til å fungere som vanlig D-pad.

C-stikka var heller ikke optimal for dualstick gameplay, designet mest for enkel kamerastyring.

Digitalklikk på L/R-triggerne var en gimmick som var i praksis meningsløs, og aldri ville bli utnyttet av andre enn Nintendo selv.

 

Switch Pro har derimot:

Knappeformasjon som matcher konkurrentene og fullt ut muliggjør multiplattformspill, inkludert L/R, ZL/ZR og analogstikke-klikk.

HD-rumble

Bevegelsesstyring

NFC

Full-størrelse D-pad

Ekstra store ABXY

Mulighet til å slå på konsollen

Støtte for 8 spillere samtidig

Hurtiglading med USB-C

--- og digitale triggere (Dette er en helt separat diskusjon, men jeg mener at analoge triggere er totalt unødvendig, og at digitale triggere er bedre i alle andre sjangere enn bilspill, og der bruker man uansett ratt og pedaler hvis man spiller på et slikt nivå at analog gass/brems er nødvendig.)

 

Ja, GameCube-kontrolleren var ergonomisk overlegen DualShock2 og Duke + Controller S i sin tid, men både Wii U Pro Controller og Switch Pro Controller er bedre. Mye bedre.

Triggerne var noe som gjorde F-Zero GX så suverent bra som det er.

Jeg tror ikke helt du forstår,jeg prater ikke om kontrolleren slik den ER,men at den hadde fått fortsette i nye og forbedret utgaver med bedre D-pad,med klikk på analogstikker,med L og R knapper osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...