Gå til innhold

– Windows 8 slippes neste år


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan dette kan være mulig?? Blir sikkert til å oppgradere ved en anledning selv, men er ikke fornøyd med å gjøre det hvert tredje år(kanskje oftere ved noen anledninger). I mine øyne er dette melking, og jeg syns de kunne minst ha ventet til 2013 for å gi ut ett nytt operativsystem. Win 7 funker fett enda, og vil gjøre det i flere (ti)år enda. Bare se på Windows XP.... Bedre operativsystem skal vel letes lenge etter(utenom win7 som kan være i nærheten) og det holder fortsatt ut og brukes hyppig pga. kompatibiliteten til gamle programmer.

 

Som newbrewfoz sier, win7 går jo ikke i stykker med en gang win8 kommer, om du ike vil ha ett nytt OS, så kan du vel vente til 2013 eller senere?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steve Balmer og co. må gjerne sitte og runke til drømmene om ett Windows 8. Jeg regner også med at skribentene hos HW.no vil skrive n (x antall) artikler om Windows 8 lenge før en virkelig får se hva Microsoft skal servere IT-samfunnet i neste omgang, i "god" artikkelskribent ånd.

 

Jeg ble heller lite imponert over intetsigende ikoner og samme trøtte layout på "Control Panel" eller hva skjermskuddet skulle forestille.

 

:shrug:

Lenke til kommentar

Jeg tror microsoft hadde tjent mest på og gå tilbake til et hjemmeos de oppdaterte ofte, og et traust arbeidsos som firmane kunne bruke.

Fordelen med det er at de får testa ut ny teknologi og løsninger tidelig, kan forandre på utsende og plassering osv.

Men de holder kontuniteten og driftssikkerheten til firma bruk.

Firmaer liker ikke og måtte oppgradere til nye systemer hvis de ikke får noe igjen for det. Det koster i fysisk oppgradering, opplæring, sære programmer som ikke lenger støttes osv.

 

Espen Bø

Lenke til kommentar

Skal mye til for å lokke meg fra linux bølgen igjen,spesielt om det blir så dyrt som windows bruk å være. Windows 7 er bra nok for det jeg bruke det til, Spill. Så lenge jeg kan kjøre de spillene jeg bruk å spille på windows 7 blir jeg nok ikke å oppgradere.

Lenke til kommentar

Windown 98, Windows 98 SE , Windows ME , Windows 2000 og Windows XP iløpet av 3 år anyone? Tror og håper virkelig ikke det er noen som ønsker seg et nytt Windows XP. Selv om det er uønskede grunner til at man fortsatt bruker det er det latterlig satt i perspektiv. Det tok ni år fra den første PCen (Apple) til Microsoft lanserte Windows 1 med grafisk grensesnitt , XP er nå ti.

Lenke til kommentar

her må man tenke på at hvis det blir for stor oppgradering så vil det være barnesykdommer i begynnelsen , neo som gjør at man venter med en oppgradering. Samtidig så må ikke dette erstatte de vanlige månedlige oppdateringene slik at men etter 3 år (36 måneder) må kjøpe nye versjon for å få oppdatert. med xp til vista måtte man oppgradere hele maskinparken selv om det var bare en enkel ting som måte byttes ut. ande måtte ty til Xp modus ( gamme Windows modus ) fordi man ikke ønsket alt skulle være helt nytt

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe en Windows 7 lisens til Vista PC jeg har. Da kjøper jeg heller ny PC når en nyere Windows måtte være blitt bra.

 

Det er ikke skråsikkert det blir Windows 8 jeg lander på. Jeg kommer likevel sikkert ikke til å forlate Windows helt. I såfall måtte jeg falt pladask i forelskelse med de andre alternativer.

 

Microsoft fortjener ikke så mye av mine penger lenger, og det har jeg bestemt meg for å håndheve ganske hardt framover.

 

Jeg kommer helt sikkert likevel til å installere en stykk Windows 8 på en virtuell maskin. Om jeg får ett behov for å bytte hardware, så kan det like godt hende jeg lander på Windows 7 som Windows 8. Utgivelsen på Windows 8 betyr ikke så mye for meg.

 

Nå kjenner jeg ikke Windows 8. Men, jeg synes jeg kjenner Microsoft godt nok.

 

Ellers er Linux velkommen jo mer og mer brukervennlig det måtte utvikle seg til å bli. Om en også kunne sluppet mer unna terminalvinduet til ting så ville Linux kunne erstatte Windows nesten totalt.

 

Hva bruker folk PC til hovedsakelig i våre dager. Tja, :hmm: jeg tipper det er surfing på internett.

Lenke til kommentar

Blir sikkert til å oppgradere ved en anledning selv, men er ikke fornøyd med å gjøre det hvert tredje år(kanskje oftere ved noen anledninger). I mine øyne er dette melking, og jeg syns de kunne minst ha ventet til 2013 for å gi ut ett nytt operativsystem.

Du kan jo bare la være. - Det er vel ingen som truer deg til å oppgradere?

så sant så sant, ingen truer deg med å oppgradere, du velger alt selv om du vil det eller ikke, selv skal eg oppgradere, har hatt xp siden det kom ut

Lenke til kommentar

De fleste surfer på nettet og skriver litt meldinger til hverandre som å være på en av disse sosiale nettstedene.

 

Først ble det sag at slik enkelt databruk like god kunne gjøres på en laptop som på en stasjonær pc.

Nå som de aller fles nettopp bruker laptopper så må vel det være perfekt .

 

Må nå som nettbrettene er kommer så hevdes det man man kan gjøre det samme der.

hva skal man da med en pc ?

 

Hvor praktisk det er med nettbrettene er det delte meninger om.

 

Slik jeg har forstått det skal W8 være enda mere tilrettelegg for nettbrett, mobiltelefoner og slike dingser

 

Driver man med lit andre ting i tillegg (privat regnskap , bildebehandling . o.s.v ) så treger man forsatt pcen

Lenke til kommentar

Om ryktene stemmer så får vi se Windows 8 for slates neste uke. Men i mine øyne er det ikke nok med en skjerm om man surfer på nettet, jeg bruker tastaturet såpass mye at det blir uholdbart å bruke en ett virtuellt tastatur.

 

På en måte finnes det gode løsnigner som den Acer eller Asus tableten som har utskyvbart tastatur, men Android er laget for touch, så det blir ikke optimalt det heller. Tablets er og blir content consumption enheter.

 

Det er her Mircosoft ser ut til å gjøre noe spennende, ved å ha ett tablet og ett desktop UI for Windows 8 vil vi bruke en tablet for enkel content consumption når det er behovet og så kan man switch over til desktop UI om man skal gjøre mer avanserte ting.

Lenke til kommentar

Nå finnes det løse tastatur som ekstra utstyr til mange av disse nettbrettene.

hvor optimal det ville være kan nok diskuteres.

 

hva velger man egentlig ?

laptop med tastatur, som kan være lit stor ,- eller nettbrett med løst tastatur som kan være lit kontete å bruke , eller klarer man seg med det virtuelle tastaturet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...