Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er bekreftet at vi får sett noe av Riverrun? Iom at Robb & co besøkte Harrenhall nå, og at det ble unngått hele sesong 2. Vet at vi ser den brennende båten hvor antageligvis Hoster ligger død i traileren, og at Edmure og Brynden blir introdusert.

Endret av gard.
Lenke til kommentar

Hvis Rhaegar og Lyanna sin sønn lever kan han vel umulig dø i bok 5, eller?

 

Etter Ned og utallige andre "skuffelser", så er svaret:

Alle kan dø.

Det ville ikke forundre meg om han spiller terninger hver gang noen skal drepes, med fordeler og ulemper til deres terningkast basert på karakterenes evner og antall, og skriver og aksepterer resultatet uansett hva det er.

 

Med all respekt for produsentene:

Det eneste som er sikkert er at forfatteren bør få rævva i gir og fullføre serien, på en ordentlig måte, før han dør av overvekt.

Det har gått alt for mange år!

Lenke til kommentar

Herregud som folk tar det greiene med GRRM langt. Drit med personhets. HBO hadde aldri gitt grønt lys for en serie som Game of Thrones hadde de ikke fått noe garanti for at de skulle få vite hvordan det avsluttes. Hva er så farlig om tv-serien tar igjen bøkene? Handlingen vil jo forsette på tv-skjermen.

Lenke til kommentar

1) Produsentene har bekreftet at det ikke vil være noen hindring å avslutte tv-serien før bøkene er ferdig. 2) GRRM sa det best når han beskrev ringvirkninger som følge av endringer i tv-serien: gjør du en liten endring i sesong 1, vil du måtte gjøre to større i sesong to. Dette blir fire store endringer i sesong tre osv. Han poengterte at dette var helt nødvendig for tv-serien, og at de dermed forteller en litt annen historie enn hva bøkene vil. Derfor er det ikke store problemet for noen om tv-serien blir ferdig først, siden de alt vet hvordan bøkene skal ende, og siden det vil være en markant forskjell mellom de to mediene på det tidspunktet.

Lenke til kommentar

Det JEG er mest spent på, er hva de har tenkt å gjøre med sesong 5 av Game of Thrones. A Feast er en god bok det, men å adaptere den til en hel sesong med TV-underholdning tror jeg kan bli vanskelig. Det skjer ganske lite i den boken. Mulig at de kommer til å mikse opp Feast og Dance, og lage 2-3 separate kronologiske sesonger, for å få med hele karakterspennet.

Lenke til kommentar

Det er positivt, både at serien fortsetter selv om bøkene ikke fullføres (eller selv om serien tar igjen bøkene) og at serien blir såpass forskjellig fra bøkene at det kanskje etter hvert vil bli så forskjellig at selv vi som har lest bøkene ikke er "spoilet" i forhold til handlingene i bøkene.

 

Kanskje det også er løsningen på den dårlige progresjonen i AFFC. Jeg tror nok uansett at TV-serien vil velge å følge alle karakterene paralelt istedenfor å lage en pause i progresjonen for noen av karakterene slik som GRRM gjorde.

Lenke til kommentar

Det JEG er mest spent på, er hva de har tenkt å gjøre med sesong 5 av Game of Thrones. A Feast er en god bok det, men å adaptere den til en hel sesong med TV-underholdning tror jeg kan bli vanskelig. Det skjer ganske lite i den boken. Mulig at de kommer til å mikse opp Feast og Dance, og lage 2-3 separate kronologiske sesonger, for å få med hele karakterspennet.

 

Dette har de også kommentert, uten at det er helt slått fast enda. De tar utganskpunkt i at Feast og Dance er en stor bok, og filmer dem samtidig. Dette betyr faktisk at det er svært sannsynelig at vi får noe fra Dance i slutten av sesong 4 (siden sesong tre tar for seg godt over 1/2 SoS).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er bekreftet at vi får sett noe av Riverrun? Iom at Robb & co besøkte Harrenhall nå, og at det ble unngått hele sesong 2. Vet at vi ser den brennende båten hvor antageligvis Hoster ligger død i traileren, og at Edmure og Brynden blir introdusert.

 

I episode 3 denne sesongen så har Blackfish og Catelyn en scene inne i selve slottet i Riverrun etter begravelse-scenen.

 

Også Arya går nær grensa til Riverrun, men kommer ikke helt inn i Riverrun på grunn av Thoros (som introduseres i natt) og Beric (som introduseres i episode 4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...