Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så akkurat siste episode, og serien fortsetter å imponere. Har forlengst gledet meg til Iwan Rheon som Ramsay Snow, og denne episoden viser jo litt mer hvem han er. Danys mot slutten vil vel være en scene som de fleste sitter igjen med, men likte veldig godt møtet mellom Lady Olenna og Lord Varys.

Lenke til kommentar

Ja, det er helt utrolig at Martin klarer å skrive en koloss av en bok uten at Daenerys beveger seg en millimeter mot å invadere Westeros. Noen av de største eposene i den vestlige litteraturen er blitt skrevet på den lengden A Dance with Dragons har, så det skulle ikke være så vanskelig å få noe til å skje på så mange sider.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er så uforståelig. Jeg forstår at Martin sliter med å holde orden på karakterene og at det er tidkrevende å bevege historien fremover når alle historiene deres skal flettes sammen, men da gir det jo absolutt ingen mening å introduere flere karakterer i stedet for å nøste opp de knutene som finnes.

Lenke til kommentar

Men også mye snacks som kan bli bra i serien! Sams reise til the Citadel, Aryas opplevelser i Braavos, politiske opptøyer på the Iron Islands. Og sist men ikke minst: " I am looking for a highborn maid of three-and-ten, with blue eyes and auburn hair." - Tidenes mest repeterte qoute fra en bok, noensinne.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Synes virkelig ting begynner å dra seg til nå ja. Beste episoden hittil i sesongen i hvert fall.

 

Men en ting jeg kicker litt på er Maergery som hinter overfor Sansa om at Sansa kanskje kan gifte seg med Loras. Har hun glemt at Loras er Kingsguard (og for den saks skyld overhodet ikke interessert i Sansa)? Eller er hun bare manipulerende (fordi hun vet at dette er noe Sansa vil like å høre)?

 

Og en annen ting: Ramsay Snow... Han virker ikke å ha noen særlig stor maktposisjon på the Dreadfort i øyeblikket. Det rimer dårlig med Roose Boltons forslag til Robb om å sende Ramsay for å befri Winterfell. Jeg kunne forstått det om han fremdeles ønsket å lure Theon til å tro at han er en annen enn det han faktisk er, men i det øyeblikket han ber dem henge Theon opp igjen skjønner jo Theon tegninga, så da er det jo liten vits i å fortsette maskeraden?

Lenke til kommentar

Tror serieskaperne prøver å få Ramsay til å virke mest mulig fucked up, men jeg fikk ikke helt inntrykk av at "maskeraden" fortsatte etter at han var hengt opp igjen.

 

En ting jeg ikke husker fra bøkene: Har vi fått vite hvem som forgiftet Joffrey? Har et vagt minne om at det kan ha vært Varys, men begynner å bli lenge siden jeg leste bøkene.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke husker fra bøkene: Har vi fått vite hvem som forgiftet Joffrey? Har et vagt minne om at det kan ha vært Varys, men begynner å bli lenge siden jeg leste bøkene.

 

Tyrion? :tease:

 

Neida, det var vel en sammensvergelse mellom bl.a. "the queen of thorns" og Littlefinger? I TV-serien virker det som om de prøver å hinte til at det var Varys som pushet Olenna inn i det samarbeidet med Littlefinger. Grei tvist det, spør du meg.

 

Har sikkert blitt diskutert før, men hvorfor bytte navn på Vargo?

 

Min gjetning: Fordi personene ikke er identiske. Vargo Hoat var en leiesoldat fra the Brave Companions, mens Locke tilsynelatende er en av Roose Boltons egne menn. På den måten "slipper" de også å gjøre narr av folk som lesper - noe jeg er ganske sikker på at de ville ha fått en del tyn for.

Lenke til kommentar
Men en ting jeg kicker litt på er Maergery som hinter overfor Sansa om at Sansa kanskje kan gifte seg med Loras. Har hun glemt at Loras er Kingsguard (og for den saks skyld overhodet ikke interessert i Sansa)? Eller er hun bare manipulerende (fordi hun vet at dette er noe Sansa vil like å høre)?

 

Loras er ikke Kingsguard i tv-serien. De vil nok genuint at Sansa skal gifte seg med Loras (brødrene hans eksisterer ikke i tv-serien), sånn de får Winterfell hvis Robb dør.

Lenke til kommentar

Neida, det var vel en sammensvergelse mellom bl.a. "the queen of thorns" og Littlefinger? I TV-serien virker det som om de prøver å hinte til at det var Varys som pushet Olenna inn i det samarbeidet med Littlefinger. Grei tvist det, spør du meg.

Er ikke umulig, men jeg husker ikke at det ble nevnt eksplisitt. Er kanskje den mest logiske sammensvergelsen når jeg tenker over det, eller i hvert fall at Lady Olenna sto bak mordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...