Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som om Shae kommer til å havne i enden av et tau, og ikke i senga til Tywin. Men det gir vel Tyrion enda større grunn til å besøke faren sin på toalettet. :)

 

Jeg håper ikke det! Sviket til Shae er en del av årsaken til Tyrions virkelig svarte humør i bok 5. Dersom de lar henne dø mens Tyrion fortsatt bryr seg om henne ødelegger det karakteroppbyggingen hans.

Lenke til kommentar

Blir nok heller ikke noen Tom of sevenstreams, siden Thoros of Myr har tatt hans plass.

 

Men jeg lurer fælt på hvem det blir som kapper hånda av Jaime, ettersom vi ikke har sett snurten av Vargo Hoat enda heller, og Jaime allerede er i fangenskap hos Boltons. Hvis Boltons gjør det ser jeg ikke helt hvordan de i ettertid klarer å skape en allianse med Lannisters.

Lenke til kommentar

Blir nok heller ikke noen Tom of sevenstreams, siden Thoros of Myr har tatt hans plass.

 

Men jeg lurer fælt på hvem det blir som kapper hånda av Jaime, ettersom vi ikke har sett snurten av Vargo Hoat enda heller, og Jaime allerede er i fangenskap hos Boltons. Hvis Boltons gjør det ser jeg ikke helt hvordan de i ettertid klarer å skape en allianse med Lannisters.

 

Fikk vel ikke se at de ble tatt til fange? Så mulig Jaime & Brienne går sammen å tar ut hele den der gjengen for litt ekstra action.

Lenke til kommentar

Men jeg lurer fælt på hvem det blir som kapper hånda av Jaime, ettersom vi ikke har sett snurten av Vargo Hoat enda heller, og Jaime allerede er i fangenskap hos Boltons. Hvis Boltons gjør det ser jeg ikke helt hvordan de i ettertid klarer å skape en allianse med Lannisters.

 

Se ukas episode på nytt du. Det er Locke (eller Vargo Hoat) som leder troppen som finner og tar Brienne og Jamie til fange.

 

a_560x375.jpg

 

Og i slutten av episode 3 kapper han av sverd-hånda til Jamie, og ydmyker han ca. hele episode 4 med delene til Jamie og Brienne.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Ramsay fremstilles sånn som han er i bøkene så er det i hvert fall mer som blir "nesten ille å se på" fremover, uansett hvor mye man måtte hate Theon.

 

Har ikke mye sympati for Theon selv, men i TV-serien synes jeg ikke de helt har klart å få frem den stakkarslige personligheten hans, og ønsket hans om å få til noe stort, men hele tiden feile i forsøket. Samt det at han rives mellom lojaliteten til Starks og til familien. Og selv om han ender opp med å velge familien er det veldig tydelig i bøkene at han angrer mye av det han gjør. I TV-serien, etter møtet med faren, fremstår han som mye sterkere enn jeg oppfattet ham i bøkene, og som 100% fiende av Starks. Litt misvisende. Egentlig tror jeg Balon hadde rett når han sa at tiden som ward hos starks har formet Theon slik at han ville passet bedre inn hos Starks enn hos Greyjoys.

 

Koste meg stort med episode 3 i går. Stolscenen var helt konge. Moro med ekstra detaljer som er in-character men som ikke er i bøkene.

 

Mange misforståelser og ville teorier i andre tråden for tiden forresten. Artig underholdning det og. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vel alle 3 bryllupene så vidt jeg har fått med meg. Mulig i samme episode også?

 

Kan umulig skje. Sansa og Tyrion gifter seg da en stund før de andre - og RW skjer også før Margaery/Joff vel - men ettersom de nevnte brullyppet nå i ep3 så ble jeg usikker på hvordan de fikser det.

 

Kan s3 virkelig bli så syk at ep9 så dør både Joeff og Cat/Robb? Ep10 pleier jo til vanlig å være ganske "stille", og i år går jeg utifra at Cat "våkner opp" og det med Dany.

Lenke til kommentar

Oj, glemte Littlefinger og Lysa, så det er 4 bryllup.

 

Mulig det blir Tyrion&Sansa + RW i samme episode. Så de andre to neste sesong.

 

Eller Tyrion+Sansa i ep 6/7 eller noe.

 

Lenge siden jeg leste bøkene, så går litt i surr med tidslinjen her. :D

Endret av FBEN
Lenke til kommentar

Sammendrag for episode 6-8 ble sluppet for en uke siden. Ep6 lyder som følger: "King’s Landing hosts a wedding, and Tyrion and Sansa spend the night together. Dany meets the Titan’s Bastard. Davos demands proof from Melisandre. Sam and Gilly meet an older gentleman"

Så Tyrion + Sansa er vel Ep6.

 

Maury; Har du sett flere episoder enn oss "vanlige" siden du virker ganske sikker på at det ikke er Dreadfort i Ep4? Med tanke på at du er bidragsyter i serienytt.no.

Theon ble bedt om å gå øst, og Iron Islands er ikke østover. Det som derimot ligger østover er Dreadfort, med mindre alt går i surr for meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...