Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide med en oppdatering om Ankerbatteriet. Batteritiden var fortsatt bra, men jeg begynte plutselig å få problemer med at telefonen plutselig kunne slå seg av uten varsel. Jeg kunne starte den igjen, men mer eller mindre rett etter at jeg hadde tastet pinkode slo den seg av igjen. Det eneste som hjalp var å sette den i lading. Typisk skjedde dette når batteriet kom under 50%.

Er nå tilbake på standardbatteriet og har ikke hatt problemet siden, men savner batterikapasiteten. Er det andre Ankerbrukere her som har opplevd det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er egentli batteritiden ved normal bruk på denne telefonen?

Så må du nesten definere "normal bruk". Til mitt normale bruk holder originalbatteriet snaut en dag. Det vil si totalt ca 2-3 timer kombinert tale-/skjerm på tid. I tillegg kommer synk av Gmail og exchange (push), Facebook, twitter og vær. Bruker stort sett tlf til surfing, og spiller sjelden.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg oppdaterte mobilen i dag, men når den var ferdig så fikk jeg en stemme som sier alt som foregår på mobilen. Naturligvis ganske irriterende. Vet dere hva jeg har klart for noe nå, og hvordan endrer jeg det?

 

Edit:

 

Jeg slo av talk-back, og da forsvant stemmen! :)

Endret av Autzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en oppdatering om Ankerbatteriet. Batteritiden var fortsatt bra, men jeg begynte plutselig å få problemer med at telefonen plutselig kunne slå seg av uten varsel. Jeg kunne starte den igjen, men mer eller mindre rett etter at jeg hadde tastet pinkode slo den seg av igjen. Det eneste som hjalp var å sette den i lading. Typisk skjedde dette når batteriet kom under 50%.

Er nå tilbake på standardbatteriet og har ikke hatt problemet siden, men savner batterikapasiteten. Er det andre Ankerbrukere her som har opplevd det samme?

Har veldig god erfaring med batteriet. Ladet alltid hver natt tidligere. Nå går det ofte to dager mellom lading. Opplever nå at jeg aldri er bekymret for å gå tom for strøm, noe jeg ofte var redd for før.

 

Lenke til kommentar

Hvilke roms bruker folk om dagen? Har prøvd en del nå, men er foreløpig mest fornøyd med ARHD + leedroid tweeks og faux kernel. Prøver den nyeste bricked kernel nå, men synes denne bruker betraktelig mer batteri enn faux, så blir nok å prøve den nyeste til faux gett!

 

Vist du har alerede prøvd Faux kernels så kan du ikke gå tilba til andre som feks bricked eller Sebastian, skal du gjør det så må du slette noen filer tror jeg, dette må du lese om.

 

Jeg vet iaf at du ikke kan gå til andre utenom og forandre på noe etter du har flashet, dette er grunnen til batteriforbruket ditt er sånn nå.

 

Ps prøv nyeste ARHD 6.2.2 , samt Faux v4 som ble sluppet i final i går/dag.

 

Faux er et godt valg nå, vil si den er den beste.

Lenke til kommentar

Hvilke roms bruker folk om dagen? Har prøvd en del nå, men er foreløpig mest fornøyd med ARHD + leedroid tweeks og faux kernel. Prøver den nyeste bricked kernel nå, men synes denne bruker betraktelig mer batteri enn faux, så blir nok å prøve den nyeste til faux gett!

 

Vist du har alerede prøvd Faux kernels så kan du ikke gå tilba til andre som feks bricked eller Sebastian, skal du gjør det så må du slette noen filer tror jeg, dette må du lese om.

 

Jeg vet iaf at du ikke kan gå til andre utenom og forandre på noe etter du har flashet, dette er grunnen til batteriforbruket ditt er sånn nå.

 

Ps prøv nyeste ARHD 6.2.2 , samt Faux v4 som ble sluppet i final i går/dag.

 

Faux er et godt valg nå, vil si den er den beste.

Wiper dalvik og vanlig cache, dette skal holde så vidt jeg vet. kjører 6.2.1 nå, såpass lite forskjell til 6.2.2 at jeg ikke gidder å flashe. Gikk over til den nyeste Faux kernel i morges, merker allerede stor forskjell på batteritid og ikke noe lag.

Lenke til kommentar

Prøvde å søke i tråden, men tar meg ikke tid til å lese over 60 sider.

 

Har noen andre med HTC Sensation opplevd at volumknappen bare detter av? Det skjedde på min telefon i dag. Mistenker at det var en klåfingret 2 åring som lekte med telefonen i går som har noe med dette å gjøre. Uansett, det er umulig å få festet knappen igjen. Eller, om jeg setter den ene "spissen" nedover, så sitter knappen, men da virker den ikke. Og setter jeg "spissen" oppover, så virker knappen, men detter ut igjen med en gang,

 

Om ingen har noen gode tips, innser jeg at jeg må kjøpe meg et helt nytt batterideksel (hele baksiden).

Bestilte en fra ebay i dag (denne her) kom på 132 kroner. Fant ingen i norske nettbutikker, og jeg ringte både Elkjøp, Expert og Telekiosken i dag, og ingen hadde noe slikt.

 

Frem til jeg får den, ser det ut som en tapebitt er det som er løsningen, om ingen her vet om noen triks.

Vet jo ikke helt hva som har skjedd heller, ingen ting ser ødelagt ut. Men på innsiden er det bare en slik gummisak på den ene siden, så kanskje jeg har mistet en slik.

Lenke til kommentar

@myhken:

 

Det samme har skjedd med meg, og det er visst et ganske vanlig problem. Mange på XDA har fått nytt deksel fra HTC uten å betale noe for det, men jeg bare festet den igjen med en liten dråpe superlim.

 

"Spissen" skal være oppover, og gummibiten skal henge fast i den enden uten spiss. Jeg tok en bitteliten dråpe superlim på gummibiten og monterte knappen. Den virker nå akkurat som før.

Lenke til kommentar

Fikk en SW-update i går jeg håpet skulle fikse omstartsproblemet der den optimaliserer apps o.l., men dengang ei :(

 

Gudene vet hva de 15 MB'ene i går gjorde.

 

Akkurat det med "optimaliseringen" er et problem.

Telefonen bruker svært lang tid på en restart.

 

Noen som har neon tips?

 

Etter siste oppdatering vises heller ikke bildene i albumet i automatisk liggende visning om man vender på telefonen. :-/

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke telefonen bruker lenger tid på å starte nå enn den gjorde tidligere selvom den "optimaliserer". Tidligere stod den jo en evighet og litt til på den hvite htc-skjermen.

 

Edit: ingen problemer med autorotasjon av bilder hos meg.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...