Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg ny mobil, på tide å bytte ut min gamle HD2. Hadde planer om å kjøpe Sensation XE, men så fikk jeg se XL! Usikker på hvilken jeg bør velge. Jeg bruker for det meste mobilen kun til å surfe, facebook, spill osv. Har i utgangspunktet ikke tenkt til å se film, så vet ikke om jeg har behov for 4,7 tommers skjerm! Noen som vet noe mer om forskjellene? Forstod det slik at XL ikke har tokjerneprosessor slik som XE. Batteritiden har ikke så veldig mye å si, bare den slipper å gå tom før leggetid ved normalt bruk. Er det noen her som kan hjelpe meg litt? Hvilken telefon er best? Hvis man ser på specs, oppløsning på skjermen, prosessor osv...? Jeg har ikke så utrolig stor peling på dette :)

Lenke til kommentar

@dmathisen

 

Denne artikkelen vil vel interessere deg

http://theultralinx.com/2011/10/htc-sensation-xe-vs-sensation-xl.html

 

Jeg har jo Sensation, den vanlige og er godt fornøyd med den. Men skulle jeg valgt mellom XE og XL hadde jeg nok godt for XE. Spør du meg er XL en større mobil med større skjerm - da bør jo batteriet være bedre enn XL, minst! Det er det ikke. Det virker rett og slett litt som om telefonen er "for stor" for specsa! Da er det vel bedre med en telefon som går "hånd i hånd" (:p) med spesifikasjonene, for å si det på en slik måte.

 

Jeg bruker for det meste mobilen kun til å...

Vel, sånt kan man ikke si når man snakker om slike telefoner! Hva man gjør på telefonen endrer seg etter hva telefonen er god for! Tro meg.

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

@dmathisen

 

Denne artikkelen vil vel interessere deg

http://theultralinx.com/2011/10/htc-sensation-xe-vs-sensation-xl.html

 

Jeg har jo Sensation, den vanlige og er godt fornøyd med den. Men skulle jeg valgt mellom XE og XL hadde jeg nok godt for XE. Spør du meg er XL en større mobil med større skjerm - da bør jo batteriet være bedre enn XL, minst! Det er det ikke. Det virker rett og slett litt som om telefonen er "for stor" for specsa! Da er det vel bedre med en telefon som går "hånd i hånd" (:p) med spesifikasjonene, for å si det på en slik måte.

 

Jeg bruker for det meste mobilen kun til å...

Vel' date=' sånt kan man ikke si når man snakker om slike telefoner! Hva man gjør på telefonen endrer seg etter hva telefonen er god for! Tro meg.

[/quote']

Takk for svar! Ser poenget, har tenkt på det selv. Men er bare redd for at jeg kommer til å angre hvis jeg går for xl. Selv om det i utgangspunktet er xe jeg har gledet meg til.det er sant, men har ikke tid til å holde på så mye med mobilen som jeg har lyst til. Kjører Android på min HD2 nå, og det er for det meste det jeg skrev ovenfor jeg bruker den til!

Endret av DMATHISEN
Lenke til kommentar

Vil bare fortelle dere andre forum brukere om min elendighet her. Min HTC Sensation ble kjøpt i begynnelsen av juni. Etterhvert begynner den å reboote mer og mer, opptil 30 ganger daglig. WIFI er ustabil, og jeg ser wifi slå seg av/på/av/på i wifi menyen. Sender inn og det tar tre uker før jeg får den tilbake. SW oppdatert... Dette hadde jeg selv oppdatert i et forsøk på å fikse problemet. Mobilen har fortsatt fra første øyeblikk de samme problemene. Sender mobilen inn til Deltaservice igjen dagen etter og bestemmer meg for å holde tett oppfølging denne gangen. Ringer hver dag, og blir lovet de første dagene at mobilen skal prioriteres når den kommer inn. I dag derimot fikk jeg beskjed om at HTC ikke har en slik prioritering for såkalt rerep, jeg må stå i køen en gang til for å få fikset det samme problemet. TAKK HTC og Deltaservice for deres glimrende kundeservice. FY F*en hvor jeg er forbanna nå.. Kommer den tilbake med SW oppdatert en gang til, så sprekker jeg.

 

Synd du var uheldig med sensation'en din.

 

 

Når det kommer til deltaservice er det et MØKKAVERKSTED uten like.

 

Sendte inn en Sony ericsson der en gang med feilmelding "alien battery" når laderen ble satt i, og den brukte strøm som fy. Jeg flasha firmware på nytt fra scratch (DaVinchi) og kjøpte nytt orginalt batteri og lader uten hell. Sendte med detaljert feilbeskrivelse og beskrivelse av prosessen jeg hadde gjort. Fikk den tilbake _5 uker_ etterpå med ordreinfo: Oppdatert software, batteri ladet. SAMME FEIL. Makan til amatører.

 

En annen gang var jeg i kontakt med dem da de har service for Tatung tv'er. Det var en mer eller mindre kjent feil i EDID versjonen som tv'en min var utstyrt med, som gjorde at 1:1 pixelmapping ikke fungerte.

 

Jeg var i kontakt med Deltaservice der jeg forklarte detaljert om feilen og hvordan denne kunne løses, og spurte om de kunne sende ny edid så jeg kunne flashe selv. Jeg ble møtt med konstante "du må sende tv'en inn til service så vi får se på hva som er feil". JEG _VISSTE JO_ hva som var feil. Jeg refererte også tidligere dårlige erfaring med deres ventetid og kundeservice og påpekte at dette var en fix som tok meg 5 minutter å fikse selv, i mot at de skulle bruke 5 uker. Nei. Blått, blankt nei.

 

Så fant jeg en som hadde hacked EDID selv. 5 minutter senere var tv-en god som ny. "#¤"#¤"#¤ Deltaservice.

 

Det ble en kraftig avsporing.... jeg kjente jeg ble så frustrert når jeg leste om deltaservice at det bare "glapp utav meg" ^^

 

MEN! Jeg sendte inn HTC hero til rep (skjermbytte, touchbug) en gang, og da klarte faktisk Deltaservice å reparere den og sende den tilbake innen en uke ....

 

 

Lenke til kommentar

Forresten, anbefaler alle å prøve ut 3.5 Sense. La inn InsertCoin 3.1.8, er så smooth og evernote sync er bare rosinen i pølsa. Så fornøyd med HTC sin jobb på Sense.

 

InsertCoin så jævli smooth ut. Tror jeg skal prøve en root og teste ut den senere i kveld ! Er du fortsatt på 3.1.8 ? Ser at versjon 3.3.0 ble sluppet i går nemlig...regner med det er en stable release ? Hvordan er det med norske menyer, ordbok osv ? (evnt også radio oppdatering ? har aldri gjort det tidligere nemlig)

Lenke til kommentar

har 3.3.0 og er veldig fornøyd med den.. er norsk der med ordbøker men har den fortsatt på engelsk, men den er stabil og rask :thumbup:

den bruker ril´en til 10.58 radioen så kan være lurt å flashe den radioen når du først er i gang..

 

Aldri flashet radio før (kun root'et den gamle Desiren min tidligere, Sensation er fortsatt stock).....hva er beste rekkefølge ? root, titanium backup, custom rom, ny radio ?

Lenke til kommentar

Der var vel sikkerhets-oppdateringen fra HTC på plass. 1.45.401.3 er programvarenr

 

Der var vel sikkerhets-oppdateringen fra HTC på plass. 1.45.401.3 er programvarenr

Ike tilgjengelig ennå vha telefonen.

 

Brukte:

 

Se etter oppdateringer manuelt:

 

På startskjermbildet klikker du på og klikker på Innstillinger.

Klikk på Om telefonen > Programvareoppdateringer > Kontroller nå.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg root'et og installert insertcoin 3.3. Alt fungerer veldig bra så langt og alt av programmer, bokmerker, kontakter osv ble fikset fra google kontoen. Ser veldig slick ut så langt med sense 3.5...alt av småprogram-crap man ikke trenger er også fjernet.

 

Hva er egentlig dette med oppdatering av radio? Er det noe poeng å gjøre det?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg root'et og installert insertcoin 3.3. Alt fungerer veldig bra så langt og alt av programmer, bokmerker, kontakter osv ble fikset fra google kontoen. Ser veldig slick ut så langt med sense 3.5...alt av småprogram-crap man ikke trenger er også fjernet.

 

Hva er egentlig dette med oppdatering av radio? Er det noe poeng å gjøre det?

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke, men jeg gjorde det av den enkle grunn av at det stod jeg skulle gjøre det. Så jeg har hvertfall den nyeste radioen som kom med beats versjonen (trur jeg).

 

Skal sies at jeg opplevde store forsinkelser på SMS i går, men mulig det bare var Telenor eller hva nå enn hun hadde i sin ende.

 

Radio oppdatering skal visstnok forhindre unormalt høyt batteribruk i det minste. Og har hvertfall ikke lagt merke til noe negativt med å oppdatere radio så er vel ikke noe grunn til å advare mot å gjøre det.

Lenke til kommentar

Jaja, knuste min desire HD i forrige uke, og i den anledning skaffet jeg meg heller en Sensation. Kjørte leedroid ROM på min DHD og derfor er ikke forskjellene så veldig store igrunnen. Men at det er en mer heftig telefon er det ikke tvil om! Det som derimot irriterer meg er at jeg har vært så heldig å fått 2 døde pixler på skjermen. De er helt oppe og i den grad ikke i veien, men plagte litt da jeg la merke til dem.. :p

 

Spørsmålet mitt er om dette er et faresignal for resten av skjermen, slik jeg bør bytte den nå før jeg tar den skikkelig i bruk? Den er kjøpt over netcom sin nettbutikk, så det er ikke bare å tar turen innom "butikken". Så jeg tror rett og slett jeg gir faen, med mindre noen har noen andre tanker om dette?

 

Edit: aargh, de er til tider veldig i veien. Sykt irriterende. Får ringe netcom i morgen.

Endret av Northland
Lenke til kommentar

@Northland

 

Når du kjøper en ny tlf skal du selvfølgelig kunne regne med at den fungerer 100 %. Uansett!

 

Du skal ikke nøye deg med at "det går bra" med to døde piksler. Ring Netcom så fort som mulig, og prøv deg gjerne på en liten erstatning for bryderiet :p

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Jeg har netopp anskaffet en Sensation XE, og batteritiden er ufattelig dårlig... spessielt når den merker jeg dette vist jeg legger meg og mobilen har rundt 60% strøm og når jeg våkner har den slått seg av...

 

på batteribruken har skjerm 32%, Telefonen ikke i bruk 27%, Celle Standby 27%, telefonsamtaler 14 %

 

hva er egentligt forskjell på tlf ikke i bruk og celle standby og skulle det ikke være mulig å korte ned disse en god del?

 

har allerede installert Juice Defender gratisversjon.

Lenke til kommentar

Jeg har netopp anskaffet en Sensation XE, og batteritiden er ufattelig dårlig... spessielt når den merker jeg dette vist jeg legger meg og mobilen har rundt 60% strøm og når jeg våkner har den slått seg av...

 

på batteribruken har skjerm 32%, Telefonen ikke i bruk 27%, Celle Standby 27%, telefonsamtaler 14 %

 

hva er egentligt forskjell på tlf ikke i bruk og celle standby og skulle det ikke være mulig å korte ned disse en god del?

 

har allerede installert Juice Defender gratisversjon.

Celle standby viser vel hvor mye strøm som er brukt til å holde kontakt med mobilnettet. Hvis du har dårlig dekning, kan denne verdien bli høy. Sjekk selve batterigrafen, og se på linja "aktiv". Hvis den er solid blå går telefonen aldri i dvale, og da vil den bruke mer strøm. Du kan også sjekke "våken tid", som bør være mye lavere enn oppetid. At den tømmer batteriet fra 60% på en natt er uansett helt unormalt.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...