Gå til innhold

Viser fram sylskarp skjerm for nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har så lite til overs for Apple nå om dagen. Hypnotiserer kjøpere med å kjøpe produktplassering i alle de store filmene innenfor hollywood, samt at de saksøker alle for alt og ingenting om dagen. Da kan de få smake litt på egen medisin når de hindrer andre i sin utvikling.

Vi er nok ganske klar over dine meninger... :)

Å kjøpe produktplassering i filmer/serier er helt vanlig, det er ikke bare Apple som gjør dette. Så nettopp på en episode av Hawaii Five-0, og der bruke de Windows Phone, og brukte utrykk som "Bing-it".

Saksøking av "alt og alle" er ikke noe unikt for Apple.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1305399162' post='17750648']

Har så lite til overs for Apple nå om dagen. Hypnotiserer kjøpere med å kjøpe produktplassering i alle de store filmene innenfor hollywood, samt at de saksøker alle for alt og ingenting om dagen. Da kan de få smake litt på egen medisin når de hindrer andre i sin utvikling.

Vi er nok ganske klar over dine meninger... :)

Å kjøpe produktplassering i filmer/serier er helt vanlig, det er ikke bare Apple som gjør dette. Så nettopp på en episode av Hawaii Five-0, og der bruke de Windows Phone, og brukte utrykk som "Bing-it".

Saksøking av "alt og alle" er ikke noe unikt for Apple.

 

At andre oppfører seg som rasshøl er vel i utgangspunktet ikke noe hindre for å ha lite til vers for at apple gjør det?

 

AtW

Lenke til kommentar

For noen år siden (strengt tatt mer en "noen" år) så du jo Motorola-telefoner i ALLE filmer, så uvanlig er det ikke nei. Personlig ser jeg ikke behovet for såpass ekstrem oppløsning når jeg klarer meg FINT med 1680x1050 på 21" PC-skjermen min. (Valgte IPS-panel fremfor høyere oppløsning)

Lenke til kommentar

Samsung utvikler seg utrolig raskt om dagen. Det blir helt klart spennende å følge med på hva fremtiden bringer.

 

Slik tror jeg Galaxy 10.1 HD blir i starten av 2012:

 

- Android 4.0

- Samsungs Retina Display

- Quad core CPU/GPU

- 2GB RAM

- 8mpix med full HD @ 30 fps

- 7mm tykk

 

Det er softwaren som er interessant, ikke hardwaren.

 

At andre oppfører seg som rasshøl er vel i utgangspunktet ikke noe hindre for å ha lite til vers for at apple gjør det?

 

AtW

 

Syntes det er litt spesielt at folk hater Apple for å tydeligvis ha meget god markedsføring... :shrug:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg har noe imot apple fordi jeg hater applebrukere som ikke aner hvorfor de bruker det. Som ja må være litt credz til apple.

 

Men jeg syns det hadde vært utrolig kult om samsung nå ikke ga apple denne teknologien og prøvde og ta over nettbrett markedet :D

Lenke til kommentar

Jeg har noe imot apple fordi jeg hater applebrukere som ikke aner hvorfor de bruker det. Som ja må være litt credz til apple.

 

Men jeg syns det hadde vært utrolig kult om samsung nå ikke ga apple denne teknologien og prøvde og ta over nettbrett markedet :D

Er litt spesielt å hate en gruppe brukere på dette grunnlaget. Men det sier vel mer om deg enn om de.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har noe imot apple fordi jeg hater applebrukere som ikke aner hvorfor de bruker det. Som ja må være litt credz til apple.

 

Men jeg syns det hadde vært utrolig kult om samsung nå ikke ga apple denne teknologien og prøvde og ta over nettbrett markedet :D

Er litt spesielt å hate en gruppe brukere på dette grunnlaget. Men det sier vel mer om deg enn om de.

 

Hater de som sier det er best men ikke vet hvorfor, eller sikter til irrelevant ting.

 

Jeg er egentlig ikke anti-mac fyr, men jeg vet hvorfor jeg liker det, og det er ikke specsa.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Jeg har noe imot apple fordi jeg hater applebrukere som ikke aner hvorfor de bruker det. Som ja må være litt credz til apple.

 

Men jeg syns det hadde vært utrolig kult om samsung nå ikke ga apple denne teknologien og prøvde og ta over nettbrett markedet :D

Er litt spesielt å hate en gruppe brukere på dette grunnlaget. Men det sier vel mer om deg enn om de.

 

Hater de som sier det er best men ikke vet hvorfor, eller sikter til irrelevant ting.

 

Jeg er egentlig ikke anti-mac fyr, men jeg vet hvorfor jeg liker det, og det er ikke specsa.

 

 

 

 

Javel, jeg driter rett å slett i hvorfor folk velger som de gjør. Men om noen spør meg om råd, så forsøker jeg så godt jeg kan å gi dem råd basert på deres behov, og ikke mitt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt urealistisk å se dette panelet først i iPad 3, spør du meg?

Med tanke på at LG har produsert paneler til iphone 4, imac, cinema display og ipadene så spørs det vel om apple ikke har en lenger-gående avtale med LG.

 

Så er jo spørsmålet når LG svarer på dette stuntet... Gi meg 2560*1600 på 14" skjermene så blir jeg happy.

Lenke til kommentar
Syntes det er litt spesielt at folk hater Apple for å tydeligvis ha meget god markedsføring...

 

Og hvem er det som holder liv i denne markedsføringen? Tips: Det er ikke bare Apple. De trenger ikke å bruke en øre på markedsføring ettersom apple-tilhengerene har tatt over stafettpinnen. Irriterer det meg? Selvfølgelig likegyldig til det, men som de fleste blir jeg oppgitt av å få Apple-info presset ned i halsen når det ikke er interessant.

Lenke til kommentar
Syntes det er litt spesielt at folk hater Apple for å tydeligvis ha meget god markedsføring...

 

Og hvem er det som holder liv i denne markedsføringen? Tips: Det er ikke bare Apple. De trenger ikke å bruke en øre på markedsføring ettersom apple-tilhengerene har tatt over stafettpinnen. Irriterer det meg? Selvfølgelig likegyldig til det, men som de fleste blir jeg oppgitt av å få Apple-info presset ned i halsen når det ikke er interessant.

 

Gratis markedsføring er jo den aller beste sorten.

Lenke til kommentar

 

 

Syntes det er litt spesielt at folk hater Apple for å tydeligvis ha meget god markedsføring... :shrug:

 

Jeg tror ikke folk misliker markedsføring som sådan, det er ihvertfall bare en delgrunn, jeg tipper endel er irritert fordi apple er såpass populært, selv om det kanskje ikke er det beste produktet. Og dermed blir de irritert på markedsføringen som de antar er grunnen til at det er slik. Personlig synes jeg apple har noe ganske bra hardware, men de blir ofte hemmet av software. I tillegg mener jeg det er til vårt alles beste, apple-fan elelr ikke, om apples markedsandeler ikke blir for høye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg apple har noe ganske bra hardware, men de blir ofte hemmet av software.
Til tross for generelt "ganske bra hardware" som du skriver, så har jo hardware-"begrensinger" eller perversjoner i form av proprietære tilkoblinger også vært "varemerket" til Apple, de klarte til og med å lage en ikkekompatibel (for dyp) minijack inngang om jeg husker riktig. Også deres eksklusive bruk av mini-displayport har begrenset skjermtilkoblingsmulighetene på deres bærbare kraftig.
Lenke til kommentar

Er vel bare å kjøpe det man har lyst på vel? Man skal da ikke ha følelser for multinasjonale selskaper.

 

Legger til:

vaio z 13,1":

2008: 1600x900

2010:1920x1080

2012: 2560x1600? :dribble:

Har siklet på den maskinen veldig lenge nå men prisen skremmer. Håper Sony kan få konkurranse på den fronten der.

Lenke til kommentar

Det er softwaren som er interessant, ikke hardwaren.

Her tar du fullstendig feil.

 

Det som er viktig i dag er både Hardware OG Software.

 

Alle tablets og telefoner har i dag mer enn god nok hardware. Problemet er at softwaren er alt for dårlig kodet og rushet ut til massene.

 

Er vel bare å kjøpe det man har lyst på vel? Man skal da ikke ha følelser for multinasjonale selskaper.

 

Legger til:

vaio z 13,1":

2008: 1600x900

2010:1920x1080

2012: 2560x1600? :dribble:

Har siklet på den maskinen veldig lenge nå men prisen skremmer. Håper Sony kan få konkurranse på den fronten der.

 

Får jeg sommerjobb skal jeg kjøpe meg en selv. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er mange faktorer på pads og mobiltelefoner som er viktigere enn skjermoppløsning i seg selv.

 

Men jeg kan ikke unngå å legge merke til at iPhone 4 sin oppløsning stadig fremheves som noe fantastisk - og da gjerne av de samme folkene som sa at oppløsning var lite viktig på en telefon når iPhone i flere år hadde crap oppløsning sammenlignet med konkurrentene.

 

Det er en ekstrem grad av dobbeltmoral her; hva Apple måtte ha (enten det er supert eller elendig i forhold til konkurrentene) er 'fasiten' og det som er riktig for menigheten :)

 

Når det er sagt kunne iPad gjerne hatt litt høyere oppløsning - jeg har ikke hatt en bærbar PC med samme eller lavere oppløsning enn iPad på snart 10 år tror jeg.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Det er softwaren som er interessant, ikke hardwaren.

Her tar du fullstendig feil.

 

Det som er viktig i dag er både Hardware OG Software.

 

Alle tablets og telefoner har i dag mer enn god nok hardware. Problemet er at softwaren er alt for dårlig kodet og rushet ut til massene.

 

 

Javel? Utviklingen går svært raskt på begge disse frontene, og man får åpenbart fordeler på begge fronter av den raske utviklingen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...