Gå til innhold

– Microsoft kjøper Skype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv vis linux/OSX og andre klienter ikke forsvinne, vil de sikkert ikke blir noe bedre, Microsoft har en tendens til å bloate alt de eier. Har jo løst å blir litt mer aktivt i bruk av IRC, men de fleste av de jeg kjenne orke vel ikke det eller er rett og slett for dum^^, tok allerede veldig langt tid før det begynte å bruke Skype i stedet for MSN.

Lenke til kommentar

Selv vis linux/OSX og andre klienter ikke forsvinne, vil de sikkert ikke blir noe bedre, Microsoft har en tendens til å bloate alt de eier. Har jo løst å blir litt mer aktivt i bruk av IRC, men de fleste av de jeg kjenne orke vel ikke det eller er rett og slett for dum^^, tok allerede veldig langt tid før det begynte å bruke Skype i stedet for MSN.

 

Jeg bruker skype litt til småprosjekt, og jeg er uenig. Det er veldig mye du ikke kan gjøres i IRC som du kan gjøre i skype, f.eks enkel bildesending samt skrivebordsdeling.

Saken er vel at det finnes per dags dato ikke noe skikkelig alternativ til skype i sin store helhet.

 

Dog, det er vel min biaserte mening. Antar sjansene for at noen stabler på bena en skikkelig og rebust klient er mer eller mindre null :( Og det irriterer livet av meg.

Vis en klient blir stablet på benene, så vil den mangel alle godsakene til skype.

Lenke til kommentar

Jeg er en av mange som gikk over på skype etter at Microsoft ganske enkelt ødla MSN for min del, både UI og funksjoner som jeg ikke hadde en eneste ting til overs for fikk meg over på skype og VoIP mer eller mindre daglig. Vil kalle dette dårlige nyheter.

Lenke til kommentar

Kapitalisme er bra og det hår heldigvis hånd i hånd med åpne og frie løsninger.

 

Det er kapitalismens kreftsvulster, monopolene, som ligner mest på kommunisme. Dvs. ineffektivitet og ingen motivasjon for framgang.

 

Det beste, som mange av oss har håpet på, var om Skype friga kommunikasjonsprotokollen sånn at vi kunne få en sunn konkurranse på åpne og frie løsninger.

 

Trollpost fra Simen1? Hva skjer? ...

 

Hvordan var det nå med kapitalisme og monopolisme igjen? Er patentvesenet, og i særdeleshet mykvarepatenter et uttrykk for kapitalisme eller kommunisme. (Du må ned på et ganske banalt vurderingsgrunnlag hvis du klarer å forsvare kaptialistiske effekter som kommunisme, og i kraft av dette inneffektive og uten motivasjon for fremgang.!? Er det ikke planøkonomien som redder oss hver gang "kommunismen" tar overhånd?) Jeg bare spør. Så får det være opp til andre å vurdere hvor mye reform og kontroll man vil underlegge det frie markedet. At det helt på egen hånd klarer å styre seg bort fra frie og åpne løsninger synes for meg å være bevist gjennom epiriske tilnærminger.

 

 

Linuxklienten har aldri vært fullgod in32 versjonen. Å tro at dette endrer seg er som å tro at det er hold i 5-årsplanene til skype selv mht. fri programvare.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Den fra Simen "Uten motivasjon for fremgang" har vi sett allerede og ikke så langt tilbake i historien.

Tenker da på kampen mellom Intel og AMD, 1GHz kappløpet var det heftig konkurranse og stort press på framgang.

 

Men så fikk Intel overhånd med Core og da stagnerte utviklingen, så der ser du det i aksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har en tendens til å bloate alt de eier.

Avhengig av hvilke øyne som ser så kan Skype sies å være ganske så bloated allerede vil jeg nå påstå. Det er en ganske tungdrevet klient om du kun bruker det til chat (rambruk f. eks). Dessuten er UI ikke akkurat veldig lett (som i lightweight).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg synes det er trist at Skype blir solgt til en av de store da det som regel er bedre med flere aktører enn færre. Hvem som tar over er som å velge mellom pest eller kolera, det spiller mindre rolle siden det ikke finnes gode alternativ.

Lenke til kommentar

Som primært windows-bruker kan det virke som en positiv å få skype funksjonalitet integrert sømløst inn sammen med resten av OSet - gitt at ikke MS bare roter det til med bloatware. MSN messenger er desverre et eksempel på det - men samtidig har MS også blitt flinkere i det siste på et mer effektivt og minimalistisk aproach, så jeg har enda håp om at det kunne bli bra.

 

Det jeg er mindre entusiastisk over er at dette effektivt vil gjøre Skype Microsoft ekslusivt, ihvertfall mest sansynlig. Jeg håper og ber om at dette ikke vil bli tilfellet. Et virkelig godt kommunikasjonsprogram er avhengig av at du faktisk kan få fatt i alle du bryr deg om å få fatt på - og du kan ikke da bare annta at alle skal bruke Windows. Sånn er bare ikke den vikelige verden. Jeg håper MS enten kan slippe klienter til andre OS også i håp om å spre populariteten av deres merkenavn, eller ihvertfall på en eller annen måte få i gang noe samarbeid med opensource miljøene om utvilking av slike klienter - dog det er sikker så mye jussproblemer rundt slik at jeg ikke er optimistisk.

 

Vi får se hva som skjer med dette. Jeg hadde vært litt gladere om Google vandt ærlig talt, men det ble ihvertfall ikke Facebook! Sånn sett kan vi vel alle være enig om at situasjonen kunne vært mye værre ;)

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft kommer nok ikke til å gjøre Skype Microsoft eksklusiv. Er rimelig sikker på at de kommer til å lage klienter for sine produkter, OSX, IOS, BB, Symbian og kanskje Android. I tillegg vil det nok være mulig for tredjeparter å lage klienter for andre plattformer som Linux og Android om ikke Microsoft gjør det.

Lenke til kommentar
"Skype will support Microsoft devices like Xbox and Kinect, Windows Phone and a wide array of Windows devices, and Microsoft will connect Skype users with Lync, Outlook, Xbox Live and other communities. Microsoft will continue to invest in and support Skype clients on non-Microsoft platforms."

Noe som sannsynligvis betyr OSX, iOS og kanskje Android. Neppe Linux.

Lenke til kommentar

Selv vis linux/OSX og andre klienter ikke forsvinne, vil de sikkert ikke blir noe bedre, Microsoft har en tendens til å bloate alt de eier. Har jo løst å blir litt mer aktivt i bruk av IRC, men de fleste av de jeg kjenne orke vel ikke det eller er rett og slett for dum^^, tok allerede veldig langt tid før det begynte å bruke Skype i stedet for MSN.

 

Jeg bruker skype litt til småprosjekt, og jeg er uenig. Det er veldig mye du ikke kan gjøres i IRC som du kan gjøre i skype, f.eks enkel bildesending samt skrivebordsdeling.

Saken er vel at det finnes per dags dato ikke noe skikkelig alternativ til skype i sin store helhet.

 

Dog, det er vel min biaserte mening. Antar sjansene for at noen stabler på bena en skikkelig og rebust klient er mer eller mindre null :( Og det irriterer livet av meg.

Vis en klient blir stablet på benene, så vil den mangel alle godsakene til skype.

 

Jeg har ikke sakt at IRC er bedre en skype, men det holde for mitt bruk, problemet er vel at irc er for komplisert for bestemor, lille søskenbarn, kompisen som har en datafobie etc. ^^

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
"Skype will support Microsoft devices like Xbox and Kinect, Windows Phone and a wide array of Windows devices, and Microsoft will connect Skype users with Lync, Outlook, Xbox Live and other communities. Microsoft will continue to invest in and support Skype clients on non-Microsoft platforms."

Noe som sannsynligvis betyr OSX, iOS og kanskje Android. Neppe Linux.

 

Har Linux hatt samme prioritet som Windows og OSX når Skype var ett selvstendig selskap da? Linux har en knøttliten markedsandel, så å tro/håpe/forvente at de skal ha samme prioritet som Windows er håpløst.

 

Men som sagt så regner jeg med at Microsoft gjør det mulig for 3. parts utviklere å lage klienter for de plattformene de ikke vil lage selv.

 

Eneste som skremmer meg litt med denne handelen er dette:

 

6959_9205.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft tar ihvertfall enkelte forbehold, dessuten pressemeldingen som tom waits for alice lenket til hadde i tillegg et forbehold om at konkurransemyndighetene godkjenner overtakelsen av Skype til ett stort selskap som Microsoft. Myndighetene kommer nok til å vri og vende på steiner og lytte til bekymrede parters innspill. Sånn er det gamet med fusjoner enkelt og greit.

 

En får håpe at Microsoft er overvettig positive til hva Skype kan gjøre for deres business modell. For se bare på de mange snodige forbeholdene de tar. Det er vel slik de kanskje bare må skrive for å være 100 % sikre på å ikke tråkke i salaten med begge beina først. :roll: Kilden er Microsoft, som tom waits for alice la lenke til tidligere.

 

Forward-Looking Statements

 

Statements in this release that are “forward-looking statements” are based on current expectations and assumptions that are subject to risks and uncertainties. Actual results could differ materially because of factors such as:

 

Execution and competitive risks in transitioning to cloud-based computing;

 

Challenges to Microsoft’s business model;

 

Intense competition in all of Microsoft’s markets;

 

Microsoft’s continued ability to protect its intellectual property rights;

 

Claims that Microsoft has infringed the intellectual property rights of others;

 

The possibility of unauthorized disclosure of significant portions of Microsoft’s source code;

 

Actual or perceived security vulnerabilities in Microsoft products that could reduce revenue or lead to liability;

 

Improper disclosure of personal data could result in liability and harm to Microsoft’s reputation;

 

Outages and disruptions of services provided to customers directly or through third parties if Microsoft fails to maintain an adequate operations infrastructure;

 

Government litigation and regulation affecting how Microsoft designs and markets its products;

 

Microsoft’s ability to attract and retain talented employees;

 

Delays in product development and related product release schedules;

 

Significant business investments that may not gain customer acceptance and produce offsetting increases in revenue;

 

Unfavorable changes in general economic conditions, disruption of our partner networks or sales channels, or the availability of credit that affect demand for Microsoft’s products and services or the value of our investment portfolio;

 

Adverse results in legal disputes;

 

Unanticipated tax liabilities;

 

Quality or supply problems in Microsoft’s consumer hardware or other vertically integrated hardware and software products;

 

Impairment of goodwill or amortizable intangible assets causing a charge to earnings;

 

Exposure to increased economic and regulatory uncertainties from operating a global business;

 

Geopolitical conditions, natural disaster, cyberattack or other catastrophic events disrupting Microsoft’s business; and

 

Acquisitions and joint ventures that adversely affect the business.

 

For further information regarding risks and uncertainties associated with Microsoft’s business, please refer to the “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations” and “Risk Factors” sections of Microsoft’s SEC filings, including, but not limited to, its annual report on Form 10-K and quarterly reports on Form 10-Q

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...