Gå til innhold

Ingen røyking i sosialistenes paradis.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se at det er så dramatisk å sette 20års grense på tobakk. Jo færre som begynner å røyke jo mer sparer Norge på behandling av unødvendige krefttilfeller, hjerte/kar sykdommer etc etc etc.

Røykeloven som forbyr røyking på offentlig sted er ett av de mest vellykkede lovene vi har fått "tredd" ned over hodene våres de siste åra.

 

Det er også et forslag på trappene for å forby røyking i eget hjem.

 

Og nei, jeg er ikke antirøyk eller antitobakk, jeg har røkt i flere år men bruker nå snus.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jo færre som begynner å røyke jo mer sparer Norge på behandling av unødvendige krefttilfeller, hjerte/kar sykdommer etc etc etc.

Man skulle tro det, men staten får mer i inntekter fra tobakksavgifter enn det utgiftene øker med pga. sykdommer etc. Så rent samfunnsøkonomisk burde vel flere begynne å røyke. Da slipper vi kanskje eldrebølgen også. :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I Norge, så brukes staten som brekkstang for flertalls og særgruppeinteresser. Staten er ikke minste felles multiplum.

 

Måten samfunnet er organisert, gjør det lønnsomt å fucke andre i rassen for egen vinning. Det er ingen som kan gi meg represalier for å stemme på politikere som ønsker å forfordele meg grovt på bekostning av andre.

Endret av Nihilist1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er også et forslag på trappene for å forby røyking i eget hjem.

 

I tillegg utvides røyfri-soner i offentlige rom også, så tilslutt blir det i praksis totalforbud (uten at de har trengt å lage en eksplisitt lov som forbyr røyking)

 

Genialt! :thumbdown:

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Ang. kreftfaren, jeg kjenner vel rundt 7-8 personer som har pådratt seg kreft, og flertallet har aldri røyket!

 

I kjendis-verden er vel nylig avdøde (kreftsyke) Grete Waitz et "eksempel" på at mosjon & røykfri tilværelse ikke er garanti mot kreft.

 

Egentlig tror jeg overhodet ikke på statistikken om røyk vs kreft. Hvordan kommer man frem til at det er røyk som er hovedårsaken når noen omsider dauer av et eller annet? Hvis vedkommende har vært f.eks. sveiser å pusta inn sveiserøyk en mannsalder, så kan også det påvirke helsa. Eller kvinner med langvarig p-pille bruk, osv. Kort sagt mange livssituasjoner og yrker der ute som er helseskadelig. Men det er nok enklere å skylde på tobaksrøyk enn å fokusere på arbeidslivet eller andre samfunnsforhold (som koster mer penger og turbulens å gjøre noe med/forandre)

Lenke til kommentar

Ang. kreftfaren, jeg kjenner vel rundt 7-8 personer som har pådratt seg kreft, og flertallet har aldri røyket!

 

I kjendis-verden er vel nylig avdøde (kreftsyke) Grete Waitz et "eksempel" på at mosjon & røykfri tilværelse ikke er garanti mot kreft.

 

Egentlig tror jeg overhodet ikke på statistikken om røyk vs kreft. Hvordan kommer man frem til at det er røyk som er hovedårsaken når noen omsider dauer av et eller annet? Hvis vedkommende har vært f.eks. sveiser å pusta inn sveiserøyk en mannsalder, så kan også det påvirke helsa. Eller kvinner med langvarig p-pille bruk, osv. Kort sagt mange livssituasjoner og yrker der ute som er helseskadelig. Men det er nok enklere å skylde på tobaksrøyk enn å fokusere på arbeidslivet eller andre samfunnsforhold (som koster mer penger og turbulens å gjøre noe med/forandre)

 

Det er forskjell på kreft og lungekreft, når det er sagt, øker røyking faren for så godt som 100% av alle kreft typer, lungekreft er bare den mest ektreme, men leverkreft, hudkreft, halskreft, buksyttskkjærtel kreft osv.

 

Lungekreft er også em av de aller aller dødligste kreft fromene som finnes, 50% av dem som får det er dø før året er omme, 95% er døde innen 3 år, ca. 1% er i live etter 5 år, og det er de få heldige som ble opperet og med ektrem flaks ikke fikk det tilbake med en gang, John Wayne var en av de vedlig heldige og veldig få som kan si han overlevde lungekreft, men i dag er lungekreft nesten 100% av tiden en dødsdom. Og når du da tenker deg at 95% av alle lunge kreft tilfeller er pga. røyking er lungekreft den kreftfromen som er lettest å ungå. du trenger ikke roppe deg med anti oxydanter, du trenger ikke løpe en mil i uka, du trenger ikke en gang spise sunt, bare du ikke røyker er sjangsen for lungekreft ektremt liten.

 

Jeg er for total forbud mot røyking, det er det eneste lovlige produktet som drept 50% av brukerne, er litt som at man skulle la det være lov sniffe cyanid. noen få overlever kanskje, men det er og blir en gift som dreper de fleste.

 

Viss du virklig vil dø, anbefaler jeg russisk rullet, billigere enn røyk, LANGT mer smertefritt å dø av en kule i hode enn lungekreft eller kols, og mye raskere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forby! Forby! Forby!

 

Ignorante 18åringer skal få lov å stemme og det er flere som ønsker å senke denne alderen til 16 år. Hvorfor skal ikke disse få lov til å ta seg en sig? De er jo voksne nok til å bestemme hvem som skal styre landet...

 

Og hva er det som ikke fører til kreft nå til dags?

Lenke til kommentar

Røykeres rettigheter blir mer og mer innskrenket av sosialistene som styrer Norge, et av de senere eksemplene er at Helsedirektoratet vil heve aldersgrensen på å røyke til 20 år.

 

http://www.adressa.no/nyheter/politikk/article1628479.ece

 

Tobakk varer er nå også tvunget til å bli gjemt bak metall skap, men hvorfor skal staten leke moralpoliti og innskrenke rettighetene våre? Er det ikke opp til hvert menneske å selv bestemme hva de vil gjøre med sin egen kropp uten at staten skal stappe den store nesen sin inn andre sine private saker?

 

Norwegen über alles! :thumbdown:

 

Du kan gjerne gjøre hva du vil med kroppen din, bare sørg for at INGEN stakkarer må inhalere røyken din. Dessuten foreslår jeg at du frasier deg all rett til helsehjelp fra velferdsstaten. Jeg er ikke interessert i å subsidiere mennesker som MED VILJE skader sin egen kropp og fyller opp helsesystemet med unødige problemer.

Endret av Dux ducis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Røykeres rettigheter blir mer og mer innskrenket av sosialistene som styrer Norge, et av de senere eksemplene er at Helsedirektoratet vil heve aldersgrensen på å røyke til 20 år.

 

http://www.adressa.no/nyheter/politikk/article1628479.ece

 

Tobakk varer er nå også tvunget til å bli gjemt bak metall skap, men hvorfor skal staten leke moralpoliti og innskrenke rettighetene våre? Er det ikke opp til hvert menneske å selv bestemme hva de vil gjøre med sin egen kropp uten at staten skal stappe den store nesen sin inn andre sine private saker?

 

Norwegen über alles! :thumbdown:

 

Du kan gjerne gjøre hva du vil med kroppen din, bare sørg for at INGEN stakkarer må inhalere røyken din. Dessuten foreslår jeg at du frasier deg all rett til helsehjelp fra velferdsstaten. Jeg er ikke interessert i å subsidiere mennesker som MED VILJE skader sin egen kropp og fyller opp helsesystemet med unødige problemer.

 

Absolutt, Helsehjelp er overflødig vi burde også gjøre det sånn at man må frasi seg sin rett til helsehjelp hvis man Spiser ting som innheolder sukker, fett, karbohydrater og mye annet farlig. Sport og biler må også forbys, forøvrig burde man kunne røyke på åpene steder og private områder det er tillatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Røykeres rettigheter blir mer og mer innskrenket av sosialistene som styrer Norge, et av de senere eksemplene er at Helsedirektoratet vil heve aldersgrensen på å røyke til 20 år.

 

http://www.adressa.no/nyheter/politikk/article1628479.ece

 

Tobakk varer er nå også tvunget til å bli gjemt bak metall skap, men hvorfor skal staten leke moralpoliti og innskrenke rettighetene våre? Er det ikke opp til hvert menneske å selv bestemme hva de vil gjøre med sin egen kropp uten at staten skal stappe den store nesen sin inn andre sine private saker?

 

Norwegen über alles! :thumbdown:

 

Du kan gjerne gjøre hva du vil med kroppen din, bare sørg for at INGEN stakkarer må inhalere røyken din. Dessuten foreslår jeg at du frasier deg all rett til helsehjelp fra velferdsstaten. Jeg er ikke interessert i å subsidiere mennesker som MED VILJE skader sin egen kropp og fyller opp helsesystemet med unødige problemer.

 

Absolutt, Helsehjelp er overflødig vi burde også gjøre det sånn at man må frasi seg sin rett til helsehjelp hvis man Spiser ting som innheolder sukker, fett, karbohydrater og mye annet farlig. Sport og biler må også forbys, forøvrig burde man kunne røyke på åpene steder og private områder det er tillatt.

 

 

Vel, røyking er litt mindre nyansert enn sammensetningen av karbo, fett og sukker i matvarer. Vi er dessuten avhengig av biler og mat. Sport har garantert flere positive effekter for samfunnet enn negative - helsa øker ved å holde seg litt i form.

 

Røyk er en totalt unødvendig ting som bare skader deg selv og andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Røyk er en totalt unødvendig ting som bare skader deg selv og andre.

 

Røyk er akkurat like unødvendig som Cola. Drikk 15-20 glass med Cola om dagen, så skal du se at det ikke er så mye mindre skadelig.

 

Det finnes også de som klarer å begrense røykingen til langt mindre enn 20 om dagen.

 

Jeg tør påstå at fedme nærmer seg å bli et like stort helsemessig problem for samfunnet, som røyking.

 

Ikke at det egentlig forsvarer røyking, men man må se det litt i perspektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Røyk er en totalt unødvendig ting som bare skader deg selv og andre.

 

Røyk er akkurat like unødvendig som Cola. Drikk 15-20 glass med Cola om dagen, så skal du se at det ikke er så mye mindre skadelig.

 

Det finnes også de som klarer å begrense røykingen til langt mindre enn 20 om dagen.

 

Jeg tør påstå at fedme nærmer seg å bli et like stort helsemessig problem for samfunnet, som røyking.

 

Ikke at det egentlig forsvarer røyking, men man må se det litt i perspektiv.

 

Sant nok, men Cola er fortsatt noe som kan nytes i moderate mengder uten nevneverdige problemer. Så vidt meg bekjent er moderate mengder røyk bedre enn store mengder røyk, men moderate mengder røyk er fortsatt ille.. Du blir i hvert fall ikke skadet av å se en tjukkas drikke cola ute på byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok, men Cola er fortsatt noe som kan nytes i moderate mengder uten nevneverdige problemer. Så vidt meg bekjent er moderate mengder røyk bedre enn store mengder røyk, men moderate mengder røyk er fortsatt ille.. Du blir i hvert fall ikke skadet av å se en tjukkas drikke cola ute på byen.

 

Jeg tror heller ikke man blir nevneverdig skadet av å se noen ta en røyk ute på byen heller. Jeg er derimot veldig for at man ikke har lov til å røyke innendørs, på offentlig steder.

 

Poenget er uansett at det er langt ifra kun er røyk som er skadelig, men man kan ikke begynne å forby alle "nytelsesmidler". Da hadde vi fått en stusselig hverdag.

 

Mennesker må da kunne ta ansvar for sine egne valg, om de så skulle være veldig dumme. Og det økonomiske argumentet fungerer dårlig, så mye som Staten tar for røyken nå.

Lenke til kommentar

Det første jeg ser er potensialet til økt kriminalisering av befolkningen som røyker. Vi vet allerede at folk under 18 klarer å skaffe seg, men om man setter opp grensen til 20 år så vil man kriminalisere et lovlig rusmiddel for dem som er myndig. Om politiet vil håndheve dette, og være streng er ikke sikkert..

Lenke til kommentar

Røykeloven som forbyr røyking på offentlig sted er ett av de mest vellykkede lovene vi har fått "tredd" ned over hodene våres de siste åra.

 

Jeg var skeptisk da den loven kom, men må si det er fantastisk å kunne gå ut og slippe å sitte i en røyksky. Bare det at jeg slipper at klærne stinker av røyk når jeg kommer hjem er nok til at jeg synes loven er flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...