Gå til innhold

Kamptråd PL: Newcastle United - Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Løvenkrands var klar kontakt hvor spiller faller rett i bakken, Hernandez er ingen/lite kontakt, hvor spiller hoppe opp, lander på begge beina og faller. Klassisk filming å lande på beina og la knærne følge etter på bakken.

 

Synes 0 straffer her var greit nok, selv om Newcastle var nærmest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt at flere ga meg kritikk da jeg sa at Chicha var håpløs, samtidig som han slaktes nå. Han har så store mangler når det kommer til teknikk og fotballforståelse. Hvordan en spiller med så stor fart er sjanseløs 1vs1 forstår jeg virkelig ikke. Kaster også bort en haug med overganger ved å spille feil mann. For all del, han fortjener ikke kritikk, han er ung, han har gjort det ekstremt bra hittil og kan selvfølgelig (skal) utvikle slike ferdigheter, men jeg mener at Berbatov bør få spille. At han spilte som en sekk med dritt mot City gir jeg langt faen i, det må SAF ta på sin kappe som benker Premier Leagues toppscorer.

 

Så shut it right back at you, Game.

 

Når det gjelder kampen så var det bortekamp, uavgjort kommer vel ikke som noen bombe. Ligagullet står, som jeg sa, mellom United og Chelsea nå. Jeg tror ligaen avgjøres i siste serierunde og at en seier mot Blackpool er det som blir avgjørende for vår del - noe som gjør at vi vinner Premier League. Unødvendig å gjøre det spennende ja, men jeg tror vi tar det. Hvorfor Nani, en spiller som uansett hvor dårlig han har spilt kan finne fram det lille ekstra blir byttet ut med Michael Owen, en spiller som absolutt ikke har noe på en fotballbane å gjøre er fullstendig uforståelig, SAF. Var telefonlinja til Phelan brutt?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Det var laget som tapte, ikke enkeltspillere. Jeez.....!

 

Skuffende dette her, men håper Spurs gjør no vettugt i morra og at vi reiser oss mot Everton! Slik her går ikke, regner med at SAF pisker de nå fremover.

 

 

Med tapte, mener jeg tapte poeng før noen skyter meg.

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er at i den første er det en Newcastle-spiller som blir tatt, mens i den andre er det en Man Utd-spiller. Også bør det være straffe i den første, mens den andre iallefall ikke er gult kort. Hernandez overspiller, men det er berøring.

Synd dommeren ikke tørr gi gult til Nani (som etterhvert fortjener å få noen gule for filming, så han kutter ut tullet!).

Lenke til kommentar

Hvis det i det hele tatt er berøring så er det ikke nok til straffe.

Det er jo litt rart at det bare en man u supportere som har sett berøringen gjennom supporterbrillene sine. I studioet til TV2 var det ingen som så det og de syns det var greit med gultkort. Jeg er enig med dem. Men jeg kan være enig i at det kan være litt strengt.

Nani fortjener også gult som du er inne på.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

@Pat.

 

Å bruke "ekspertpanelet" til TV2 som fasit kommer sjeldent til å være et bra trekk. Bohinen er så ABU som du får det, og Lundekvam er en gammal junkie. Stoler du på Uwe "Us" Rösler, sålenge han sitter i en "ekspertstol"?

 

Jeg er enig i at det ikke er straffe til Hernandez, men situasjonene er "like" i den grad at både Anderson og D Simpson ikke går etter ball, men treffer mann. Dog, ingen klare forseelser. Dommeren var i det minste konsekvent på hva som skulle til for å få straffe. 0 straffer er helt ok.

 

Om dere trenger noe å kverrulere over så ta heller den latterlige inkonsekvensen dommer viser i det han gir Carrick gult kort da Tiote (Ameobi?) snubler i sine egne ben, for å så gi Tiote kortet for en forseelse på midten, men deretter (få sekunder etter) la en kliss lik situasjon (kan ha vært Williamson eller Guthrie) gå clear. Sjeldent sett mer innlysende tilfelle av kompensasjonsdømming.

Lenke til kommentar

Maefteda er den som er nærmest fasiten. Hernandez filmer og får et helt korrekt gult kort, mens Løvenkrans overspiller og faller som en sekk med poteter og skal selvsagt ikke ha straffe han heller. Om det er straffe så er det noe fundamentalt galt med idretten. Han henger igjen foten som såvidt rører Anderson og hiver seg ned som ei sulle.

 

0-0 helt greit, selv om jeg syntes vi burde satt en av de tre store sjansene vi fikk. Newcastle hadde vel knapt en stor sjanse i hele kampen, men fortjente poeng etter 1.omgangen sin.

 

Ellers finner jeg denne overveldene Berba-kjærligheten i hver kamp han ikke spiller, eller får rettmessig kritikk minst like patetisk som visses kampanje mot samme mann. Dere er like ille. Fyrens spilte ikke, get over it. Det var ingen scapegoats i kampen, det var bare en jevnt over ræva match. Den eneste som fortjener spesielt merknad for dårlig innsats er Anderson som så og si aldri leverer, spesielt ikke fra start. Bortevekk i sommer?

Lenke til kommentar

De engelske kommentatorene mente det var "harsh" med gult til Hernandez. Not a penalty, neihter a yellow card.

 

De reagerte forøvrig også på hvordan Barton holdt godt rundt Hernandez på et par cornere, og synes det var rart dommeren ikke gjorde noe. Burde vært et klart gult kort til Barton - og straffe om han fortsatte tullet. Dommeren snakket forøvrig til Barton en gang, men gjorde ingenting da han fortsatte som før.

 

Antar de med norsk kommentator påstod at Hernandez var like god, men han ble åpenbart holdt rundt mens han selv var opptatt av å komme seg løs.

Lenke til kommentar

Maefteda er den som er nærmest fasiten. Hernandez filmer og får et helt korrekt gult kort, mens Løvenkrans overspiller og faller som en sekk med poteter og skal selvsagt ikke ha straffe han heller. Om det er straffe så er det noe fundamentalt galt med idretten. Han henger igjen foten som såvidt rører Anderson og hiver seg ned som ei sulle.

 

0-0 helt greit, selv om jeg syntes vi burde satt en av de tre store sjansene vi fikk. Newcastle hadde vel knapt en stor sjanse i hele kampen, men fortjente poeng etter 1.omgangen sin.

 

Ellers finner jeg denne overveldene Berba-kjærligheten i hver kamp han ikke spiller, eller får rettmessig kritikk minst like patetisk som visses kampanje mot samme mann. Dere er like ille. Fyrens spilte ikke, get over it. Det var ingen scapegoats i kampen, det var bare en jevnt over ræva match. Den eneste som fortjener spesielt merknad for dårlig innsats er Anderson som så og si aldri leverer, spesielt ikke fra start. Bortevekk i sommer?

Det er vel fastslått allerede at det er.

 

Trodde du hadde en enorm mancrush på Anderson? Nå har jeg ikke sett så allverdens av han i år, men når vi spilte mot dere på OT så var han jævla god. Leverer lite sluttprodukt dog, men han skaper enormt mange sjangser bare med bevegelsene sine + energien han har over banen. Hadde likt å sett typen i Arsenal, om han ikke hadde vist de "typiske" tegna på at han kommer ifra Brasil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...