Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både moren og faren min er mørkhårete. Jeg er blond, og har en annen søster som også er blond.

 

Det er kun en tante på mor sin side som er blond, så vidt jeg vet :p

 

Både moren og faren din har det recessive genet for blondt hår, vil jeg tro.

 

Poenget var at selv om Lyanna var mørkhåret og Rhaegar var blond trenger det ikke bety at et evt. avskum hadde blitt svarthåret.

 

Selvsagt ikke, men det er ingen garanti for at avkommet ville hatt blondt hår selv om det er en Targaryen, slik som det ble antydet. (Men min formulering var for så vidt også like dårlig, ser jeg :p)

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Alle Targaryens er blonde, iallefall fram til generasjonen med Rhaegar og Dany, det vert stadfesta tidleg i serien. Meir usikker på om utsjånaden til Lyanna nokonsinnne vert detaljert.

 

Men, verkeleg - kvifor er det viktig at det kjem frå serien?  Sjølv med trådtittelen bak i hovudet er det framleis eit uunngåeleg faktum at viss teori X om emne Y skulle vise seg å vere løysinga GRRM til sist har gått for, så går sjølvsagt HBO for det same. PM meg gjerne viss du meiner du kan overtyde meg om noko anna. :)

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen sider tilbake prøver en bruker å forklare hvorfor han tror Iron Islands-mennene brente ned Winterfell, noe han gjør ved å ramse opp argumenter som taler i mot hans egen teori. En annen bruker påstår at de ikke har skip i GoT, og begrunner det med et sitat om krav til skipssertifikat, et sitat som for øvrig hadde lite å gjøre med hvordan man definerer et "skip". Andre brukere påstår at Jon ikke kan være Rhaegars sønn fordi han har svart hår. Ikke for å være frekk mot noen, men det er morsomt hvordan enkelte konklusjoner kan trekkes ut i fra så sviktende logikk. :)

 

Forresten, jeg tror voldtekt kanskje er den største årsaken til at bastarder har så lav sosial status i Westeros, samt nedlatende holdninger mot disse. Det var så vidt jeg vet vanlig i middelalderen at mange adelige tok seg en runde med de kvinnene de ville ha, så det er sannsynligvis også slik i Westeros. Dette, i tillegg til at Robert avskydde Targaryens, kunne vært en grunn for Ned til å holde et eventuelt voldtektsbarn av Rhaegar og Lyanna skjult for Robert.

 

Angående teorien om at Jon har sitt opphav bortenfor muren, bekreftes det ikke i starten av TV-serien at Ned hadde med seg Jon hjem sørfra etter Roberts Rebellion? Jeg tror det skjedde i en samtale mellom Ned og Cat, men Robert refererer jo også til dette. Ser ingen grunn til at Robert skulle snakke om Jon som et barn Ned fikk under/tok med seg hjem etter krigen om dette ikke var fakta.

Lenke til kommentar

Noen sider tilbake prøver en bruker å forklare hvorfor han tror Iron Islands-mennene brente ned Winterfell, noe han gjør ved å ramse opp argumenter som taler i mot hans egen teori. .

 

Regner med at du tenker på hva jeg skrev. Og det var jo akkurat det du skriver som jeg prøvde å argumentere for.

 

Alt tyder på at det er Irion Islands-folka som brente Winterfell, men samtidig er det store logiske brister mot akkurat dette. Oppsummert, jeg synes det var veldig merkelig hele greia.

Lenke til kommentar

Regner med at du tenker på hva jeg skrev. Og det var jo akkurat det du skriver som jeg prøvde å argumentere for.

Du skrev "Ok, kan forklare hvorfor jeg tror det jeg tror". Så fremsatte argumenter som talte i mot dette. Jeg syntes det var morsomt. Jeg trodde du skulle konkludere med "Iron Islands-mennene brente ikke Winterfell, vi må vente til sesong 2 med å se hva som skjedde" og at du bare hadde glemt et "ikke" i det andre innlegget. Du finner mye som skurrer, da skulle vel enkel logikk tilsi at konklusjonen din burde vært annerledes? Ikke at ordet "enkelt" eksisterer i GoT-universet.

 

Det du skrev om hår synes jeg heller ikke ga mye mening, da konklusjonen igjen burde vært motsatt basert på det du skrev, synes jeg. Jon ville jo aldri i verden hatt Targaryen-hår om han faktisk er Targaryen. Det ville i så fall vært tidenes dårligst bevarte hemmelighet og ikke noe man ville diskutert som en halvseriøs teori.

Endret av -Q-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...