Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BuffyAnneSummers, dette kommer nok litt brått på, men... Sannheten er at du er den siste etterkommer av de gamle vikingkongene, og den rettmessige arvingen til snøtronen i Norge.

 

Fra Wikipedia:

 

"Recessive gener er vikende gener som blir kamuflert av dominante gener, og som bare kommer til uttrykk sammen ved et allel likt seg selv. I praksis må recessivt virkende gener arves fra begge foreldrene for å komme til uttrykk (unntatt ved kjønnsbunden arv)."

 

Du har hverken arvet det blonde håret fra din mor eller din far, ettersom begge er mørkhårede? Når sant skal sies vet jeg ikke engang om blondt hår er et recessivt eller dominant gen. Jeg vil tro et Google-søk vil gi deg et lass med informasjon.

 

Synes uansett ikke du skal se bort i fra min teori om ditt ukjente opphav.

Lenke til kommentar
Du finner mye som skurrer, da skulle vel enkel logikk tilsi at konklusjonen din burde vært annerledes? Ikke at ordet "enkelt" eksisterer i GoT-universet..

 

Enkel logikk skulle tilsi at konklusjonen burde vært anderledes ja. MEN, av annen info vi har fått, blant annet hva Master Luwin sa til Bran, så sier han egentlig rett ut at det nettopp var Irion Islands-folka som brente byen.

 

Eneste vi kan er å vente til neste sesong, for vi får nok svar der. Men det skal være en rimelig god forklaring på hvordan det skjedde. Ellers synes vi har et plotthull, ikke at jeg ikke kan leve med det.

 

Det med hår. Hadde det vært sånn at Snow sin far var en Targaryen, som var det som ble diskutert. Så skulle han i teorien hatt Targaryen-hår vel? Alle i i Baratheon-familien hadde svart hår fordi faren hadde det. Alle Targaryene vi har sett hat hvitt hår fordi faren hadde det. Det er også derfor datteren/sønnen(husker ikke i farten) til Dany og Drago hadde mørkt hår. Fordi mannen i familien hadde mørkt.

 

Mulig jeg misforstår deg litt, men for å ha det klart. Jeg tror ikke Snow har en Targaryen som far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, alle i Baratheon-familien hadde det fordi det genet (svart hår) var dominant. Man kan jo selvfølgelig arve genetiske trekk fra sin mor.

 

Targaryens giftet seg hovedsaklig med hverandre, det har du sikkert fått med deg. Utover det vet vi lite om dem.

 

Alt tyder på at Jon ville hatt svart hår om foreldrene hans var Rhaegar og Lyanna, ettersom svart er dominant, og hvem som er mann er irrelevant.

Endret av -Q-
Lenke til kommentar

Jepp. Starks er jo for øvrig et eksempel på at man også i TV-serien (i tilfelle man ville teoretisere ut i fra at GRRM/HBO har tatt seg kunstneriske friheter) kan arve genetiske trekk fra sin mor. Robb og Sansa har jo Catelyns rødlige hår.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg pløyd igjennom sesong to også, gleder meg til sesong tre.

Kan fortsatt ikke fordra den lille guttevalpen på tronen, men nå har den unge nestenkonen hans også begynt å irritere meg.

 

Tror jeg må kjøpe bøkene, helst på engelsk og med hardbook cover.

Forslag til plasser å bestille alt?

Lenke til kommentar

Mest sannsynligvis 31. mars eller 7. april neste år. Jeg vedder mest på 31. mars siden den kommende Woody Harrelson/Matthew McConaughey-serien er på 8 episoder og vil bli sendt ifra slutten av januar. Dermed har kanalen et timeslang drama å sende etter den serien er ferdig/ferdig for sesongen i slutten av mars/tidlig april.

 

HBO kan i grunn ikke fucke opp for mye med sendemønstret til Game of Thrones, så noe tidligere enn ganske i slutten av mars skjer ikke.

Lenke til kommentar
Du finner mye som skurrer, da skulle vel enkel logikk tilsi at konklusjonen din burde vært annerledes? Ikke at ordet "enkelt" eksisterer i GoT-universet..

 

Enkel logikk skulle tilsi at konklusjonen burde vært anderledes ja. MEN, av annen info vi har fått, blant annet hva Master Luwin sa til Bran, så sier han egentlig rett ut at det nettopp var Irion Islands-folka som brente byen.

 

Åh? Hva var det han sa? Det fikk jeg tydeligvis ikke med meg.

Lenke til kommentar

"They can come back" eller noe i den duren sa han. Etter at Bran har sagt "They burn down everything". Bran & co har ikke sett hvem som har gjort det, og han har da ingen grunn til å tro at det var noen andre enn Irion Islands-folka.

 

Master Luwin har vært oppe hele tiden og må ha fått det med seg. Når han da svarer "they" på spørsmålet til Bran, så kan det for meg ikke være noen andre enn Irion Islands-folka.

Lenke til kommentar

I så fall bør man spørre seg: Hvorfor advarer ikke Luwin dem om at Bolton og kompani er forrædere? Nå husker jeg denne samtalen dårlig ettersom jeg kastet bort konsentrasjonen min på å irritere meg over denne/disse scenen(e). Men det ville jo være naturlig om Bran og Rickon nå søker tilflukt hos en av Robbs bannermenn. Da er det merkelig at Luwin ikke er mer spesifikk hvis det ikke var Iron Islands-mennene som brente Winterfell, hvis det er en mulighet for at det har skjedd et forræderi. Like merkelig som at Bran ikke stiller flere spørsmål om hva som har skjedd. "Why? What happened?"

 

Det skal for øvrig sies at Iron Islands-mennene gjorde alt annet enn å "overgi" seg på en måte Robb kan akseptere. Drepe Maester Luwin? Jeg vil gå så langt som å si at det er en verre handling enn å brenne Winterfell. Winterfell kan gjenoppbygges, Luwin har tjent Stark-familien hele Robbs liv og er nok elsket i tillegg til å være en pålitelig støttespiller. Og deres egen konge, hva vil han si? Hvis de altså overleverte Balons eneste gjenlevende sønn, sønnen som nettopp hadde kommet hjem etter å ha vært et gissel halve livet, til fienden, hvor en grusom skjebne sannsynligvis venter ham. Hva kan få slike forrædere til å tro at de bare kan dra/komme hjem i ro og fred?

 

Redigert:

 

En annen mulighet: De tok med seg Theon og brukte en skjult utgang til å komme seg unna. Før de gjorde dette brente de Winterfell. Men hvorfor slå Theon bevisstløs? Ulogisk.

 

Altså er ingen av disse tre alternative logiske i forhold til det vi fikk se. Hva skjedde egentlig?

Endret av -Q-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...