Gå til innhold

PL: 17.04.2011 Arsenal v Liverpool, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overtiden var selvfølgelig helt grei. Carragher lå nede i en evighet så de åtte minuttene er greie. Arsenal får straffe og man bruker mye tid på å få tatt den samt feiringen etterpå, som selvfølgelig dommeren tar hensyn til. Når frisparket til Liverpool skal taes tar det ytterlig mye tid, derfor ser det ut som at dommeren har lagt til langt mer tid enn det han egentlig har gjort.

 

For å ta et eksempel. La oss si dommeren legger til fire minutt. I det kampen runder 90min er det en spiller som blir skadet og blir liggende nede i fem minutt. Når kampen settes i gang står det 95 på klokka. Skal dommeren blåse av umiddelbart, eller skal han gi lagene de fire minuttene han hadde lagt til? Svaret sier i grunn seg selv, og det var det som skjedde i kampen mellom United og City da Owen avgjorde.

Lenke til kommentar

Money can't buy you trophy.

ditt lokalt auksjonshus.

Ja, det er vel der man får kjøpt et par trofeer i tiden når Roman er lei av å leke FM med klubben din og de treng cash...

 

 

Det er i grunn mye som må gå galt hvis en russisk oljemilliardær, verdt 165. millarder kroner, skal ende opp med å måtte selge PL-trofeer i Bergen for å få brødfø familien.

Lenke til kommentar

2 ganske billige straffespark på slutten, men syntes Fabregas fortjente det mer. Lucas konstruerer det helt selv, ved å stoppe helt opp, slik at Eboue krasjer i ryggen på han, og dermed straffe. Feil å skylde på Eboue synes jeg.

 

PL begynner å bli kjedelig nå. Så og si avgjort på topp, og snart er det ikke spenning mer i bunn heller. Blackpool, West Ham og Wolves rykker ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis eg hører en dritt om Fergietime fra en eneste i Liverpool leiren blir det overhøvling. Dette overgår Fergietime bigtime :D

 

Hvor mye overtid mener du det burde være ?

 

8 minutt var det, ble over 12. Har aldri sagt noenting om de 8, men de 4 ekstra var akkurat det som ble tiltet på i city kampen der fergietime plutselig ble introdusert.

 

Mener du det er et problem når det var to straffer (derav ett avspark) og et frispark på 16metern i de siste 5min?

 

Edit: Forøvrig trodde jeg man måtte ta avspark igjen før dommeren kunne blåse av jeg, men han blåste jo av rett etter straffa til Kuyt? Bare detaljer så klart, da han hadde blåst av med en gang uansett.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Tror ikke han mener det. Han vil bare poengtere at United fikk hylekor mot seg etter at Owen avgjorde på 95 når det egentlig var langt til fire min. Overtida som inneholdt et City-mål med påfølgende feiring, pluss et bytte i tillegg (+30 sek). Og i dag når Liverpool scorer etter 102, fire minutter etter at overtida er ute, så er det ingen i det hele tatt som nevner det.

 

Jeg er forresten enig med dommeren i både City-kampen, og her også. Riktig å legge til ekstra når det er stopp i spillet.

Lenke til kommentar

Skal man være sykt prippen på om det er riktig, så må man nesten telle sekundene som skal legges til under overtiden (hele overtiden på åtte minutter, selvsagt). Det har ikke jeg gjort, men det gikk jo en del tid på begge straffene, frisparket vårt før straffen, vi drøyde vel litt tid før straffene, osv., og dommeren skal jo heller ikke blåse av midt i et angrep. Men skjønner uansett at Arsenal-fansen føler litt snytt av dommeren for det, hadde jeg også gjort om titteldrømmen brast fire minutter på over-overtid. :p

 

@ Maefteda. Der er jeg uenig. Slik jeg ser det bremser jo Lucas ned farten (ikke så unaturlig, han er i ferd med å nå ballen) og befinner seg strategisk mellom ballen og Eboue, men det er Eboue som går rett i ryggen og beina på ham. Utrolig urutinert og elendig gjort på en feilvendt spiller på vei ut av boksen. Om det er straffe ... mja, jeg hadde ikke dømt det, men så mener jeg at Arsenals straffe var tilsvarende billig og når lista er lagt så må den følges.

Lenke til kommentar

Hvis eg hører en dritt om Fergietime fra en eneste i Liverpool leiren blir det overhøvling. Dette overgår Fergietime bigtime :D

 

Hvor mye overtid mener du det burde være ?

 

8 minutt var det, ble over 12. Har aldri sagt noenting om de 8, men de 4 ekstra var akkurat det som ble tiltet på i city kampen der fergietime plutselig ble introdusert.

 

 

 

Nå var det bare 1 minutt av disse 4 som ble spilt. Og det var det første etter avspark.

 

2 minutter (og 3 sekunder) måtte til før arsenal var ferdig med å klage og muren satt opp, sjekket faktisk.

 

Skuddet fra frisparket traff noen og gikk mot lucas som fikk straffespark. Ballen var i spill ca 4 sekunder der. Resten av overtiden gikk til å ta straffesparket. Eller skulle han blåst av før han fikk tatt straffen?

Lenke til kommentar

Vel, det er skuffende å høre kjipe fakta om klubben sin.

 

Vell, jeg var på plass på stadioen og så dette live, og det var ikke tilfeldig at det ble som det ble. Selv om enkelte av dere liker å hevde det er sånn....Eller at det er regelen fremfor untaket.

Det ble ikke pepet? Er den lyden lagt på som ekstraspor? Veldig dårlig av TV2 isåfall. Beklager min feiltolkning..... :ohmy:

 

Mener du det er et problem når det var to straffer (derav ett avspark) og et frispark på 16metern i de siste 5min?

 

Nei, men så mener eg heller ikke at det var problemer eller feil som ble gjort i city kampen heller. Men da ble det hyling over 1 minutt, i går var det 4....

 

Helt korrekt begge to...

Lenke til kommentar

jaja, vi kan vel være enige om at det er trist at united stikker av med tittelen igjen.

 

Minner meg om en Pondus stripe. Dere pondus og jokke konkluderte en leeds vs liverpool krangel med at de begge hatet Manchester United :)

 

Angående den tillagte tiden så er den angitte tileggstiden et minimum og dommere blåser ikke av under et angrep. Blir det en straffesituasjon etter et frispark i god posisjon så får man ta staffesparket

 

Vil også si at jeg ikke har sett kampen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Vel, det er skuffende å høre kjipe fakta om klubben sin.

 

Vell, jeg var på plass på stadioen og så dette live, og det var ikke tilfeldig at det ble som det ble. Selv om enkelte av dere liker å hevde det er sånn....Eller at det er regelen fremfor untaket.

Det ble ikke pepet? Er den lyden lagt på som ekstraspor? Veldig dårlig av TV2 isåfall. Beklager min feiltolkning..... :ohmy:

 

Mener du det er et problem når det var to straffer (derav ett avspark) og et frispark på 16metern i de siste 5min?

 

Nei, men så mener eg heller ikke at det var problemer eller feil som ble gjort i city kampen heller. Men da ble det hyling over 1 minutt, i går var det 4....

 

Helt korrekt begge to...

Dersom de var helt korrekte begge to.. Hvordan får du LFC sin til å overgå Fergietime bigtime?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problet er at du generaliserer at sånn er det alltid på Anfield Jotun, du vet like godt som meg at det er helt feil. Det var et untak, i et av verdens største fotball oppgjør. Jeg gidder ikke ta diskusjonen en gang til.

 

 

Forresten, cudos til alle supportere under markeringen i forkant avavspark, det var helt utrolig stille. Ble faktisk like stille på puben, noe jeg syntes var litt stas da det var en god del skotter der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...