Gå til innhold

[Løst] Spørsmål om UB


Nabojenta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det først felles opptak og seleksjon (Fos) i Kjevik. Dette varer i tre uker fra fra sent juni en gang. Klarer du opptaket mener jeg at du får fri i august og begynner utdanningen måneden etter. Du får 500 mer i måneden enn andre vernepliktige, altså 5000.

 

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/utdanningskalkulator/Sider/UB-kurs-rekruttskoleintruktør-(LFBS).aspx

 

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/utdanningskalkulator/Sider/Utskrevet-befalskurs.aspx

Endret av Major Pettersen
Lenke til kommentar

Såpass. Er opptaket virkelig så langt? Hva betår opptaket av da? Trodde det eneste som skulle testet var de fysiske kravene, lederegenskaper og slike ting..

Og er det vanskelig å bestå opptaket, skal det mye til liksom? Og hva ser de egentlig etter?:)

 

Hvis du begynner å søke på forsvaret.no en gang iblant ville vi spart oss for en tråd heller 2....

 

 

Men opptaket på FOS til UB \ BS består av fysiske tester, legesjekker, en uke i felt og litt anna snadder. Gå som sagt på forsvaret.no der ligger det tilogmed en film fra fjorårets opptak.

 

Edit: Leif

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Jeg ER faktisk inne på forsvaret.no.

Hvis det nå er så ille med en tråd ellr to fra meg, får du heller bare ignorere trådene da.

Fikk forresten innkallelse til sjøforsvaret idag, så da går alle planene i dass dersom det ikke er ledige plasser igjen i saniteten i hæren. Fuck.

 

Innkalling til førstegangstjeneste? Vi får nemlig ikke svar på lederutdanningsøknaden før rundt 17 mai.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på at absolutt alle spørsmålene du stiller i mitt forrige sitat står forklart meget godt på forsvaret.no. Igjen, konstruktiv kritikk, ikke ta det som klaging, men ser det flere ganger \ steder enn her at folk spør om ting som det er blitt spurt om 100 ganger før, og som er mulig å finne ut av selv via offisielle kilder etter maks 5 minutter med egeninnsats...

Lenke til kommentar

Jeg ER faktisk inne på forsvaret.no.

Hvis det nå er så ille med en tråd ellr to fra meg, får du heller bare ignorere trådene da.

Fikk forresten innkallelse til sjøforsvaret idag, så da går alle planene i dass dersom det ikke er ledige plasser igjen i saniteten i hæren. Fuck.

Prøvd å ringe Vernepliktsverket(VPV) og skifte avdeling? Jeg fikk i min tid også innkalling til Sjøforsvaret - Jeg ringte VPV og skaffet meg plass hos GSV. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...