Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vice, den diskusjonen blir bare for gjørmete. Man får heller ha integritet nok til å innrømme hva man gjør.

Evt. ha integritet nok til å bruke riktig ord og utrykk og ikke forsøple språket med egne definisjoner.

Du må nok redegjøre bedre for den påstanden :).

 

Eller la det være, for å diskutere om å piratkopiere musikk og film ikke er å stjele andres åndsverk blir en diskusjon som passer bedre i barneskoler. Det bryr meg ikke om de under kriminell lavalder gjør slikt, men andre burde ha bedre vett og klare å sette seg inn i hva det er.

 

Er du for piratkopiering fremfor gode betalingsmodeller får du ha pondus til å tørre å stå for det du faktisk gjør fremfor å prøve å skyve det under matta. Riktignok er det nok av individer som ikke tar ansvar for egne handlinger men jeg vil ikke si det er spesielt karakterstyrkende.

 

Hvis jeg piratkopierer forsøker jeg ikke bortforklare det på denne litt flaue måten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vice, den diskusjonen blir bare for gjørmete. Man får heller ha integritet nok til å innrømme hva man gjør.

Evt. ha integritet nok til å bruke riktig ord og utrykk og ikke forsøple språket med egne definisjoner.

Du må nok redegjøre bedre for den påstanden :).

Som moderator og selv du selv var inne på: Det forsøpler og avsporer diskusjonen å komme med slike egne definisjoner på ting.

Lenke til kommentar

Hvor tett er egentlig båndet mellom Spotify og plateselskapene ?

 

Noen som vet om en artist, uten kontrakt med et av de større selskapene, kan legge opp musikken sin på Spotify eller om denne mest sannsynlig ville bli nektet adgang ?

Slik jeg har forstått det er dette fullt og helt styrt av de store plateselskapene og det er ikke tilgang for uavhengige artister. Noe som selvsagt er å forvente fra den gjengen der. Dette er altså ikke ment å være en tjeneste for artistenes beste, men for plateselskapenes beste. Correct me if I'm wrong.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grooveshark har vært diskutert før i tråden og sjekkes enkelt ved å bruke søkeverktøyet for tråden :).

Ja. Derfor er det helt totalt uakseptabelt å si det en gang til. Brukeren skulle først ha lest igjennom hele tråden før han kom med en nyttig post. Fytti for en frekkhet å komme her å anbefale grooveshark uten å vite at det har vært i tråden først.

 

 

 

Vice:

"Deg om" at piratkopiering av andres åndsverk er helt akseptabelt ;).

 

 

Nå har jeg stort sett vært enig med deg i denne diskusjonen (når jeg har sittet og lest), men de arrogante blunkefjesene dine kan du spare deg for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grooveshark har vært diskutert før i tråden og sjekkes enkelt ved å bruke søkeverktøyet for tråden :).

Ja. Derfor er det helt totalt uakseptabelt å si det en gang til. Brukeren skulle først ha lest igjennom hele tråden før han kom med en nyttig post. Fytti for en frekkhet å komme her å anbefale grooveshark uten å vite at det har vært i tråden først.

Du kan skrive sarkastiske innlegg, du er flink. ;)

 

Poenget er at det er kjedelig for folk som har fulgt tråden når den går i sirkel. ;)

 

Slik skjer ofte når tråder når en del sider, fordi folk poster uten å ha lest tidligere sider. Ikke alltid like artig, men skjønner du sikkert. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan skrive sarkastiske innlegg, du er flink. ;)

 

Poenget er at det er kjedelig for folk som har fulgt tråden når den går i sirkel. ;)

 

Slik skjer ofte når tråder når en del sider, fordi folk poster uten å ha lest tidligere sider. Ikke alltid like artig, men skjønner du sikkert. ;)

 

Takk. ;) Jeg vet. ;)

Selvfølgelig skjer det ofte ;) men folk må slippe å lese 18 sider før de poster ;)

Ikke artig nei ;) det skjønner jeg ;)

 

;)

 

/irritert.

Men det skjønner du sikkert.


 

 

 

Ta poenget mitt, -Selv om tråden begynner å "gå i sirkel" så er det liten vits i å klage stort på det, tvilsomt at vedkommende har lest hele tråden selv.

Skal man liksom søke/ lese hele tråden før man kommer med tips eller sier noe som helst? Da hadde forumet vært et kjedelig sted å være. Er nok flere ting som har blitt diskutert mer enn én gang her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vice:

"Deg om" at piratkopiering av andres åndsverk er helt akseptabelt ;).

Hvor har jeg skrevet dette??

Kanskje du da heller bare skal være tydelig på hva du forsøkte å formidle.

 

Som moderator og selv du selv var inne på: Det forsøpler og avsporer diskusjonen å komme med slike egne definisjoner på ting.
Egne definisjoner på... ting. Ting blir noe vagt selv om man diskuterer mange "dingsebomser" her inne. Videre unnviker du bare å konkretisere hva du egentlig snakker om. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kanskje du da heller bare skal være tydelig på hva du forsøkte å formidle.

Kanskje du heller skulle slutte å tillegge andre personer meninger tatt fra lufta, før du beskylder andre for å fare med stråmenn?

 

Egne definisjoner på... ting. Ting blir noe vagt selv om man diskuterer mange "dingsebomser" her inne. Videre unnviker du bare å konkretisere hva du egentlig snakker om.

De fleste her er nok rimelig klar over hva det dreide seg om, men om viljen ikke er der kan det nok være vanskeligere. Moderator har også anbefalt å ikke gå videre på diskusjonen da det i utgangspunktet var offtopic.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje du da heller bare skal være tydelig på hva du forsøkte å formidle.

Kanskje du heller skulle slutte å tillegge andre personer meninger tatt fra lufta, før du beskylder andre for å fare med stråmenn?

Slik som jeg pekte på du gjorde tidligere? Nå har jeg uansett utdypet utsagnet mitt, så du skjønner hva meningen min egentlig var (ganske ulik den du ga meg). Du kan kommentere det om du vil.

 

Diskutant: Bidrar du noensinne med noe i en diskusjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vice:

Jeg ser ikke helt hvor moderator mener at du ikke skal konkretisere hva du faktisk snakker om. Dette har du hatt mulighet til utallige ganger men velger heller å fylle på med meningsløse innlegg. Du trenger ikke svare på dette innlegget.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vice:

Jeg ser ikke helt hvor moderator mener at du ikke skal konkretisere hva du faktisk snakker om. Dette har du hatt mulighet til utallige ganger men velger heller å fylle på med meningsløse innlegg. Du trenger ikke svare på dette innlegget.

Her kommer et kjempehint til deg om hva det dreier seg om: Moderatoren hadde brukernavn "Runar".

PS! Om du ikke vil ha respons på innleggene dine så foreslår jeg at du unngår å poste dem.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...