Gå til innhold

Spennende gjensyn i Mass Effect 3 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Nå er det jo også slik at me2 først ble lansert på xbox360, og ikke ps3.

I tillegg er det viktig å nevne at me1 var fullspekket med rollespillelementer, og det var me2 som prøvde å nå til et bredere publikum med en annen tolkning av rollespillelementene som hadde mer til felles med et FPS. (det gorde ikke noe for meg)

Men jeg gleder meg sykt til me3. Da blir det helge lan. Tror det er de beste spillene jeg har spilt noensinne (PS! Rå story;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ME2 ble faktisk et dårligere spill fordi det ble gitt ut på xbox.

 

Bare tull!

 

De måtte forandre på masse i historien fordi de ikke fikk plass til alt på en disk, det er derfor du får dossierne i to omganger og Legion så sent feks. Når tekniske begrensinger legger hemninger på story er det negativt.

Lenke til kommentar

ME2 ble faktisk et dårligere spill fordi det ble gitt ut på xbox.

 

Bare tull!

 

De måtte forandre på masse i historien fordi de ikke fikk plass til alt på en disk, det er derfor du får dossierne i to omganger og Legion så sent feks. Når tekniske begrensinger legger hemninger på story er det negativt.

 

Nå kom jo ikke hele spillet på en disk heller da :) Og at de måtte forandre historien tror jeg ikke før jeg ser det ;)

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk på at de venter med å lage Mass Effect mmo'et til grafikken når et høyere nivå enn i dag. Ser for meg at det haller bør komme ut om 5-6 år, kjørende på Unreal 4 motoren. Det ville passet bra med tanke på at sw:tor burde begynne å eldes på dette tidspunktet også.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å forklare i stor detaljer her, men både Tali og Legion har masse dialog i missions som det er umulig å ha dem med på, Ashley (eller Kaiden) reagerer for eksempel på at Tali er med deg på Horizon, men du kan ikke rekruttere Tali før etter Horizon.

 

Earlier in ME2's development Legion's acquisition mission was not part of the critical path, and could occur earlier in the game. Only later was it decided to fold the Reaper IFF into Legion's acquisition. This required only slight rewrites to the existing mission aboard the derelict Reaper. Evidence of this earlier design lies in Legion's unique dialogue lines for places like Purgatory, which can be heard if one uses save file modification and brings Legion along for the mission.

 

Along with Legion, it appears that Tali was originally available for recruitment at a much earlier point in Mass Effect 2, or that certain missions were intended to be available throughout the game.

 

Men for at 360 eiere ikke skal behøve å bytte disc hele tiden delte de spillet opp i 3 deler.

 

Start (Disc 1) Main Game (Disc 2) Endgame (Disc 1)

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

Jesus, dropp plattformkrigen. Det er en kjensgjerning at ME3 kommer ut på den hellige tre-enigheten blant dagens plattformer, ingen mengde indignasjon kommer til å endre på det.

 

La oss heller krangle om definisjonene på RPG, spesifikt om ME2 ikke egentlig befinner seg i en separat Guns 'n Conversation-sjanger, og sjansene for Bioware gjør som de lover i forhold til å reparere dette i ME3.

 

Hvorfor er det ikke flere personer som deg ! (faktisk ikke sarkastisk ment)

Lenke til kommentar

Siden når var Mass Effect Xbox exclusive? ..Var jo faktisk alltid planen til bioware å release det til PC og XBOX ... xbox versjon kom jo først, siden konsole spillere er mindre kresene enn pc spillere ... så xbox spillere var jo egentlig betatestere ;) også gjorde de forbedringer til PC versjonen :)

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk på at de venter med å lage Mass Effect mmo'et til grafikken når et høyere nivå enn i dag. Ser for meg at det haller bør komme ut om 5-6 år, kjørende på Unreal 4 motoren. Det ville passet bra med tanke på at sw:tor burde begynne å eldes på dette tidspunktet også.

 

Hvis grafikken skal bli så porno som mulig må kosollene droppes. Eller det må bli slik at de kan oppgraderes slik som en pc kan oppgraderes og uten at det koster flesk.

Hvis ikke kommer grafikken alltid til og bli holdt igjen av de ugudelige konsollene...

Lenke til kommentar

Kan bli festlig med litt flere "rpg-elementer" igjen, selv om spillutviklere i utgangspunktet må få lov til å lage spillet slik de vil, ikke for å passe i en eller annen bås/sjanger. Savnet muligheten for å pimpe folka i ME2, selv om mengden utstyr som droppet i ME1 grenset til latterlig. Ble mye selging, fikk fort uendelig med spacedollars og fant få oppgraderinger etterhvert. Kunne godt vært et nivå over X (10) også. På min siste gjennomspilling fra level 53 til 60 byttet jeg vel ikke gear en eneste gang. Hadde Colossus X på de folka jeg brukte og Spectre Master Gear over hele fjøla. I alle fall på xbox er det en bug/feature/wtf som gjør at når man begynner på nytt med en importert save har folka det gearet du sluttet med, pluss at alt sammen ligger i inventory i tillegg. Så var ikke akkurat vanskelig å grisepimpe folka i startsonen på Eden Prime. Men ble jo da 20 timer ++ med spilling på insanity uten å bytte stort annet enn ammo nå og da og forandre litt på granatene for morro skyld.

 

I ME3 skal det visst være en mye mer åpen slutt, så valg man tar/har tatt(?) skal få mer å si. ME1 måtte slutte med å ta knekken på Saren, ME2 måtte slutte med å ta knekken på menneskereaperen. I ME3 skal det visst være litt mer åpent. Om man klarer å redde verden eller ikke ser jeg for meg, pluss kanskje de som eventuelt bor der.

 

Blir spennende å se hvordan de løser problemstillingen med at stort sett hele crewet fra ME2 faktisk kan være drept. Har en "gi faan" save, der er det glissent i rekkene, og Normandy tøffer rundt uten crew (som tydligvis ikke er noe problem.. hva dreiv de med i utgangspunktet?) Blir vel mye det samme som Wrex levende/død greia. Sitter en annen Krogan der og sier stort sett det samme.

 

Men det blir storslagent, det er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar

Kan bli festlig med litt flere "rpg-elementer" igjen, selv om spillutviklere i utgangspunktet må få lov til å lage spillet slik de vil, ikke for å passe i en eller annen bås/sjanger. Savnet muligheten for å pimpe folka i ME2, selv om mengden utstyr som droppet i ME1 grenset til latterlig. Ble mye selging, fikk fort uendelig med spacedollars og fant få oppgraderinger etterhvert. Kunne godt vært et nivå over X (10) også. På min siste gjennomspilling fra level 53 til 60 byttet jeg vel ikke gear en eneste gang. Hadde Colossus X på de folka jeg brukte og Spectre Master Gear over hele fjøla. I alle fall på xbox er det en bug/feature/wtf som gjør at når man begynner på nytt med en importert save har folka det gearet du sluttet med, pluss at alt sammen ligger i inventory i tillegg. Så var ikke akkurat vanskelig å grisepimpe folka i startsonen på Eden Prime. Men ble jo da 20 timer ++ med spilling på insanity uten å bytte stort annet enn ammo nå og da og forandre litt på granatene for morro skyld.

 

I ME3 skal det visst være en mye mer åpen slutt, så valg man tar/har tatt(?) skal få mer å si. ME1 måtte slutte med å ta knekken på Saren, ME2 måtte slutte med å ta knekken på menneskereaperen. I ME3 skal det visst være litt mer åpent. Om man klarer å redde verden eller ikke ser jeg for meg, pluss kanskje de som eventuelt bor der.

 

Blir spennende å se hvordan de løser problemstillingen med at stort sett hele crewet fra ME2 faktisk kan være drept. Har en "gi faan" save, der er det glissent i rekkene, og Normandy tøffer rundt uten crew (som tydligvis ikke er noe problem.. hva dreiv de med i utgangspunktet?) Blir vel mye det samme som Wrex levende/død greia. Sitter en annen Krogan der og sier stort sett det samme.

 

Men det blir storslagent, det er det ikke tvil om.

 

 

 

Jeg håper det er sjangser for å miste crew gjennom hele spillet. At man alltid må passe på å spille riktig, at det kan ligge vendingspunkter overalt i historien, og ikke bare siste mission er "farlig". Som du sier om ME1 og 2 så håper jeg det samme, at man kan endre litt som i 1eren, men ikke like ille :D en ordentlig god blanding av de 2 forige med noe nytt :D

Lenke til kommentar

må si meg veldig enig med Zealuu her ass.. Så mange som mulig bør få med seg dette episke romeventyret i kanskje det mest fantastiske rom universet som noen sinne er laget!!

 

Til han over som mener at ME2 var dårligere fordi det kom på xbox; Er du fjern!

 

Ja jeg er fjern, bare fordi jeg vil oppleve den historien Bioware kunne fortalt uten de tekniske begrensningene som 2 disker ga dem.

 

For å presisere: Jeg sier ikke at ME2 er dårlig. Jeg sier bare at det kunne vært bedre. Har sannsynligvis spilt igjennom det flere ganger en deg på 360, og elsket det.

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

Synd at dette ikke er en Xbox exlusive lenger :)

 

Nerdgasm! =D

 

Verdens beste story!

 

Eksklusive spill er en uting spør du meg, det er jo bare et triks fra konsollprodusenter for og få deg til og kjøpe flere platformer og spille på, helst den aktuelle såklart :p det er kun business og folk går dønn på, helt ukritisk. Riot against eksklusive spill :p Skjønner ikke greia egentlig, hvorfor spille på en platform som ikke gir deg noen frihet med kontrollere som er håpløse og spille med i forhold til mus og tastatur. Eneste som gir mening er vel det og game med kompiser på samme skjerm osv uten og dele tastaturet i to osv.. Burde heller vært visse pc deler man hadde optimalisert spill rundt, og det er jo fult mulig og koble på kontrollere, eller flere tastatur og mus på en pc/konsoll.. Og man kan jo ha mulighet til og kjøre easymode der ting funker som på en xbox, ps3 eller whatever. Men, problemet er at de beste løsningene ikke er økonomiske. Penger hindrer framgang spør du meg, fuck society hehe :) It's all business!

Lenke til kommentar

Edit: ser nå at det var "problemet" med 2-discer. Problemet her er? Du ville ha det på flere enn 2-discer?

Nei. Han ville ha en versjon som ikke krevde discbytter.

 

Det er ikke usannsynlig at spillet vokste seg for stort til å få plass på 1 DVD i løpet av utviklingen, og at Bioware ble nødt til å omstrukturere historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...