Gå til innhold

Spennende gjensyn i Mass Effect 3 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Edit: ser nå at det var "problemet" med 2-discer. Problemet her er? Du ville ha det på flere enn 2-discer?

Nei. Han ville ha en versjon som ikke krevde discbytter.

 

Det er ikke usannsynlig at spillet vokste seg for stort til å få plass på 1 DVD i løpet av utviklingen, og at Bioware ble nødt til å omstrukturere historien.

 

Med en så god story hadde jeg ikke hatt noe imot å bytte på en 1000 cd'er for å bli ferdig med spillet!

Whatever! den kom på flere discer, installer den ene og kun bruk den andre da vel?? Spilte du FF11? der var det vel 4 discer synes jeg å huske.. Synes ikke det ødela noe på storyen i det hele tatt jeg. Ånei, jeg må ta en pause på maks 1 minutt for å bytte disc! Det er ikke sånn at du måtte bytte den cd'en midt i en skyte-scene heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en så god story hadde jeg ikke hatt noe imot å bytte på en 1000 cd'er for å bli ferdig med spillet!

Whatever! den kom på flere discer, installer den ene og kun bruk den andre da vel?? Spilte du FF11? der var det vel 4 discer synes jeg å huske.. Synes ikke det ødela noe på storyen i det hele tatt jeg. Ånei, jeg må ta en pause på maks 1 minutt for å bytte disc! Det er ikke sånn at du måtte bytte den cd'en midt i en skyte-scene heller.

Leste du ikke posten til zalderach? http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=20702&view=findpost&p=411194 Det er ikke selve discbyttet han protesterer mot, det er innvirkningen det hadde på historien. Det finnes 360-eiere uten harddisker, så Bioware kan heller ikke gå ut i fra at alle kan installere spillet.

 

Poenget hans er at Bioware måtte stokke om på historien for at spillet skulle kunne passe på to discer. Det er ikke sikkert at det var derfor de gjorde det, men det er uansett en interessant tanke.

Lenke til kommentar

Fælt så vanskelig det skulle være å forstå hvordan multi-disc på konsoll former game-design :p

 

I utgangspunktet så er ME2 ett veldig åpent spill. Det er vel på det meste 4-5 oppdrag som har en sammenhengende historie. Samtidig så er det også lagt opp til at du fra starten av kan velge hvilken vei du til vil ta, og det er her problemet kommer inn. Siden ME2 var multi-disc på 360 så måtte de dele opp den åpne verdenen, så hvis du var fan av Tali fra en'ern eller enda værre du digga Legion så måtte du bare belage deg på å spille gjennom en god del av spillet uten tilgang til de uten at det er noen særlig god grunn for det.

 

Hadde faktisk ikke tenkt over at det kunne være årsaken til at FF13 er så lineært, men når du nevner det så virker det faktisk ganske logisk.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg bare hacket savegamene mine så legion er tilgjengelig fra første mission. Pluss et par nuller etter alle mineraler.

Kunne du gi meg en kjapp guide for å hacke nuller etter alle mineraler? Viller vært kult å kunne spille ME2 om igjen uten planetscanningen.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/103/index/2277020

Kult! Fant en savegame editor for PC også. Veldig praktisk altså :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...