Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield 3 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Hvilken krig er det singleplayer delen skal handle om igjen?

Ser fantastisk ut forresten.

 

" Historien skal finne sted på grensa mellom Irak og Iran i en fiksjonell konflikt i 2014. "

 

Les artikkelen da for svarte.

 

Enig med att lyden var helt vill, virker som hele spillet er stappfullt av detaljer som gjør det til ett skikkelig solid spill =)

Historien virker også mye kulere enn i BC2, gadd aldri å fullføre den..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor EA slipper spillet høsten 2011 akkurat når neste Call of Duty spill kommer. Det kommer garantert til å såre salgstallene til Battlefield 3, og det er altfor synd. Håper selv at spillet blir utsatt til vinteren 2012, har ikke noe imot å vente et par måneder hvis spillet selger flere kopier pga. det.

Lenke til kommentar

Dette spillet både ser og høres helt sinnsykt ut. Hvis de får til å levere en fengende SP og en kickass MP, så er for evig deres slave.

 

Syns for øvrig det er bra at de lanserer på samme tidspunkt som COD. De går rett i strupen på en falmende stjerne, og det liker jeg.

 

Game on!

Lenke til kommentar

Hvilken krig er det singleplayer delen skal handle om igjen?

Ser fantastisk ut forresten.

 

" Historien skal finne sted på grensa mellom Irak og Iran i en fiksjonell konflikt i 2014. "

 

Les artikkelen da for svarte.

 

Enig med att lyden var helt vill, virker som hele spillet er stappfullt av detaljer som gjør det til ett skikkelig solid spill =)

Historien virker også mye kulere enn i BC2, gadd aldri å fullføre den..

Godt, en gjenoppleves av Irak krigen hadde vært dårlig smak.

Er lett å miste detaljer når man leser, spesielt når man har lest i flere timer om Europeisk historie 1750-1900 :)

Lenke til kommentar

Hm, uvant med en skikkelig singleplayer campaign i en "ren" BF-tittel. Forbinder de liksom bare med multiplayer og en påslengt "bot" mode. Men siden det er store multiplayerkamper BF er kjent for, regner jeg med at denne delen ikke kommer til å lide noe.

 

En annen interessant ting jeg så i IGN sin preview, er at istedet for bølger med respawnende "cannon-fodder" fiender à la CoD, skal det være et fast antall fiender i hver situasjon som istedet bruker avansert AI for å gjøre kampen utfordrende. Høres mer interessant ut å out-smarte og "renske" ut et visst antall fiender. Blir liksom litt mer mano-a-mano, enn shooting gallery..

 

 

Tror dette kan sparke rompa til neste MW. PC'en min slet littegrann med BC2, så spørs om jeg ikke må oppgradere litt for å kjøre dette glatt..

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Jeg er avventende. Grafikken er kun en del av pakka. Håper de får til mer smoothe bevegelser enn i BC2 og BC2: Vietnam.

 

De henter inn teknologien som er brukt i EA Sports sine spill, altså nesten identisk til menneskelige bevegelser, utrolig kult konsept!

 

Se her:

Lenke til kommentar

PC'en min slet littegrann med BC2, så spørs om jeg ikke må oppgradere litt for å kjøre dette glatt..

 

Dette til tross, BC2 er et av de spillene der ute som er flinkest til å fremdeles se veldig bra ut til tross for at det er uhørt skalerbart (iallefall for et multiplattform-spill anno 2010). Satser på at de gjenskaper den bedriften med BF3.

 

Edit: Forhåpentligvis er ikke soldatene i BF3 drøvtyggende med det tommeste blikket jeg har sett siden Mike Tyson i senere år, uansett hvor prosedyrisk årvåkenheten deres er.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

hvis det hadde kommet en ny og unik spillverden av den realistiske typen, kunne jeg lettere falt for det.

 

Hvordan da tenker du på? Det aller, aller meste er vel gjerne allerede gjort når det kommer til unike spillverdener?

 

Selv ser jeg utrolig frem til BF3 og håper bare at multiplayeren blir solid!

 

Jeg både tror og håper at du tar feil, ellers vil underholdningsindustrien være en trist sak resten av min levetid. Nei du, det er vel heller sånn at det aller meste ikke er gjort når det kommer til unike spillverdener.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor det er så stor rivalisering mellom BF og CoD.

 

Fordi begge utgiverhusene helst ser at du bruker penger kun på deres spill.

 

 

Tja, alle vil vel at man skal bruke mest penger på dem selv?

 

Grunnen til rivaliseringen er også grunnen til hvorfor nettopp rivaliseringen er tullete, imo; det er to egentlig ganske ulike spill. Derfor liker noen det ene, andre det andre. Men det er jo to forskjellige spill? CoD et raskere, mer individuelt, BF et spill i større skala, som fokuserer mer på samarbeid og krigsopplevelse i motsetning til, hva skal man si, "encouters-ene" man spiller i CoD.

 

Selv om dette er to FPS-spill med samme kundesegment tror begge kommer seg fint gjennom "rivaliseringen". Jeg kommer hvertfall til å holde meg med begge.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar

Dersom Battlefield 3 får en squad-løsning lik den vi så i Battlefield 2, tror jeg spillet kan bli det beste teamplay-spillet på mange år. Problemet med squads i Bad Company 2 (slik jeg opplevde det i betaen vel og merke) var at man ikke hadde en definert squad-leader som kunne gi kommandoer og samkjøre squadet skikkelig. Det ble bare til at folk brukte squads som spawnpoints, men ikke tok seg bryet med å spille som et squad. I Battlefield 2 var det kun squad-leader som fungerte som spawnpoint, og en ble da tvunget til å beskytte squad-leader og på den måten å spille som et lag. Dessuten kunne squad-leader gi klare kommandoer og på den måten styre laget på en god måte. Med en aktiv og forholdsvis god squad-leader var det aldri noen tvil om hva laget skulle gjøre. Men vi får vel mer informasjon om squads etterhvert som tiden går.

Lenke til kommentar

<snip>

Dette er ingen garanti for mer squad samarbeid. Det er liten forskjell på dette i BF2(142) og BC2 på public, de fleste gjør akkurat det de føler for, og det er bare antall spawn points som varrierer. Å få en tilfeldig sammensatt squad til å fungere bra tilhører sjeldenhetene. Dette har vært uforandret siden BF2, og jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg i BF3, selv om squad systemet skulle bli bedre. Dette er ett problem med mennesket, ikke systemet.

Skal man ha en god squad bør man nok ha relativt faste personer man spiller med.

Lenke til kommentar
Det forventes blant annet at man også har en velbalansert og solid kampanjedel å by på.

 

Neineineinei. Det gjør det absolutt ikke. Jeg kan vel nesten si at den ekte BF2-skaren forventer ingenting mer enn multiplayer. Jeg har nesten ikke rørt singelplayeren til verken BC1 eller 2.

Lenke til kommentar

Har spillt gjennom kampanjen 1 gang og kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Kampanjen er en kul opplevelse, men det er multiplayeren som holder meg opptatt med spillet alle disse timene.

 

Gleder meg utrolig til Battlefield 3, det jeg har sett til nå ser utrolig ut!

 

Finfin sniktikk Lasse! Tomler opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...