Gå til innhold

Her er den beste spillmusikken


Anbefalte innlegg

Lineage 2 all the way.

 

 

Bare hør:

 

 

 

 

 

 

 

Dette er bare smakebiter av hva spillet har å by på. En komplett liste finnes HER.

 

Fra en kommentar på YT

I believe that only we, who have played Lineage2, are so emotionally connected to this game and our characters. No matter how unfair and hard the game was, no matter the sad and joyfull moments, no matter the endless grinding, the beautiful PvPs, the endless selling of items in Giran...? this game will always be in our hearts. Always.
Endret av Pinng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode låter i mange spill, men blant rene soundtrack fra ende til annen tror jeg min favoritt blir Final Fantasy VII. Fra den enkle piano-sekvensen i starten via den velkjente fanfaren når en kamp er over til Sephiroths eget tema; "One Winged Angel" som har blitt tolket flere ganger, sist gang i den herlige orkester med tungrock-elementer vi hører i filmen Final Fantasy VII: Advent Children.

Lenke til kommentar

Når det kommer til musikk er det vel Nobuo Uematsus komponerte stykker til Final Fantasy som står meg nærmest hjertet. Makan til nydelig og stemningsfull musikk skal du lete lenge etter. Den utrolige variasjonen av melodi og vokal er virkelig en bragd. Anbefaler alle som liker Final Fantasy å ta seg en titt på albumene Distant Worlds I & II. Orkestrert musikk fra Final Fantasy spillene!

http://www.youtube.com/watch?v=s1M15ZJBknc&feature=related

 

Må jo også si at musikken til Zelda og Warcraft-franchisene står meg nær hjertet!

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Her har jeg mange å nevne. Jeg elsker spillmusikk, fordi det er så fantastisk atmosfærisk! Martin O Donnel musikken til Halo-serien er som alltid brilliant, alle spillene vil jeg si, men mine favoritter er i fra Halo 2. Gears of War - serien er komponert av Steve Jablonsky, en veldig god komponist, noe som også resulterer til god musikk i også denne serien. Han har vært eller er medlem av Remote Control Productions, et firma som ble grunnlagt og blir drevet av den helt fantastiske filmkomponisten Hans Zimmer! <3 Annet er themene fra Mass Effect og Mass Effect 2 laget av Jack Wall og The Elder Scrolls - musikken.

Som flere allerede har nevnt har også Assassin's Creed spillene nydelig musikk!

Lenke til kommentar

Hvorfor fikk vi ikke svar fra herr Furevik?

 

Føler meg rimelig sikker på at han hadde nevnt Nier sin musikk!

Han er ikke den eneste. ^_^ Er slett ikke ubegrunnet heller, Nier har kanskje det beste helhetlige soundtracket på veldig lenge. Kan bare nevne noen av mine favoritter derfra:

 

Ashes of Dreams.

 

Emil / Sacrifice

 

Kainé / Salvation

 

Song of the Ancients / Devola

 

 

Dark Colossus Destroys All

 

Av andre så har vi:

 

Eternal Sonata OST 01-Pyroxene of the heart

 

Heavy Rain - Before the Storm

 

Dreamfall Longest Journey - The Hospital Room

 

Age of Empires 2 - Theme

 

Og jeg har så mange andre favoritter at jeg sikkert kunne skrevet på dette innlegget resten av dagen, men skal stoppe her. Mange er også allerede nevnt, som Oblivion, Morrowind, The Witcher, Dragon Age, Final Fantasy, Broken Sword 1, Monkey Island og mange andre. JEG ELSKER SPILLMUSIKK!!! :love:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Haha Portal end-theme er jo en klar og verdig kandidat:

http://www.youtube.com/watch?v=RthZgszykLs

 

 

Men det spillet med spillmusikk som etter min beskjedne oppfatning er klart best er The Last Ninja til Commodore 64:

http://www.youtube.com/watch?v=hiLvoMpLQFA&feature=related

 

 

/Ninja edited my post:

Åja glemte jo helt å ta med BF1942. Fikk skikkelig goodfeeling av å starte opp det spillet når jeg holdt på med det.

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...