Gå til innhold

Her er den beste spillmusikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bare elsker Battlefield musikken, favoritten er versjonen som er på BF 1943. den er nesten helt lik den som er på 1942, men LITT bedre (i mine øyne, eller ører er det vel)

 

ellers liker jeg Halo musikken, og så klart Hell March fra Red Alert serien.

 

Elder Scrolls skal også nevnes, fikk like kraftige frysninger første gang jeg så den nyeste Skyrim traileren som jeg fikk første gang jeg så LOTR Return of the King (når bålene på fjellet og sånt fra Gondor til Rohan blir tent).

 

lurer på om jeg er den første i tråden her som nevner musikken som er på hovedmenyen på Bulletstorm, den syns i hvertfall jeg er ganske bra.

Endret av Savvi McWin
Lenke til kommentar

Bjørn Lynne (Dr. Awesome) lagde jo den beste musikken på Amiga, og har i ettertid blitt anerkjent i programmer som 60 Minutes, noen filmer og ikke minst i spillet Worms... Vil vel ikke si at Worms er det spillet med best musikk, men syntes likevel det var greit å ta frem en "gammel" diamant når det gjelder musikk (selv om det hovedsaklig gikk i demoer og introer på Amiga'en).

Lenke til kommentar

Bjørn Lynne (Dr. Awesome) lagde jo den beste musikken på Amiga, og har i ettertid blitt anerkjent i programmer som 60 Minutes, noen filmer og ikke minst i spillet Worms... Vil vel ikke si at Worms er det spillet med best musikk, men syntes likevel det var greit å ta frem en "gammel" diamant når det gjelder musikk (selv om det hovedsaklig gikk i demoer og introer på Amiga'en).

Bjørn Lynne på 60 Minutes? Det som CBS produserer??

 

Dette programmet tar for seg ganske store og dype samfunnspolitiske temaer - jeg tviler VELDIG sterkt på at Lynne har vært gjest der, eller noensinne kommer til å havne der :p

 

Lynne er vel respektert, men ikke legendarisk. Men har du en link så får vi se da :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/60_minutes

Endret av Dash Fiss
Lenke til kommentar

Bjørn Lynne (Dr. Awesome) lagde jo den beste musikken på Amiga, og har i ettertid blitt anerkjent i programmer som 60 Minutes, noen filmer og ikke minst i spillet Worms... Vil vel ikke si at Worms er det spillet med best musikk, men syntes likevel det var greit å ta frem en "gammel" diamant når det gjelder musikk (selv om det hovedsaklig gikk i demoer og introer på Amiga'en).

Bjørn Lynne på 60 Minutes? Det som CBS produserer??

 

Dette programmet tar for seg ganske store og dype samfunnspolitiske temaer - jeg tviler VELDIG sterkt på at Lynne har vært gjest der, eller noensinne kommer til å havne der :p

 

Lynne er vel respektert, men ikke legendarisk. Men har du en link så får vi se da :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/60_minutes

 

Er nok en liten misforståelse tror jeg, fordi produsentene av 60 Minutes kjøpt lisensen til noen av sangene hans, er nok der "linken" mellom programmet og Lynne ligger.

 

]De fleste av disse er ikke bestillingsverk, men produsenten har kjøpt lisens til allerede eksisterende musikk komponert av Bjørn Lynne, og brukt i blant annet disse produksjonene:

BBC Meet the Ancestors

CBS 60 Minutes

Vampire Sisters (film)

The Oracle (film)

Granada Television UK: Uncovered

«Alwaleed - Businessman Billionaire Prince» (dokumentar)

«The Crashes that Changed Flying» (dokumentar)

«Power and Precision - an Introduction to Explosives» (dokumentar)

Virtual Van Cordtland Park og Virtual Chicago (treningsvideoer)

It Itches, It Burns, It Kills (uavhengig filmproduksjon)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg elsker massevis av spillmusikk, men EN låt fra ETT soundtrack kommer alltid tilbake. Der er Jesper Kyd's låt "Trouble In Russia" fra Hitman 2 soundtrack'et. Plata er å finne på Spotify, jeg anbefaler folk å sjekke ut hele greia, men spesielt Main Theme, Waiting for Action, Action Begins - og selvsagt Trouble in Russia. :)

Lenke til kommentar

For min del går dette inn i 2 underkategorier:

spill musikk som passer got til spillet og spill musikk som det går an å høre på uteom spillet

 

Det er flere spill som har gode musikk snutter, som f.eks Shadow of the Collosus, ICO, Final Fantasy 7, XenoSaga 2, Silent Hill og listen fortsetter.

 

MEN!

 

Det er kun 1 spill i mine øyne/ører som jeg kan høre på utenom spill sammenheng (dvs mens jeg spiller selve spillet), og det er Final Fantasy 8.Når rett skal være rett så er det også andre spill som jeg hører på, men det er enkelt spor. Med Final Fantasy 8 er det hele greia som gjelder. Piano og Orchestra versjonene hjelper også :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...