Gå til innhold

Navnevalg = salgssuksess? (X360, PC)


Anbefalte innlegg

F.E.A.R. 3 kommer til å floppe så hardt. Av flere grunner.

F.E.A.R. (produsert av Monolith) når det kom hadde genialt plot, en overlegen AI og god flyt. Greit at grafikkmotoren ikke var den beste, men god nok.

Så kom Project Perseus og Extraction Point som er laget av Day One og gjorde en relativt svak jobb på å følge F.E.A.R.

Monolith kommer så med F.E.A.R. 2: Project Origin, som totalt bæsjer over alt F.E.A.R. hadde, en konsollifisert utgave med lysende fiender, stygt GUI og generelt dårlige skremmescener iforhold til F.E.A.R.

Så er FTHREEAR annonsert. Jeg mener, hvem liker å se en slik cheesy tittel? Bytte ut E med 3, det appelerer til disse 12-15-åringene. Og ved å se på gameplay-videoer, ser det bare kjipt ut. Og i tillegg har de lagt in zombier? HVOR I SVARTE KOMMER DE INN? Co-Op, har ingenting å gjøre i F.E.A.R.

Og spille som Fettel og Point Man? Det er ødeleggende. Å gå fra antoganist til protagonist ødelegger poenget fra F.E.A.R. og Project Origin. Release the Brecket.

Så nei, FTHREEAR kommer ikke til å bli sett på som en F.E.A.R.-tittel, og kommer til å være en svak blanding av CoD, Bioshock og en eller annen cheesy FPS.

Eksploderende zombier, SO REAL.

 

Uasnett, dessverre selger navn mer enn spillet i seg selv. Kjipt. Cheesy og barnslige spill all over. Bulletstorm, KICKING PEOPLE, SO COOL.

Begynner jeg å bli gammel? :(

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du nekter å gå inn i Bulletstorm med litt ironisk distanse, så :p

 

FTHREEAR er jeg derimot skeptisk til av akkurat samme grunner som deg. Eller egentlig, mest fordi de har Day One ved roret. Day One har aldri laget et godt spill før, ser ikke hvordan det å få dumpet FEAR-IP-en i fanget skal forandre på noe. De er som Warner Bros. sin egen lille Treyarch.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Sniper: Ghost(Assault) Warrior er vel en av de spillene som påminner meg om hvorfor jeg laster ned spill...

At jeg i det hele brukte et eneste rødt øre på dette drittspillet er nesten like skamfullt som å leie seg inn ei prostituert på valentines day....

 

For min del virket trailerne ganske så flotte og liker et sniper fokusert spill der man kan i teorien ligge oppe på en fjellside, ta seg tid og ved det rette øyeblikket knerte ned noen viktige folk. Men i dette spillet føltes det mer som snik helt til du fyrer av det første skuddet så er det bare frem med silencer pistolen din å prøve å jakte ned resten av soldatene med automatgæver før de slakter deg fra xxxx meters avstand..

 

De greide til og med å ødelegge multiplayern der man tenker hey man er en sniper og hmmm kanskje best å campe da... vel nope ta frem silencern spring til den andre siden og plukk ned fienden mens de stakkarslig prøver å scope dine lagkamerater på den andre siden.

 

On topic:

Solg over 1 mill? Lucky them

Navnevalget har inflytelse på salgsresultatet? Jepp tenkte det sku være en god sniperspill som den tidligere sniperspillet(digget det totalt)

Lenke til kommentar

Men det er vel 18 års aldersgrense på Fear 3? Så hvorfor appellerer det til fjortiser?

 

18 års aldersgrense har lite med det å gjøre. Når jeg var fjortis var 18 års aldersgrense et slags merke som betydde at dette inneholdt mye fett! Og jeg hadde løpt til butikken å kjøpt Sniper: Ghost warrior.

 

Fra spilleres side har aldersgrense fint lite å si. At det har 18-års aldersgrense betyr bare at det er usedvanlig blodig, har noen pupper eller noe sånt. Men for butikkene har det veldig mye å si. Det er faktisk ulovlig å selge spill med 18-års aldersgrense til mindreårige, og for hvert slikt spill de selger risikerer de å få en rimelig stor bot og tape veldig mye penger. Noen kan ende opp med å gå så langt at de slutter å selge spill fullstendig for å hindre at det skjer igjen. Men i dag piratkopierer jo de fleste med god samvittighet, så butikkene lever nok trygt. Selv politiet driter i aldersgrenser på spill. De eneste som bryr seg er politikerne, og de mener jo knapt en prosent av alt de sier.

Lenke til kommentar

Hvis du nekter å gå inn i Bulletstorm med litt ironisk distanse, så :p

De prøver for hardt. "Åh, se så ironiske vi er, vi har et generisk brunt drittspill med flashy farger og stort preg av konsollititus. Prøver å rakke ned på CoD med sine tall og skit, men gjør det på akkurat samme måte.

Men nå har Bulletstorm dukket opp på samtlige piratsider til PS3 og Xbox. Så joda, pirater ødelegger for PC-spill..

Sikkert artig en halvtime, men 100€/timen er ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar

Men, de gjør det jo ikke på samme måte i det hele tatt? Ingen pseudomilitær liksom-realisme, ingen selvhøytdelig eksposisjon av en hullete historie, og et multiplayerfokus som ligger langt borte fra det å drepe hverandre for å låse opp en million forskjellige våpen/dingser. At PCF "prøver for hardt" oppfatter jeg som en del av den bevisste gimmicken, mens både IW, Treyarch og sågar Epic (da særlig GeoW) gjør de samme tingene, stone-faced, uten glimt i øyet, og på ramme alvor. Det begynner å bli litt ... Slitsomt. Flaut. Også videre.

 

Bulletstorm dytter forhåpentligvis FPS-sjangeren mer i retning gullalderen med Doom, Quake, og spillglede i fokus framfor "episke" historier og tungt scriptet "cinematisk" handling. Vi har skjønt at det er mulig - faktisk har vi fått det inn med teskje etter årlige CoD-utgivelser siden 2005 - og nå er det på tide å legge den ballen død en stund. Genuine milsim-aficionados har ArmA å lene seg på, så forhåpentligvis dør CoD og alle imitatorer etter hvert en stille død, på samme måte som Tony Hawk- og Guitar Hero-spillene.

 

Om Bulletstorm lider av langt framskreden konsolitt eller tilsvarende sykdommer mangler jeg forutsetninger for å vite, siden jeg kun fikk prøvd demoen på Xbox. Men hey, vi fikk Duty Calls på PC. Er ikke så ofte man ser fullt ut interaktive parodier.

 

Men nå snakker vi kanskje om litt feil spill i forhold til tråden.

 

Som et addendum: Bulletstorm-demoen minnet meg om en skytevåpenfokusert variant av Dark Messiah. Jeg er kanskje et enkelt menneske, men jeg hadde det fryktelig morsomt med det spillet, selv uten at man talte poengene mine underveis. Så jeg tviler på at Bulletstorm - for min del - blir en veldig dyr halvtime. Den potensielle kreativiteten og poengene i kombinasjon gir det tilnærmet uendelig gjenspillbarhet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Poenget mitt ligger i at å kalle spillet ironisk og satirisk av en sårt ødelagt sjanger, ved å lage et tilsvarende spill blir for dumt. Det blir å ta en en stor del av kaka og klage på at kaka var for liten. Men ja, BS-diskujonen tilhører ikke her :) .

Se på Portal 2 for eksempel. Navn (og forøvrig rykte til produsent) selger.

 

Solide titler oversees i stor grad for disse store titlene som mottak kritikk uten at folk ønsker å se på alternativer. Se på tråder hvor folk søker MMO. De har spilt WoW, men vil ha noe annet, og ser da på WoW-kloner, og synes ikke de faller i smak. Ikke så rart.. Samme gjelder FPS og CoD/BC2/MoH etc etc.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Men det er vel 18 års aldersgrense på Fear 3? Så hvorfor appellerer det til fjortiser?

 

18 års aldersgrense har lite med det å gjøre. Når jeg var fjortis var 18 års aldersgrense et slags merke som betydde at dette inneholdt mye fett! Og jeg hadde løpt til butikken å kjøpt Sniper: Ghost warrior.

 

Fra spilleres side har aldersgrense fint lite å si. At det har 18-års aldersgrense betyr bare at det er usedvanlig blodig, har noen pupper eller noe sånt. Men for butikkene har det veldig mye å si. Det er faktisk ulovlig å selge spill med 18-års aldersgrense til mindreårige, og for hvert slikt spill de selger risikerer de å få en rimelig stor bot og tape veldig mye penger. Noen kan ende opp med å gå så langt at de slutter å selge spill fullstendig for å hindre at det skjer igjen. Men i dag piratkopierer jo de fleste med god samvittighet, så butikkene lever nok trygt. Selv politiet driter i aldersgrenser på spill. De eneste som bryr seg er politikerne, og de mener jo knapt en prosent av alt de sier.

 

: Det er faktisk ulovlig å selge spill med 18-års aldersgrense til mindreårige . Så vidt jeg vet er dette bare tull og tøys. PEGI (Pan European Game Information) som bestemmer aldersgrensene på spill, er bare VEILEDENDE. Det finnes ikke lovfestet aldesgrense på spill i norge. Det er helt frivilig for butikker å følge disse aldersgrensene. Elkjøp gjør det til tider, men dette er frivilig tiltak fra butikken sin side.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...